Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Opracowanie programu szkoleniowego w celu podwyższenia kompetencji kadr kierowniczych |
2020 |
projekt |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Usprawnienie komunikacji między współpracownikami |
2020 |
między innymi stworzenie kolejnych kanałów komunikacji dla pracowników |
Grupa Przedsiębiorstw |
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Udokumentowanie ewaluacji socjalnej (GRASP lub porównywalnej) przez wszystkich producentów owoców i warzyw |
* |
2018 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
Zamiana wszystkich kwiatów i roślin zdefiniowanych jako marki własne na produkty certyfikowane w sposób zrównoważony (np. GLOBALG.A.P w połączeniu z GRASP) |
2019 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Rezygnacja z określonych grup substancji w produkcji odzieży, tekstyliów domowych i obuwia pod marką własną (ALDI Detox Commitment) |
2020 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Stosowanie bawełny pochodzącej ze zrównoważonych źródeł (np. GOTS, OCS 100/blended, Fairtrade, bawełna pochodząca z recyklingu) dla artykułów z grupy asortymentowej odzieży i tekstylia domowe |
sukcesywnie |
zwiększanie w zależności od dostępności danej jakości |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Stosowanie bawełny pochodzącej ze zrównoważonych źródeł (np. zgodnie ze standardami GOTS, OCS, Standard Fairtrade) |
2018 |
30% |
Niemcy |
|
Zwiększanie udziału certyfikowanego surowca kawy w zdefiniowanych artykułach marki własnej (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance i unijne logo produkcji ekologicznej) |
2020 |
zwiększanie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zamiana ilości surowca herbaty czarnej oraz zielonej w zdefiniowanych artykułach marki własnej na herbatę certyfikowaną pozyskiwaną w sposób zrównoważony (UTZ, Rainforest Alliance, Fairtrade, unijne logo produkcji ekologicznej) |
2018 |
80% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zamiana ilości herbatki ziołowej i owocowej w zdefiniowanych artykułach marki własnej na herbatkę certyfikowaną pozyskiwaną w sposób zrównoważony (Rainforest Alliance, Fairtrade UTZ, UEBT/UTZ, unijne logo produkcji ekologicznej) |
2018 |
30% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zamiana ilości herbatki ziołowej i owocowej zdefiniowanych artykułach marki własnej na herbatę certyfikowaną pozyskiwaną w sposób zrównoważony (Rainforest Alliance, Fairtrade UTZ, UEBT/UTZ, unijne logo produkcji ekologicznej) |
2020 |
40% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zamiana na certyfikowany przez RSPO olej palmowy dla wszelkich artykułów marki własnej zawierających olej palmowy (Roundtable on Sustainable Palm Oil – RSPO) |
* |
2018 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
Zamiana produktów wykonanych z drewna lub drewnopochodnych na materiały certyfikowane w sposób zrównoważony (FSC®, PEFC™, Ecolabel lub porównywalne standardy) |
2020 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zamiana wszystkich nowo zakupionych opakowań handlowych (jednostkowych), zbiorczych, transportowych artykułów na materiały pochodzące z recyklingu i/lub materiały certyfikowane w sposób zrównoważony, w zależności od dostępności (FSC®, PEFC™, Ecolabel lub porównywalne standardy) |
2020 |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Rozszerzanie asortymentu o produkty wegetariańskie i wegańskie (np. V-Label) |
sukcesywnie |
zwiększanie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Rozszerzenie systemów kontroli i certyfikowania oraz własnych standardów, wykraczających poza wymogi prawne i uwzględniających aspekty dobrostanu zwierząt |
sukcesywnie |
zwiększanie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Wzrost liczby produktów mięsnych oraz produktów zawierających mięso oznaczonych Kodem Identyfikowalności ALDI (ATC) |
sukcesywnie |
zwiększanie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zwiększenie udziału ryb i produktów zawierających ryby certyfikowanych w sposób zrównoważony (MSC, ASC, GLOBALG.A.P. i unijne logo produkcji ekologicznej) |
2018 |
50% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Dalsze redukowanie zawartości soli i cukru w kolejnych artykułach marki własnej |
sukcesywnie |
zwiększanie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Wyróżnienie znakiem jakości PlanetProof wszystkich owoców i warzyw uprawianych w Holandii |
2019 |
100% |
Holandia |
|
Wprowadzenie produktów posiadających certyfikat BEE FRIENDLY |
2019 |
sporządzenie i wdrożenie |
Francja |
* Większość została zamieniona, dążenie do zrealizowania celu w 2019 r.
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Do 2021 r. zredukowanie o 40 % emisji gazów cieplarnianych względem roku bazowego 2015 |
2021 |
– 40% względem 2015 r. |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Wprowadzenie oświetlenia LED we wszystkich nowych sklepach (wewnątrz i na zewnątrz) oraz kontrolowanie wymiany starego oświetlenia na oświetlenie LED w istniejących sklepach i centrach logistycznych |
2019 (i sukcesywnie) |
100% |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Zwiększenie udziału sklepów wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne |
sukcesywnie |
kontynuacja i zwiększenie |
Grupa Przedsiębiorstw |
|
Podwyższenie współczynnika wykorzystania energii pozyskanej samodzielnie za pomocą instalacji fotowoltaicznych w sklepach na potrzeby własne poprzez kombinację z koncepcjami wykorzystującymi dwusystemowe urządzenia chłodzące i grzewcze oraz układem instalacji fotowoltaicznych dostosowanych do zapotrzebowania |
sukcesywnie |
kontynuacja i zwiększenie |
Niemcy |
|
Stopniowe przestawienie wszystkich gotowych do podłączenia chłodziarek i zamrażarek na czynnik chłodzący Propan (R290) o bardzo niskim globalnym potencjale ocieplającym (Global Warming Potential – GWP) |
sukcesywnie |
100% |
Niemcy |
|
Wycofanie ze sprzedaży plastikowych toreb zakupowych |
2018 |
100% |
Niemcy, Holandia, Belgia |
|
Budowa magazynu centralnego z certyfikatem BREEAM |
2019 |
budowa |
Belgia |
|
Całopowierzchniowe zapewnienie certyfikatu ISO 50001 |
* |
2018 |
100% |
Holandia |
* Dążenie do zrealizowania celu w 2019 r.
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Opracowanie projektów pilotażowych w zakresie zrównoważonej konsumpcji |
2018 |
projekt |
Niemcy |
|
Wdrożenie instrukcji dotyczącej postępowania z żywnością nienadającą się już do sprzedaży w sklepach |
* |
2017 |
wdrożenie instrukcji |
Grupa Przedsiębiorstw |
Kontynuacja i rozszerzenie zaangażowania mającego na celu wspieranie wiedzy o zdrowiu wśród klientów i pracowników |
sukcesywnie |
kontynuacja zwiększenie |
Holandia |
|
Rozszerzenie dialogu z istotnymi interesariuszami |
sukcesywnie |
udział w inicjatywach branżowych |
Grupa Przedsiębiorstw |
* Dążenie do zrealizowania celu w 2020 r.
Dalsze krajowe cele znajdą Państwo online na krajowych stronach.