Całkowity obrót netto w roku obrotowym (w mld Euro)
Łączna liczba sklepów i liczba pracowników (całkowita) według płci i regionu na dzień 31.12.
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
461 |
6.256 |
4.452 |
457 |
6.412 |
4.455 |
459 |
6.727 |
4.804 |
Dania |
220 |
2.037 |
1.051 |
222 |
2.184 |
1.128 |
188 |
2.277 |
1.099 |
Niemcy |
2.339 |
31.429 |
22.521 |
2.298 |
35.215 |
25.405 |
2.249 |
35.836 |
25.511 |
Francja |
899 |
7.420 |
4.533 |
891 |
8.243 |
5.204 |
888 |
9.218 |
5.592 |
Holandia |
498 |
6.291 |
3.893 |
491 |
6.300 |
3.857 |
494 |
8.654 |
5.099 |
Polska |
105 |
1.160 |
1.002 |
118 |
1.466 |
1.254 |
124 |
1.906 |
1.706 |
Portugalia |
47 |
613 |
416 |
48 |
803 |
535 |
57 |
1.178 |
768 |
Hiszpania |
260 |
2.973 |
1.889 |
264 |
3.456 |
2.174 |
272 |
3.571 |
2.263 |
Grupa Przedsiębiorstw |
4.829 |
58.179 |
39.757 |
4.789 |
64.079 |
44.012 |
4.731 |
69.367 |
46.842 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba artykułów i udział marek własnych w asortymencie stałym (w procentach)1
2015 |
2016 |
2017 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba artykułów |
udział marek własnych (w %) |
Liczba artykułów |
udział marek własnych (w %) |
Liczba artykułów |
udział marek własnych (w %) |
|
Belgia/Luksemburg2 |
1.113 |
99,7 |
1.373 |
97,6 |
1.465 |
96,1 |
Dania |
1.394 |
87,7 |
1.651 |
81,0 |
1.826 |
75,5 |
Niemcy |
1.183 |
94,8 |
1.461 |
94,0 |
1.432 |
91,1 |
Francja |
1.210 |
94,6 |
1.450 |
95,1 |
1.452 |
90,9 |
Holandia |
1.238 |
97,7 |
1.437 |
94,2 |
1.737 |
93,5 |
Polska |
1.339 |
88,6 |
1.700 |
86,8 |
2.101 |
73,6 |
Portugalia |
1.477 |
92,3 |
1.505 |
85,3 |
1.639 |
85,8 |
Hiszpania |
1.422 |
90,2 |
1.609 |
89,7 |
1.842 |
89,6 |
Grupa Przedsiębiorstw |
1.297 |
92,9 |
1.523 |
90,2 |
1.687 |
86,2 |
1 Wobec naszych dostawców definiujemy jasne wymagania dot. naszych marek własnych.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba pracowników według rodzaju zatrudnienia i płci na dzień 31.12. (liczba całkowita)
2015 |
2016 |
2017 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Grupa Przedsiębiorstw |
w tym kobiety |
Grupa Przedsiębiorstw |
w tym kobiety |
Grupa Przedsiębiorstw |
w tym kobiety |
|
Sprzedaż |
46.708 |
36.146 |
51.780 |
40.157 |
55.901 |
42.495 |
Magazyn |
4.604 |
1.183 |
4.983 |
1.207 |
5.466 |
1.288 |
Logistyka |
2.490 |
39 |
2.596 |
36 |
2.722 |
54 |
Administracja |
2.215 |
1.950 |
2.401 |
2.105 |
2.704 |
2.419 |
Wyższy szczebel zarządzaniat |
577 |
122 |
589 |
139 |
631 |
155 |
Niższy szczebel zarządzania |
1.043 |
284 |
1.174 |
337 |
1.322 |
403 |
Pozostałe1 |
542 |
33 |
556 |
31 |
621 |
28 |
Grupa Przedsiębiorstw |
58.179 |
39.757 |
64.079 |
44.012 |
69.367 |
46.842 |
1 Do tej kategorii zaliczają się między innymi pracownicy oddelegowani do Rady Zakładowej i fachowcy zakładowi.
Udział pracowników objętych układami zbiorowymi pracy na dzień 31.12. (w procentach)
* Udział pracowników został obliczony z wyłączeniem Polski, ponieważ w Polsce nie są zawierane układy zbiorowe pracy.
Średni staż pracy pracowników (w latach)
2015 |
2016 |
20171 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
12 |
12 |
12 |
Dania |
4 |
4 |
4 |
Niemcy |
10 |
10 |
10 |
Francja |
6 |
6 |
5 |
Holandia |
10 |
10 |
8 |
Polska |
3 |
3 |
3 |
Portugalia |
3 |
2 |
2 |
Hiszpania |
3 |
3 |
4 |
Grupa Przedsiębiorstw |
6 |
6 |
9 |
1 Dzięki zmianie metody zbierania danych otrzymano dokładniejszą wartość dla Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord w stosunku do wartości z lat ubiegłych.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba pracowników według rodzaju umowy o pracę i płci na dzień 31.12. (w procentach)
2015 |
2016 |
2017 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
na czas określony |
w tym kobiety |
na czas nieokreślony |
w tym kobiety |
na czas określony |
w tym kobiety |
na czas nieokreślony |
w tym kobiety |
na czas określony |
w tym kobiety |
na czas nieokreślony |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
9,6 |
64,3 |
90,4 |
68,2 |
9,2 |
62,9 |
90,8 |
75,7 |
11,7 |
64,5 |
88,3 |
74,3 |
Dania |
1,5 |
65,5 |
98,5 |
51,9 |
0,2 |
60,0 |
99,8 |
52,3 |
6,8 |
50,6 |
93,2 |
48,3 |
Niemcy |
15,5 |
67,1 |
84,5 |
72,1 |
21,7 |
68,6 |
78,3 |
71,2 |
19,5 |
64,6 |
80,5 |
72,4 |
Francja |
10,8 |
62,8 |
89,2 |
64,3 |
10,2 |
64,9 |
89,8 |
65,4 |
10,2 |
65,8 |
89,8 |
64,6 |
Holandia |
32,8 |
59,7 |
67,2 |
63,6 |
30,9 |
57,7 |
69,1 |
63,6 |
42,3 |
49,8 |
57,7 |
64,1 |
Polska |
61,1 |
86,6 |
38,9 |
85,0 |
60,8 |
86,3 |
39,2 |
83,7 |
63,4 |
83,5 |
36,6 |
84,8 |
Portugalia |
58,0 |
69,9 |
42,0 |
69,1 |
58,2 |
67,2 |
41,8 |
68,7 |
66,2 |
66,4 |
33,8 |
70,1 |
Hiszpania |
4,9 |
51,4 |
95,1 |
63,3 |
5,3 |
48,1 |
94,7 |
63,5 |
4,5 |
53,6 |
95,5 |
65,1 |
Grupa Przedsiębiorstw |
16,5 |
66,3 |
83,5 |
68,7 |
19,7 |
67,3 |
80,3 |
69,1 |
21,3 |
62,6 |
78,7 |
69,5 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba stażystów i studentów uczących się w systemie dualnym na dzień 31.12.
Nie we wszystkich krajach stosowany jest model kształcenia zawodowego według niemieckiego wzorca, dlatego przedstawione dane na temat liczby stażystów ograniczają się do Danii, Niemiec i Francji. System obowiązujący w Holandii i Hiszpanii obecnie nie jest uwzględniany przy mierzeniu wskaźników, ponieważ te modele kształcenia nie są identyczne. W Niemczech dodatkowo istnieje możliwość studiowania w systemie dualnym.
2015 |
2016 |
2017 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Stażyści |
Studenci studiujący w systemie dualnym |
Stażyści |
Studenci studiujący w systemie dualnym |
Stażyści |
Studenci studiujący w systemie dualnym |
|
Dania |
53 |
– |
52 |
– |
59 |
– |
Niemcy |
2.014 |
92 |
1.757 |
99 |
2.084 |
123 |
Francja |
241 |
– |
194 |
– |
189 |
– |
Ogółem |
2.308 |
92 |
2.003 |
99 |
2.332 |
123 |
Udział kobiet pracujących na stanowiskach kierowniczych na dzień 31.12. (w procentach)
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
24,9 |
27,3 |
29,5 |
Dania |
20,2 |
20,0 |
21,3 |
Niemcy |
24,6 |
26,7 |
27,8 |
Francja |
17,5 |
21,4 |
23,1 |
Holandia |
15,1 |
16,3 |
17,9 |
Polska |
38,6 |
40,3 |
36,7 |
Portugalia |
43,2 |
45,2 |
48,0 |
Hiszpania |
34,8 |
32,8 |
34,0 |
Grupa Przedsiębiorstw |
23,8 |
25,8 |
27,3 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba pracowników według rodzaju zatrudnienia i płci na dzień 31.12. (liczba całkowita)
2015 |
2016 |
2017 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pełny etat |
w tym kobiety |
Niepełny wymiar godzin |
w tym kobiety |
Pełny etat |
w tym kobiety |
Niepełny wymiar godzin |
w tym kobiety |
Pełny etat |
w tym kobiety |
Niepełny wymiar godzin |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
2.021 |
877 |
4.235 |
3.575 |
2.117 |
903 |
4.295 |
3.552 |
2.325 |
1.099 |
4.402 |
3.705 |
Dania |
1.048 |
468 |
989 |
583 |
1.074 |
468 |
1.110 |
660 |
1.098 |
413 |
1.179 |
686 |
Niemcy |
7.267 |
3.125 |
24.162 |
19.396 |
7.258 |
2.977 |
27.957 |
22.428 |
7.370 |
2.994 |
28.466 |
22.517 |
Francja |
5.184 |
2.504 |
2.236 |
2.029 |
5.474 |
2.722 |
2.769 |
2.482 |
5.993 |
2.794 |
3.225 |
2.798 |
Holandia |
1.639 |
324 |
4.652 |
3.569 |
1.622 |
317 |
4.678 |
3.540 |
1.775 |
363 |
6.879 |
4.736 |
Polska |
473 |
337 |
687 |
665 |
809 |
617 |
657 |
637 |
1.334 |
1.134 |
572 |
572 |
Portugalia |
230 |
94 |
383 |
322 |
265 |
144 |
538 |
391 |
333 |
157 |
845 |
611 |
Hiszpania |
1.220 |
611 |
1.753 |
1.278 |
1.407 |
718 |
2.049 |
1.456 |
1.427 |
708 |
2.144 |
1.555 |
Grupa Przedsiębiorstw |
19.082 |
8.340 |
39.097 |
31.417 |
20.026 |
8.866 |
44.053 |
35.146 |
21.655 |
9.662 |
47.712 |
37.180 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Anteil Mitarbeiter nach Altersgruppen zum Stichtag 31.12. (in Prozent)
Udział pracowników o znacznym stopniu niepełnosprawności na dzień 31.12. (w procentach)
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Udział pracowników niepełnosprawnych |
1,7 |
1,6 |
1,6 |
Liczba osób chorych pobierających wynagrodzenie (w procentach)
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
4,5 |
4,2 |
4,2 |
Dania |
4,1 |
3,7 |
3,3 |
Niemcy |
3,8 |
4,2 |
4,4 |
Francja |
5,5 |
4,6 |
5,1 |
Holandia |
4,1 |
4,1 |
4,3 |
Polska |
2,6 |
3,1 |
3,2 |
Portugalia2 |
n/a |
n/a |
n/a |
Hiszpania |
2,9 |
2,6 |
3,2 |
Grupa Przedsiębiorstw |
3,9 |
3,8 |
4,0 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane (patrz „rzedmiot raportu“).
2 Brak danych o osobach chorych pobierających wynagrodzenie w Portugalii (n/d = dane niedostępne).
Liczba artykułów oficjalnie wycofanych ze sprzedaży, w podziale na artykuły z grupy Food i Non-Food
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Food |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Non-Food |
Ogółem |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Food |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Non-Food |
Ogółem |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Food |
Wycofanie ze sprzedaży – kategoria Non-Food |
|
Belgia/Luksemburg1 |
3 |
3 |
– |
1 |
1 |
– |
4 |
4 |
– |
Dania |
2 |
2 |
– |
3 |
3 |
– |
3 |
3 |
– |
Niemcy |
5 |
1 |
4 |
10 |
10 |
– |
9 |
8 |
1 |
Francja |
14 |
122 |
2 |
233 |
22 |
1 |
11 |
10 |
1 |
Holandia |
2 |
2 |
– |
3 |
3 |
– |
4 |
4 |
– |
Polska |
– |
– |
– |
1 |
1 |
– |
1 |
1 |
– |
Portugalia |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
– |
Hiszpania |
– |
– |
– |
3 |
1 |
2 |
5 |
2 |
3 |
Grupa Przedsiębiorstw |
26 |
20 |
6 |
44 |
41 |
3 |
38 |
33 |
5 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
2 Z tego sześć na podstawie błędnej deklaracji na opakowaniu.
3 W 16 przypadkach chodziło o regionalne wycofanie ze sprzedaży, łącznie sześć razy dokonano wycofania ze sprzedaży na skutek błędnej deklaracji.
Liczba artykułów, do reklamy których wykorzystano wyniki testów Stiftung Warentest lub magazynu konsumenckiego ÖKO-TEST *
* Wyróżnianie artykułów wynikami testów jest możliwe tylko w Niemczech, dlatego wyszczególnione dane odnoszą się tylko do Niemiec.
Liczba zalistowanych artykułów marki własnej Food i Non-Food oznakowanych jako wegetariańskie i/lub wegańskie w asortymencie stałym i akcyjnym1
W Grupie Przedsiębiorstw oprócz oznakowanych artykułów w asortymencie znajduje się wiele nieoznakowanych artykułów wegetariańskich i /lub wegańskich.
2015 |
20162 |
2017 |
|
---|---|---|---|
artykuły wegetariańskie / wegańskie |
artykuły wegetariańskie / wegańskie |
artykuły wegetariańskie / wegańskie |
|
Belgia/Luksemburg3 |
5 |
8 |
14 |
Dania |
– |
2 |
14 |
Niemcy |
16 |
56 |
129 |
Francja |
– |
– |
4 |
Holandia |
7 |
8 |
13 |
Polska |
– |
2 |
19 |
Portugalia |
– |
5 |
21 |
Hiszpania |
1 |
3 |
24 |
Grupa Przedsiębiorstw |
29 |
78 |
185 |
1 Ze względu na to, że spółki zakupowe ALDI Nord kupują poszczególne artykuły również częściowo dla większej liczby krajów, łączna liczba zakupionych artykułów może być niższa niż suma wynikająca z podziału na kraje.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do ubiegłego roku sprawozdawczego.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba artykułów marki własnej z unijnym logo produkcji ekologicznej oraz liczba zakupionych artykułów marki własnej z certyfikatem Fairtrade w asortymencie stałym i akcyjnym
2015 |
2016 |
2017 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Artykuły BIO |
Artykuły z certyfikatem Fairtrade |
Artykuły BIO |
Artykuły z certyfikatem Fairtrade |
Artykuły BIO |
Artykuły z certyfikatem Fairtrade |
|
Belgia/Luksemburg1 |
56 |
3 |
61 |
9 |
101 |
16 |
Dania |
86 |
8 |
118 |
11 |
150 |
19 |
Niemcy |
125 |
15 |
144 |
21 |
188 |
30 |
Francja |
45 |
– |
60 |
1 |
103 |
14 |
Holandia |
66 |
37 |
114 |
41 |
112 |
29 |
Polska |
9 |
1 |
10 |
1 |
45 |
6 |
Portugalia |
60 |
7 |
77 |
12 |
76 |
19 |
Hiszpania |
105 |
1 |
131 |
4 |
225 |
4 |
Grupa Przedsiębiorstw2 |
433 |
58 |
517 |
70 |
803 |
73 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
2 Ze względu na to, że spółki zakupowe ALDI Nord kupują poszczególne artykuły również częściowo dla większej liczby krajów, łączna liczba zakupionych artykułów może być niższa niż suma wynikająca z podziału na kraje.
Udział artykułów mięsnych lub zawierających mięso w marce własnej w asortymencie stałym i akcyjnym w Niemczech opatrzonych kodem ATC (w %)
Na podstawie wprowadzenia kodu ATC dla kolejnych grup asortymentowych i w kolejnych krajach gromadzenie danych będzie w najbliższych latach poszerzone i umiędzynarodowione.
Anzahl eingesetzter Produktionsstätten Non-Food im betrachteten Sortimentsbereich (in Prozent)
Udział zakupionych artykułów marki własnej wyprodukowanych z surowców z certyfikatem FSC® lub PEFCTM w łącznej liczbie zakupionych artykułów marki własnej z asortymentu stałego i akcyjnego zawierających w swoim składzie drewno, tekturę, papier, wiskozę i włókninę na bazie celulozy, jak również bambus (w procentach).
Zostały wyróżnione trzy formy certyfikacji: FSC® 100%, FSC® MIX i PEFCTM. W 2017 r. największy udział (około 48 procent) przypadł certyfikacji FSC® MIX, następnie certyfikacji FSC® 100% (około 30 procent ), a w dalszej kolejności certyfikacji PEFCTM (około 22 procent).
2015 |
2016 |
20171 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
w tym FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
Ogółem |
davon FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
Ogółem |
w tym FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
|
Belgia/Luksemburg2 |
24,8 |
41,5 |
12,3 |
46,2 |
28,8 |
38,9 |
23,6 |
37,5 |
52,1 |
32,8 |
45,1 |
22,1 |
Dania |
72,4 |
32,9 |
38,2 |
28,9 |
89,8 |
21,9 |
63,2 |
14,9 |
93,2 |
45,7 |
39,1 |
15,2 |
Niemcy |
84,4 |
34,5 |
31,1 |
34,4 |
87,3 |
25,3 |
58,6 |
16,1 |
88,2 |
28,6 |
55,1 |
16,3 |
Francja |
41,5 |
25,8 |
47,4 |
26,8 |
46,4 |
35,4 |
41,5 |
23,1 |
65,7 |
35,0 |
40,8 |
24,2 |
Holandia |
54,3 |
20,6 |
28,6 |
50,8 |
58,4 |
29,6 |
38,0 |
32,4 |
68,5 |
36,9 |
33,6 |
29,5 |
Polska |
59,4 |
47,4 |
15,8 |
36,8 |
60,6 |
26,0 |
44,1 |
29,9 |
65,4 |
37,0 |
42,0 |
21,0 |
Portugalia |
60,2 |
37,5 |
21,4 |
41,1 |
68,7 |
33,3 |
43,0 |
23,7 |
86,3 |
42,1 |
43,7 |
14,3 |
Hiszpania |
42,6 |
32,6 |
15,2 |
52,2 |
64,0 |
30,1 |
34,0 |
35,9 |
74,5 |
41,0 |
37,1 |
21,9 |
Grupa Przedsiębiorstw |
41,3 |
30,9 |
36,7 |
32,4 |
53,1 |
26,4 |
49,7 |
23,9 |
62,8 |
30,0 |
47,9 |
22,1 |
1 W 2017 r. wraz z opublikowaniem międzynarodowej polityki zakupowej drewna, zakres obowiązywania poszerzono o kolejne grupy towarowe, jak i artykuły marki własnej zawierające w swoim składzie wiskozę i włókninę na bazie celulozy oraz bambus.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział oferowanej bawełny, certyfikowanej pod kątem zrównoważonego rozwoju, w łącznej wadze bawełny wykorzystanej w okresie sprawozdawczym do produkcji artykułów marki własnej z grupy asortymentowej odzież i tekstylia domowe w asortymencie stałym i akcyjnym (w procentach).
2017 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
w tym GOTS |
w tym OCS |
w tym inne Bio |
w tym Fairtrade |
w tym z recyklingu bez logo |
|
Belgia/Luksemburg1 |
9,6 |
60,5 |
– |
7,9 |
11,4 |
20,2 |
Dania |
19,1 |
76,7 |
0,4 |
5,4 |
14,2 |
3,3 |
Niemcy |
22,8 |
82,8 |
1,4 |
1,4 |
11,0 |
3,4 |
Francja |
19,0 |
72,6 |
0,9 |
2,8 |
6,7 |
16,9 |
Holandia2 |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
n/a |
Polska |
11,3 |
61,3 |
2,0 |
29,9 |
1,8 |
5,1 |
Portugalia |
19,6 |
83,9 |
1,4 |
1,8 |
8,7 |
4,2 |
Hiszpania |
17,2 |
81,5 |
1,5 |
1,9 |
– |
15,1 |
Grupa Przedsiębiorstw |
20,6 |
80,5 |
1,3 |
2,2 |
10,4 |
5,6 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
2 Dane za rok 2017 dot. tonażu bawełny dla spółki ALDI w Holandii nie są dostępne (n/d =dane niedostępne).
Udział zakupionych artykułów marki własnej posiadających certyfikat MSC, ASC, GLOBALG.A.P. lub unijne logo produkcji ekologicznej w łącznej liczbie zakupionych artykułów rybnych, w podziale na rodzaj certyfikacji (w procentach)1
W 2017 r. w całej Grupie Przedsiębiorstw zakupionych zostało około 40 procent artykułów rybnych certyfikowanych według jednego ze zdefiniowanych standardów zrównoważonego rozwoju. Największy udział (około 66 procent) przypadł standardowi certyfikacyjnemu MSC, następnie ASC (około 19 procent) oraz certyfikacji GLOBALG.A.P. (około 13 procent), jak również artykułom z unijnym logo produkcji ekologicznej (około 4 procent).
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBALG.A.P. |
w tym unijne logo produkcji ekologicznej |
Ogółem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBALG.A.P. |
w tym unijne logo produkcji ekologicznej |
Ogółem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBALG.A.P. |
w tym unijne logo produkcji ekologicznej |
|
Belgia/Luksemburg2 |
32,4 |
82,6 |
8,7 |
8,7 |
– |
56,0 |
60,0 |
30,0 |
20,0 |
– |
51,8 |
56,1 |
24,7 |
17,8 |
1,4 |
Dania |
56,9 |
72,4 |
6,9 |
20,7 |
– |
59,4 |
65,8 |
10,5 |
21,1 |
2,6 |
75,4 |
74,4 |
16,3 |
4,7 |
4,6 |
Niemcy |
70,6 |
64,0 |
10,1 |
22,5 |
3,4 |
66,9 |
55,9 |
7,5 |
31,2 |
5,4 |
71,1 |
64,1 |
10,4 |
19,8 |
5,7 |
Francja |
17,9 |
85,0 |
5,0 |
40,0 |
– |
22,2 |
62,5 |
15,6 |
25,0 |
– |
36,9 |
66,1 |
18,6 |
11,9 |
8,5 |
Holandia |
47,4 |
67,3 |
16,4 |
14,5 |
1,8 |
50,9 |
69,5 |
18,6 |
13,6 |
3,4 |
61,5 |
66,1 |
28,8 |
11,9 |
3,4 |
Polska |
35,8 |
73,7 |
10,5 |
21,1 |
– |
31,1 |
78,9 |
5,3 |
15,8 |
– |
42,3 |
66,7 |
15,2 |
15,1 |
3,0 |
Portugalia |
25,0 |
76,9 |
– |
23,1 |
– |
28,8 |
53,3 |
13,3 |
26,7 |
6,7 |
27,6 |
71,9 |
9,4 |
12,5 |
6,2 |
Hiszpania |
10,9 |
76,9 |
– |
15,4 |
7,7 |
10,0 |
66,7 |
13,3 |
13,3 |
6,7 |
12,9 |
65,0 |
15,0 |
5,0 |
15,0 |
Grupa Przedsiębiorstw |
32,9 |
71,7 |
11,5 |
17,3 |
2,6 |
36,0 |
63,4 |
17,5 |
20,2 |
3,1 |
39,5 |
66,3 |
18,8 |
13,3 |
4,2 |
1 Artykuły posiadające większą liczbę certyfikatów znaku jakości w podziale wyszczególnione są pod wszystkimi odnośnymi kategoriami, jednak w liczbie łącznej liczone są tylko jako jeden artykuł. Dlatego suma kategorii według podziału może wynieść więcej niż 100 procent..
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział zakupionych artykułów rybnych (marki własnej) certyfikowanych pod kątem zrównoważonego rozwoju w asortymencie stałym i akcyjnym w podziale na grupy asortymentowe (w procentach)1
2017 |
||||
---|---|---|---|---|
Świeże ryby (chłodnia) |
Ryby mrożone |
Konserwy rybne |
Pozostałe |
|
Belgia/Luksemburg2 |
81,8 |
76,5 |
32,1 |
49,4 |
Dania |
78,6 |
91,7 |
50,0 |
61,5 |
Niemcy |
82,9 |
88,9 |
58,3 |
62,8 |
Francja |
75,0 |
68,8 |
20,0 |
28,3 |
Holandia |
81,8 |
74,1 |
50,0 |
22,7 |
Polska |
34,4 |
63,6 |
11,1 |
76,5 |
Portugalia |
81,3 |
12,2 |
4,5 |
35,1 |
Hiszpania |
22,9 |
30,0 |
3,4 |
3,1 |
Grupa Przedsiębiorstw |
58,0 |
41,2 |
18,5 |
38,6 |
1 Ogólnie przyporządkowano wszystkie artykuły do czterech grup asortymentowych. Publikacje charakterystyczne dla danego kraju mogą w poszczególnych krajach różnić się ze względu na różne grupy asortymentowe.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział jaj świeżych z certyfikatem KAT w łącznej liczbie zakupionych jaj świeżych (w procentach)1
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
86,0 |
80,0 |
84,9 |
Niemcy |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Holandia |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Polska |
34,4 |
32,3 |
26,9 |
Grupa Przedsiębiorstw |
97,6 |
96,6 |
96,9 |
1 Certyfikat KAT nie ma zastosowania we wszystkich krajach. Dlatego wyszczególnione są tutaj jedynie te kraje, w których certyfikat ten ma zastosowanie.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział oleju palmowego posiadającego certyfikat fizycznego modelu łańcucha dostaw RSPO wykorzystanego do wytworzenia naszych produktów w kategorii Food i Non-Food w asortymencie stałym i akcyjnym (w procentach)1
2015 |
2016 |
20172 |
|||
---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
Ogółem |
Ogółem |
Food |
Non-Food |
|
Belgia/Luksemburg3 |
77,7 |
85,4 |
92,8 |
99,8 |
20,1 |
Dania |
30,1 |
91,0 |
96,1 |
99,4 |
46,0 |
Niemcy |
86,7 |
90,0 |
91,9 |
100,0 |
46,8 |
Francja |
66,5 |
82,2 |
87,4 |
100,0 |
26,8 |
Holandia |
71,4 |
88,3 |
85,4 |
91,3 |
15,2 |
Polska |
78,7 |
69,2 |
75,1 |
76,5 |
53,0 |
Portugalia |
62,7 |
84,1 |
80,5 |
90,9 |
20,3 |
Hiszpania |
36,9 |
68,7 |
63,2 |
72,2 |
36,3 |
Grupa Przedsiębiorstw |
76,8 |
86,7 |
89,2 |
97,4 |
35,8 |
1 Dane opierają się częściowo na wyliczeniach prognostycznych.
2 Podział produktów według kategorii Food i Non-Food jest możliwy dopiero od 2017 r.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział zakupionych artykułów marki własnej w asortymencie stałym i akcyjnym zawierających kakao certyfikowane pod kątem zrównoważonego rozwoju w łącznej liczbie zakupionych artykułów zawierających kakao (w procentach).
W 2017 r. artykuły marki własnej zawierały około 88 procent kakao z certyfikowanych, zrównoważonych źródeł. Największy udział (około 98 procent) przypadł standardowi certyfikacyjnemu UTZ, następnie Fairtrade (około 1,5 procent, włącznie z 0,1 procent artykułów z certyfikatem Fairtrade i unijnym logo produkcji ekologicznej) oraz unijnemu logo produkcji ekologicznej (około 0,7 procent).
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
w tym Fairtrade |
w tym UTZ |
Ogółem |
w tym Fairtrade |
w tym UTZ |
Ogółem |
w tym Fairtrade |
w tym UTZ |
|
Belgia/Luksemburg1 |
20,0 |
1,9 |
98,1 |
77,0 |
2,0 |
98,0 |
98,2 |
2,2 |
97,5 |
Dania |
73,5 |
– |
100,0 |
89,6 |
1,2 |
98,8 |
82,6 |
1,1 |
97,8 |
Niemcy |
77,0 |
0,9 |
99,1 |
90,1 |
0,8 |
99,2 |
93,8 |
0,2 |
97,8 |
Francja |
23,9 |
– |
100,0 |
90,9 |
0,4 |
99,6 |
88,0 |
1,4 |
97,8 |
Holandia |
77,5 |
3,6 |
96,4 |
84,2 |
3,2 |
96,4 |
95,3 |
1,6 |
98,4 |
Polska |
69,7 |
– |
100,0 |
68,6 |
0,8 |
99,2 |
80,0 |
– |
98,4 |
Portugalia |
68,5 |
– |
100,0 |
80,2 |
0,5 |
99,5 |
88,5 |
0,9 |
97,3 |
Hiszpania |
55,4 |
– |
99,4 |
70,3 |
0,5 |
99,5 |
88,9 |
0,5 |
96,7 |
Grupa Przedsiębiorstw |
48,9 |
1,9 |
97,9 |
78,8 |
1,5 |
98,4 |
87,6 |
1,4 |
97,9 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział zakupionej certyfikowanej bądź zweryfikowanej pod kątem zrównoważonego rozwoju kawy w całkowitej masie kawy zakupionej na wytworzenie artykułów marki własnej w asortymencie stałym i akcyjnym (w procentach)
Zakupiona przez nas kawa była weryfikowana zgodnie ze standardami Fairtrade, unijnym logo produkcji ekologicznej, 4C, Rainforest Alliance oraz UTZ. W 2017 r. łącznie około 48 procent zakupionej kawy było certyfikowane bądź zweryfikowane zgodnie z jednym z wyżej wymienionych standardów. Największy udział (około 80 procent) przypadł standardowi certyfikacyjnemu UTZ następnie certyfikacji Fairtrade i unijnemu logo produkcji ekologicznej (około 9 procent).
20151 |
20161 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
11,2 |
16,4 |
44,1 |
Dania |
13,6 |
18,7 |
49,0 |
Niemcy |
14,1 |
21,9 |
50,0 |
Francja |
9,2 |
15,7 |
43,9 |
Holandia |
11,3 |
15,8 |
44,8 |
Polska |
9,8 |
13,4 |
43,5 |
Portugalia |
16,5 |
29,6 |
60,6 |
Hiszpania |
19,2 |
36,9 |
61,6 |
Grupa Przedsiębiorstw |
12,8 |
19,5 |
47,8 |
1 Na podstawie ulepszonej metody gromadzenia danych, dane należało częściowo dopasować w stosunku do wcześniejszych publikacji.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział zakupionej herbaty certyfikowanej pod kątem zrównoważonego rozwoju w całkowitej masie herbaty zakupionej na wytworzenie artykułów marki własnej w asortymencie stałym i akcyjnym (w procentach).
Zakupiona przez nas herbata była weryfikowana zgodnie ze standardami Fairtrade, unijnego logo produkcji ekologicznej, Rainforest Alliance, jak również UTZ oraz UEBT/UTZ. W 2017 r. łącznie około 53 procent zakupionej herbaty było certyfikowane zgodnie z jednym z wyżej wymienionych standardów. Największy udział (około 54 procent) przypadł certyfikatowi Rainforest Alliance następnie unijnemu logo produkcji ekologicznej (około 28 procent).
20152 |
20162 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg3 |
7,9 |
20,9 |
38,9 |
Dania |
12,2 |
29,6 |
49,8 |
Niemcy |
17,8 |
37,2 |
55,4 |
Francja |
12,0 |
34,4 |
50,6 |
Holandia |
13,2 |
25,2 |
44,0 |
Polska |
14,7 |
20,1 |
48,4 |
Portugalia |
46,4 |
36,4 |
53,3 |
Hiszpania |
33,5 |
36,3 |
56,8 |
Grupa Przedsiębiorstw |
17,1 |
34,3 |
52,9 |
1 W zestawieniu uwzględniono zarówno artykuły marki własnej zawierające herbatę (produkty zawierające wyroby z krzewu herbacianego, jak np. czarna i zielona herbata), jak również artykuły marki własnej zawierające wyroby herbatopodobne (np. herbatki ziołowe i owocowe).
2 Na podstawie ulepszonej metody gromadzenia danych, dane należało częściowo dopasować w stosunku do wcześniejszych publikacji.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Ilość wydanych toreb zakupowych według rodzaju (w tysiącach sztuk)
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Torby zakupowe |
Torby zakupowe wielokrotnego użytku |
Torby termioizolacyjne |
Torebki papierowe na pieczywo |
Reklamówki jednorazowe do pakowania owoców i warzyw |
Torby zakupowe |
Torby zakupowe wielokrotnego użytku |
Torby termioizolacyjne |
Torebki papierowe na pieczywo |
Reklamówki jednorazowe do pakowania owoców i warzyw |
Torby zakupowe |
Torby zakupowe wielokrotnego użytku |
Torby termioizolacyjne |
Torebki papierowe na pieczywo |
Reklamówki jednorazowe do pakowania owoców i warzyw |
|
Belgia/Luksemburg1 |
8.729 |
963 |
310 |
7.615 |
– |
8.759 |
1.088 |
337 |
9.213 |
– |
8.268 |
1.225 |
362 |
8.794 |
– |
Dania |
6.459 |
79 |
48 |
7.315 |
3.678 |
6.733 |
84 |
50 |
9.187 |
3.536 |
6.606 |
71 |
42 |
12.951 |
4.480 |
Niemcy |
46.627 |
1.753 |
878 |
118.652 |
184.744 |
44.160 |
2.182 |
876 |
129.580 |
181.688 |
36.543 |
2.081 |
930 |
160.093 |
175.730 |
Francja2 |
9.813 |
2.345 |
844 |
20.647 |
10.500 |
11.016 |
1.332 |
808 |
46.638 |
10.500 |
10.681 |
1.506 |
820 |
58.864 |
38.320 |
Holandia |
6.392 |
465 |
192 |
– |
– |
5.483 |
444 |
180 |
111 |
– |
6.034 |
518 |
220 |
5.867 |
1.792 |
Polska3 |
2.202 |
39 |
– |
– |
25.760 |
2.780 |
43 |
17 |
2.888 |
26.880 |
2.623 |
51 |
25 |
7.920 |
41.280 |
Portugalia |
1.725 |
157 |
11 |
2.373 |
10.206 |
2.208 |
206 |
15 |
7.560 |
9.072 |
3.127 |
298 |
22 |
16.888 |
14.742 |
Hiszpania |
17.344 |
433 |
57 |
23.160 |
12.000 |
22.248 |
573 |
75 |
29.254 |
21.736 |
25.572 |
624 |
101 |
37.113 |
33.916 |
Grupa Przedsiębiorstw |
99.292 |
6.234 |
2.340 |
179.762 |
246.888 |
103.387 |
5.952 |
2.356 |
234.431 |
253.412 |
99.455 |
6.374 |
2.523 |
308.489 |
310.171 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane. W Belgii zastosowano zarówno papierowe torebki na pieczywo jak i torebki z tworzywa sztucznego.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za lata 2015 i 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do raportu z roku poprzedniego.
3 W porównaniu do pozostałych krajów Grupy Przedsiębiorstw torby zakupowe w Polsce różnią się wzorem i rozmiarem.
Waga zastosowanych materiałów w opakowaniach jednostkowych (w tonach)1, 2, 3
2015 |
2016 |
2017 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
Drewno, tektura, papier |
Tworzywa sztuczne |
Pozostałe |
Ogółem |
Drewno, tektura, papier |
Tworzywa sztuczne |
Pozostałe |
Ogółem |
Drewno, tektura, papier |
Tworzywa sztuczne |
Pozostałe |
|
Belgia/Luksemburg4 |
100.260 |
22.418 |
26.766 |
51.076 |
84.539 |
16.967 |
24.921 |
42.651 |
74.074 |
13.203 |
24.387 |
36.484 |
Dania |
5.000 |
882 |
1.323 |
2.795 |
2.521 |
554 |
397 |
1.570 |
8.880 |
1.612 |
1.525 |
5.743 |
Niemcy |
584.192 |
83.163 |
177.909 |
323.120 |
286.952 |
52.191 |
53.314 |
181.447 |
280.692 |
50.964 |
48.194 |
181.534 |
Francja |
15.002 |
2.431 |
3.004 |
9.567 |
7.798 |
1.526 |
900 |
5.372 |
54.697 |
9.931 |
9.391 |
35.375 |
Holandia |
90.155 |
10.437 |
23.857 |
55.861 |
64.215 |
7.758 |
16.703 |
39.754 |
104.028 |
14.896 |
23.763 |
65.369 |
Polska5 |
8.658 |
2.715 |
2.066 |
3.877 |
4.410 |
1.633 |
901 |
1.876 |
7.643 |
2.171 |
1.614 |
3.858 |
Portugalia |
2.075 |
506 |
558 |
1.011 |
1.885 |
475 |
437 |
973 |
7.947 |
813 |
3.764 |
3.370 |
Hiszpania |
20.125 |
4.857 |
6.354 |
8.914 |
14.265 |
3.840 |
3.275 |
7.150 |
30.462 |
6.845 |
6.228 |
17.389 |
Grupa Przedsiębiorstw |
825.467 |
127.409 |
241.837 |
456.221 |
466.585 |
84.944 |
100.848 |
280.793 |
568.423 |
100.435 |
118.866 |
349.122 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
2 Zestawienie nie zawiera danych dotyczących artykułów, zakupionych przez nasze spółki w Danii i Francji. Ilości podane dla tych krajów zostały pozyskane w ramach wspólnych zakupów ALDI Einkauf.
3 W porównaniu z minionymi latami zmiany wartości we wszystkich krajach poza Belgią i Luksemburgiem wynikają ze zmian metody wyliczeń szacunkowych na podstawie zamówionych ilości dla wspólnych zakupów organizowanych przez ALDI Einkauf.
4 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane. Wartości dot. opakowań z tworzywa sztucznego bazują na ustawowej deklaracji dot. opakowań i zostały dopasowane wstecz dla poprzednich dwóch lat.
5 W odniesieniu do artykułów zakupionych w Polsce opakowania zbiorcze i jednostkowe zostały ujęte łącznie jako opakowania jednostkowe.
Udział drewna, tektury, papieru w wadze materiałów zastosowanych w opakowaniach jednostkowych (w procentach)
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Grupa Przedsiębiorstw |
15,4 |
18,2 |
17,7 |
Bezpośrednie zużycie energii w budynkach i w logistyce, w podziale na kraje (w MWh)1
Największa część bezpośredniego zużycia energii generowana jest przez korzystanie z gazu ziemnego do wytwarzania ciepła oraz oleju napędowego jako paliwa w logistyce. Całkowite zużycie zmalało nieznacznie w porównaniu do roku 2016.
2015 |
20162 |
20171 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg3 |
108.941 |
109.576 |
111.286 |
Dania |
20.962 |
20.692 |
19.766 |
Niemcy |
386.112 |
402.431 |
397.002 |
Francja |
149.429 |
143.479 |
147.787 |
Holandia |
84.156 |
86.055 |
80.058 |
Polska |
12.896 |
14.905 |
16.639 |
Portugalia |
1.013 |
1.084 |
1.206 |
Hiszpania |
4.177 |
4.449 |
4.731 |
Grupa Przedsiębiorstw |
767.686 |
782.671 |
778.475 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do ubiegłego roku sprawozdawczego.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Bezpośrednie zużycie energii w budynkach i w logistyce, w podziale na nośniki energii (w MWh)1
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Gaz ziemny |
418.129 |
429.621 |
418.921 |
Olej opałowy |
27.589 |
25.321 |
25.509 |
Biogaz |
154 |
89 |
67 |
Olej napędowy (w tym z napędem generatorów) |
321.314 |
327.163 |
333.492 |
Benzyna |
66 |
26 |
18 |
Gaz płynny |
434 |
451 |
466 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
Zużycie prądu i ciepła z sieci ciepłowniczej (w MWh)1
Zużycie prądu w naszych lokalizacjach wynoszące prawie 990 GWh odpowiada za największą część zapotrzebowania na energię. W porównaniu do poprzedniego roku wzrosło ono nieznacznie o 6 procent. Ten wzrost wynika m.in. z dłuższych godzin otwarcia oraz z wyposażania sklepów w dodatkowe regały chłodnicze i automaty piekarnicze.
2015 |
20162 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
Prąd |
Ciepło z sieci ciepłowniczej |
Ogółem |
Prąd |
Ciepło z sieci ciepłowniczej |
Ogółem |
Prąd |
Ciepło z sieci ciepłowniczej |
|
Belgia/Luksemburg3 |
88.411 |
88.411 |
– |
89.559 |
89.559 |
– |
101.354 |
101.354 |
– |
Dania |
50.569 |
39.659 |
10.910 |
51.141 |
39.739 |
11.402 |
50.470 |
39.855 |
10.615 |
Niemcy |
451.014 |
433.393 |
17.621 |
463.361 |
445.897 |
17.464 |
472.279 |
454.553 |
17.726 |
Francja |
177.762 |
177.762 |
– |
167.805 |
167.805 |
– |
180.752 |
180.752 |
– |
Holandia |
79.780 |
78.779 |
1.001 |
82.177 |
81.077 |
1.100 |
84.669 |
83.716 |
953 |
Polska |
17.394 |
16.110 |
1.284 |
20.429 |
18.606 |
1.823 |
25.335 |
22.173 |
3.162 |
Portugalia |
14.113 |
14.113 |
– |
14.884 |
14.884 |
– |
17.720 |
17.720 |
– |
Hiszpania |
79.694 |
79.694 |
– |
79.070 |
79.070 |
– |
89.029 |
89.029 |
– |
Grupa Przedsiębiorstw |
958.737 |
927.921 |
30.816 |
968.426 |
936.637 |
31.789 |
1.021.608 |
989.152 |
32.456 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do ubiegłego roku sprawozdawczego.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Emisje gazów cieplarnianych z zakresów 1 i 2 (Scope 1 i Scope 2) (w tonach ekwiwalentu CO2)
Emisje gazów cieplarnianych zostały określone na podstawie zużycia energii i paliw napędowych oraz strat czynników chłodniczych. Obliczenie zostało przeprowadzone zgodnie z wymogami Protokołu Gazów Cieplarnianych (Greenhouse Gas (GHG) Protocol), z zastosowaniem współczynników emisji DEFRA względnie GEMIS dla emisji związanych z zakupem energii cieplnej z sieci ciepłowniczej. Zgodnie z protokołem GHG (GHG Protocol) należy oddzielnie wyliczać emisję zużycia prądu z zakresu 2 (Scope 2) w podziale na emisję czynnika „miejscowego” i „rynkowego”. Podczas, gdy metoda rachunku „miejscowego” opiera się tylko na czynnikach danego regionu geograficznego (np. kraju), to o ile to możliwe dla czynników „rynkowych” stosuje się indywidualną mieszankę prądu danego przedsiębiorstwa na podstawie faktycznie powstałych emisji danego producenta energii. Obliczenie emisji gazów cieplarnianych według metody „miejscowej” dokonuje się na podstawie czynników Międzynarodowej Agencji Energetycznej (International Energy Agency – IEA).
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Scope 11 |
Scope 22 |
Scope 22 |
Scope 11 |
Scope 22, 3 |
Scope 22, 3 |
Scope 11 |
Scope 22 |
Scope 22 |
|
Belgia/Luksemburg4 |
42.096 |
17.782 |
15.781 |
40.328 |
18.656 |
13.246 |
38.639 |
22.674 |
14.859 |
Dania |
11.104 |
13.241 |
8.973 |
10.466 |
11.372 |
10.914 |
14.942 |
8.119 |
10.859 |
Niemcy |
120.089 |
214.793 |
262.533 |
110.178 |
211.664 |
38.301 |
108.069 |
203.918 |
223.790 |
Francja |
74.861 |
11.350 |
2.666 |
75.277 |
6.863 |
6.276 |
67.101 |
8.364 |
6.756 |
Holandia |
31.253 |
35.044 |
72 |
29.802 |
38.393 |
143 |
28.147 |
40.984 |
124 |
Polska |
3.940 |
12.866 |
13.488 |
5.501 |
14.688 |
15.185 |
6.931 |
17.295 |
18.441 |
Portugalia |
1.529 |
3.964 |
6.180 |
2.817 |
3.793 |
4.334 |
5.728 |
5.695 |
5.080 |
Hiszpania |
12.239 |
19.467 |
30.218 |
12.267 |
20.096 |
26.774 |
10.980 |
25.718 |
29.854 |
Grupa Przedsiębiorstw |
297.111 |
328.507 |
339.911 |
286.636 |
325.525 |
115.173 |
280.537 |
332.767 |
309.763 |
1 Zakres 1: Emisje z bezpośredniego zużycia energii/budynki, zużycie paliwa/logistykę oraz straty czynnika chłodniczego.
2 Zakres 2: Emisje z zużycia prądu oraz zużycia ciepła z sieci ciepłowniczej według podziału na emisję „miejscowe” i „rynkowe”
3 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do ubiegłego roku sprawozdawczego.
4 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Gesamtmenge an Treibhausgasemissionen Scope 1 und 2 anteilig nach Quellen (in Prozent, auf Basis ortsbasierter Emissionen)
Zainstalowana moc instalacji fotowoltaicznych (w kWp)
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
438 |
1.095 |
2.594 |
Dania |
35 |
45 |
45 |
Niemcy |
11.526 |
19.537 |
26.708 |
Francja |
– |
– |
273 |
Holandia |
149 |
149 |
209 |
Polska |
– |
– |
– |
Portugalia |
866 |
990 |
1.466 |
Hiszpania |
732 |
804 |
850 |
Grupa Przedsiębiorstw |
13.746 |
22.620 |
32.145 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Wygenerowana energia elektryczna z instalacji fotowoltaicznych i zużycie własne (w MWh)
2015 |
2016 |
2017 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Generowany prąd |
Użytek własny |
Generowany prąd |
Użytek własny |
Generowany prąd |
Użytek własny |
|
Belgia/Luksemburg1 |
275 |
251 |
815 |
659 |
1.809 |
1.629 |
Dania |
10 |
10 |
47 |
47 |
41 |
29 |
Niemcy |
7.498 |
4.575 |
13.445 |
8.752 |
18.261 |
11.967 |
Francja |
– |
– |
– |
– |
125 |
102 |
Holandia |
150 |
115 |
156 |
124 |
156 |
123 |
Polska |
– |
– |
– |
– |
– |
– |
Portugalia |
25 |
25 |
1.085 |
864 |
1.537 |
1.285 |
Hiszpania |
205 |
174 |
391 |
321 |
1.224 |
1.224 |
Grupa Przedsiębiorstw |
8.163 |
5.150 |
15.939 |
10.767 |
23.153 |
16.359 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Liczba pojazdów na dzień 31.12. według rodzaju pojazdu
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba samochodów ciężarowych |
Liczba samochodów osobowych |
Pozostałe pojazdy1 |
Liczba samochodów ciężarowych |
Liczba samochodów osobowych |
Pozostałe pojazdy1 |
Liczba samochodów ciężarowych |
Liczba samochodów osobowych |
Pozostałe pojazdy1 |
|
Belgia/Luksemburg2 |
217 |
185 |
8 |
219 |
211 |
8 |
223 |
226 |
7 |
Dania |
56 |
89 |
5 |
56 |
92 |
5 |
52 |
100 |
4 |
Niemcy |
909 |
909 |
74 |
880 |
969 |
75 |
736 |
1.125 |
74 |
Francja |
238 |
314 |
23 |
234 |
349 |
25 |
227 |
349 |
22 |
Holandia |
200 |
188 |
8 |
189 |
201 |
8 |
173 |
211 |
8 |
Polska |
– |
64 |
2 |
– |
82 |
2 |
– |
76 |
2 |
Portugalia |
– |
41 |
1 |
– |
47 |
1 |
– |
55 |
1 |
Hiszpania |
– |
159 |
– |
– |
170 |
2 |
– |
165 |
2 |
Grupa Przedsiębiorstw |
1.620 |
1.949 |
121 |
1.578 |
2.121 |
126 |
1.411 |
2.307 |
120 |
1 Do tej grupy zaliczają się wózki jezdniowe i pojazdy z napędem gazowym.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Zużycie paliw napędowych przez samochody ciężarowe, osobowe i pozostałe pojazdy (w litrach względnie w kilogramach gazu napędowego)
2015 |
2016 |
2017 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olej napędowy1 (l) |
Benzyna (l) |
Gaz (kg) |
Olej napędowy 1,2 (l) |
Benzyna (l) |
Gaz (kg) |
Olej napędowy1 (l) |
Benzyna (l) |
Gaz (kg) |
|
Belgia/Luksemburg3 |
4.215.607 |
– |
– |
4.322.031 |
– |
– |
4.407.171 |
– |
– |
Dania |
1.513.990 |
– |
913 |
1.480.176 |
595 |
330 |
1.412.919 |
339 |
66 |
Niemcy |
16.335.662 |
7.368 |
21.365 |
16.863.778 |
2.266 |
21.270 |
17.419.921 |
1.698 |
20.655 |
Francja |
5.858.537 |
– |
9.737 |
5.730.617 |
– |
9.828 |
5.913.078 |
– |
10.116 |
Holandia |
3.626.422 |
– |
– |
3.687.240 |
– |
– |
3.526.601 |
– |
– |
Polska |
144.629 |
– |
1.386 |
158.452 |
– |
567 |
180.340 |
– |
1.331 |
Portugalia |
100.883 |
– |
600 |
108.132 |
– |
500 |
120.112 |
– |
300 |
Hiszpania |
404.581 |
– |
– |
415.182 |
– |
2.828 |
423.613 |
– |
4.059 |
Grupa Przedsiębiorstw |
32.200.311 |
7.368 |
34.001 |
32.765.608 |
2.861 |
35.323 |
33.403.755 |
2.037 |
36.527 |
1 Łącznie ze zużyciem oleju opałowego do napędu silników agregatów chłodniczych (poza obszarem Niemiec).
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do raportu z roku poprzedniego.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Udział sklepów, które przekazują instytucjom charytatywnym artykuły spożywcze nienadające się już do sprzedaży w ogólnej liczbie sklepów (w procentach).
Zasadniczo rozdysponowujemy towary w taki sposób, aby powstawało jak najmniej strat. Ewentualne nadwyżki w miarę możliwości są przeznaczane na cele dobroczynne. Jednak nie w każdej lokalizacji dostępne są organizacje mogące przyjmować darowizny w formie żywności.
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Dania |
3,6 |
3,6 |
18,1 |
Niemcy |
98,1 |
99,1 |
99,0 |
Francja |
– |
– |
23,4 |
Holandia |
– |
28,7 |
74,2 |
Polska |
4,8 |
24,6 |
38,7 |
Portugalia |
8,5 |
25,0 |
31,6 |
Hiszpania |
76,5 |
75,4 |
76,1 |
Grupa Przedsiębiorstw |
61,5 |
65,2 |
75,4 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Ilość powstałych odpadów według rodzaju odpadu (w tonach)1
Ilość odpadów w Niemczech w stosunku do 2016 r. nieznacznie wzrosła, przy czym największa część naszego wskaźnika nagromadzenia odpadów przypada na odpady opakowaniowe. Odpady niebezpieczne w ilości 420 ton stanowią jedynie około 0,2 procenta całej masy odpadów. Do takich odpadów należą przede wszystkim zużyty olej, filtry olejowe, akumulatory pojazdów i świetlówki zawierające rtęć. Dotychczas ilość wytwarzanych odpadów może być ewidencjonowana tylko dla lokalizacji w Niemczech. Ewidencja międzynarodowa planowana jest na najbliższe lata.
2015 |
20162 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Odpady niebezpieczne |
493 |
414 |
420 |
Papier/tektura/karton |
432 |
450 |
400 |
Odpady komunalne3 |
22.129 |
22.320 |
24.550 |
Odpady z produkcji i przetwarzania żywności4 |
8.173 |
11.102 |
11.343 |
Odpady opakowaniowe |
156.580 |
161.290 |
164.000 |
w tym folia/tworzywa sztuczne |
3.986 |
3.578 |
3.432 |
w tym tektura /papier |
121.331 |
125.174 |
128.549 |
w tym PET |
31.264 |
32.538 |
31.864 |
w tym pozostałe5 |
– |
– |
155 |
Zużyte urządzenia |
70 |
56 |
52 |
Całkowita ilość odpadów |
187.878 |
195.632 |
200.765 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do raportu z roku poprzedniego.
3 Odpady przemysłowe. Do nich zaliczają się m.in. odpady nie nadające się do powtórnego wykorzystania, pakowane produkty spożywcze, odpady wielkogabarytowe, drewno i złom metali.
4 Do tej grupy zaliczają się odpady powstające w związku z prowadzeniem stołówki oraz produkty „bake-off” (do wypieku w sklepie).
5 Do tej grupy zaliczają się pozostałe odpady opakowaniowe jak np. doniczki lub wytłoczki po roślinach. Po raz pierwszy ta kategoria została wykazana w 2017 r.
Ilość odpadów w odniesieniu do sposobu ich usuwania w Niemczech (w procentach)*
W 2017 r. odzysk ew. recykling (z włączeniem kompostowania) z większości odpadów nie niebezpiecznych wyniósł około 99 procent.
* Przyporządkowanie do sposobów usuwania częściowo opiera się na szacunkach bądź wyliczeniach prognozowych.
** Łącznie ze spalaniem w celu odzysku energii.
Ilość odpadów w odniesieniu do sposobu ich usuwania w Niemczech (w procentach)1
W 2017 r. odzysk ew. recykling (z włączeniem kompostowania) z większości odpadów nie niebezpiecznych wyniósł około 99 procent.
2015 |
2016 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Niemcy |
Niemcy |
Niemcy |
|
Odzysk i recycling2 |
96,38 |
96,80 |
96,76 |
Składowanie na wysypisku |
0,03 |
0,02 |
0,18 |
Spalanie (spalanie masowe) |
1,54 |
1,08 |
0,85 |
Kompostowanie |
2,06 |
2,10 |
2,20 |
1 Przyporządkowanie do sposobów usuwania częściowo opiera się na szacunkach bądź wyliczeniach prognozowych.
2 Łącznie ze spalaniem w celu odzysku energii.
Zużycie wody (w metrach sześciennych)1
2015 |
20162 |
2017 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg3 |
48.506 |
50.115 |
47.995 |
Dania |
14.228 |
15.805 |
16.310 |
Niemcy |
210.353 |
212.639 |
232.644 |
Francja |
135.945 |
123.577 |
151.269 |
Holandia |
40.860 |
38.632 |
38.472 |
Polska |
13.092 |
15.509 |
23.532 |
Portugalia |
23.471 |
39.130 |
60.649 |
Hiszpania |
65.883 |
88.895 |
87.619 |
Grupa Przedsiębiorstw |
552.338 |
584.302 |
658.490 |
1 Dane opierają się częściowo na szacunkach i wyliczeniach prognostycznych.
2 Z powodu uzupełnienia zgłoszeń za rok 2016, dane należało częściowo dopasować w stosunku do ubiegłego roku sprawozdawczego.
3 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Przeciętna liczba artykułów owocowych i warzywnych w asortymencie
|
2015 |
2016 |
2017 |
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
66 |
84 |
95 |
Dania |
90 |
90 |
107 |
Niemcy |
74 |
85 |
97 |
Francja |
65 |
70 |
75 |
Holandia |
75 |
105 |
104 |
Polska |
65 |
85 |
109 |
Portugalia |
85 |
91 |
93 |
Hiszpania |
120 |
112 |
111 |
Grupa Przedsiębiorstw (średnia) |
80 |
90 |
99 |
1 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane
Uśredniony nakład gazetek reklamowych w skali roku, w podziale na rodzaj gazetki
2015 |
2016 |
2017 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
|
Belgia/Luksemburg2 |
4.654.528 |
4.654.528 |
– |
– |
4.677.350 |
4.677.350 |
– |
– |
4.650.273 |
4.650.273 |
– |
– |
Dania |
1.625.739 |
1.525.639 |
– |
100.100 |
1.424.122 |
1.324.122 |
– |
100.000 |
1.320.458 |
1.320.458 |
– |
– |
Niemcy |
43.869.605 |
22.525.573 |
1.378.658 |
19.965.374 |
44.990.008 |
22.357.251 |
1.356.737 |
21.276.020 |
45.539.205 |
22.210.748 |
1.335.392 |
21.993.065 |
Francja |
9.067.031 |
9.067.031 |
– |
– |
8.983.799 |
8.983.799 |
– |
– |
9.034.767 |
9.034.767 |
– |
– |
Holandia |
7.346.736 |
5.400.000 |
– |
1.946.736 |
8.568.511 |
5.028.372 |
– |
3.540.139 |
15.330.870 |
4.998.835 |
– |
10.332.035 |
Polska |
2.266.180 |
1.794.060 |
– |
472.120 |
1.945.500 |
1.945.500 |
– |
– |
2.216.535 |
2.216.535 |
– |
– |
Portugalia |
441.760 |
441.760 |
– |
– |
454.428 |
454.428 |
– |
– |
530.807 |
530.807 |
– |
– |
Hiszpania |
2.789.251 |
1.081.901 |
– |
1.707.350 |
3.045.274 |
987.274 |
– |
2.058.000 |
2.281.478 |
511.853 |
– |
1.769.625 |
Grupa Przedsiębiorstw |
72.060.830 |
46.490.492 |
1.378.658 |
24.191.680 |
74.088.992 |
45.758.096 |
1.356.737 |
26.974.159 |
80.904.393 |
45.474.276 |
1.335.392 |
34.094.725 |
1 Do tej kategorii zaliczają się publikacje tematyczne, jak np. gazetka smakołyków, win lub świąteczna oraz broszury akcyjne i gazetki wydawane z okazji otwarcia sklepów.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.
Waga papieru wykorzystanego do druku gazetek reklamowych w ujęciu rocznym (w tonach)
2015 |
2016 |
2017 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
Ogółem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
Pozostałe1 |
|
Belgia/Luksemburg2 |
10.299 |
10.299 |
– |
– |
10.811 |
10.811 |
– |
– |
10.823 |
10.823 |
– |
– |
Dania |
2.537 |
2.535 |
– |
2 |
2.474 |
2.469 |
– |
5 |
3.419 |
3.419 |
– |
– |
Niemcy |
65.560 |
63.299 |
880 |
1.381 |
72.757 |
70.442 |
907 |
1.408 |
81.314 |
78.485 |
874 |
1.955 |
Francja |
16.253 |
16.253 |
– |
– |
18.461 |
18.461 |
– |
– |
21.516 |
21.516 |
– |
– |
Holandia |
8.635 |
8.397 |
– |
238 |
8.587 |
8.116 |
– |
471 |
11.032 |
10.550 |
– |
482 |
Polska |
2.521 |
2.512 |
– |
9 |
3.372 |
3.372 |
– |
– |
5.279 |
5.279 |
– |
– |
Portugalia |
810 |
810 |
– |
– |
1.030 |
1.030 |
– |
– |
1.543 |
1.543 |
– |
– |
Hiszpania |
3.113 |
2.954 |
– |
179 |
2.912 |
2.696 |
– |
216 |
1.674 |
1.448 |
– |
226 |
Grupa Przedsiębiorstw |
109.748 |
107.059 |
880 |
1.809 |
120.404 |
117.397 |
907 |
2.100 |
136.600 |
133.063 |
874 |
2.663 |
1 Do tej kategorii zaliczają się publikacje tematyczne, jak np. gazetka smakołyków, win lub świąteczna oraz broszury akcyjne i gazetki wydawane z okazji otwarcia sklepów.
2 W celu uproszczenia podane dane dot. prawnie niezależnych spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord z Belgii i Luksemburga zostały podsumowane.