1. Home
  2. Kraje
  3. Belgia/Luksemburg

Produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł i wydajna logistyka - ALDI Belgia i ALDI Luksemburg

Produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł i wydajna logistyka - ALDI Belgia i ALDI Luksemburg – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Od 1976 roku ALDI Belgia ma swoje przedstawicielstwo w ojczyźnie najbardziej szlachetnej czekolady. W 1991 roku ALDI rozpoczęło swoją działalność w Luksemburgu. Naszym obecnym priorytetem w obu krajach jest rozbudowa naszego asortymentu pochodzącego ze zrównoważonych źródeł oraz logistyka realizowana z poszanowaniem zasobów.

W 2017 roku ALDI Belgia i ALDI Luksemburg w ramach ścisłej współpracy uzupełniły swój asortyment o różnorodne produkty pochodzące ze zrównoważonych źródeł, w tym 40 nowych artykułów BIO w asortymencie stałym i akcyjnym. Ponadto podczas „Tygodnia Sprawiedliwego Handlu” ALDI Belgia jako pierwsze na belgijskim rynku handlu detalicznego sprzedawało wyłącznie banany z certyfikatem Fairtrade. Również w przypadku artykułów rybnych certyfikowanych w sposób zrównoważony jeszcze wyżej została zawieszona poprzeczka, by w lipcu 2017 roku mogło zostać opublikowane nowe wydanie krajowej polityki zakupowej ryb. W drodze od dostawcy do regału w sklepie wszystkie produkty zatrzymują się w naszym centrum logistycznym. Stamtąd trafiają do poszczególnych sklepów. W Belgii staramy się realizować nasze działania logistyczne w sposób bardziej sprzyjający ochronie zasobów: w międzyczasie w pięciu z siedmiu centrów logistycznych zainstalowano energooszczędne oświetlenie LED, a do 2019 roku magazyn będzie oświetlany wyłącznie żarówkami LED. Przy tym istotny element stanowi nowe centrum logistyczne w belgijskim Turnhout. Również tu stosowana będzie najnowocześniejsza technika oświetleniowa LED oraz energooszczędna technika chłodzenia. Centrum logistyczne odpowiadać będzie wymogom budowy uwzględniającej zrównoważony rozwój, a w 2019 roku będzie certyfikowane zgodnie z BREEAM*.

Nasze ciekawostki

117

artykułów BIO i Fairtrade

W porównaniu do roku poprzedniego mogliśmy zwiększyć liczbę artykułów marki własnej posiadających unijne logo produkcji ekologicznej z 61 do 101 artykułów. Dotyczy to również produktów z certyfikatem Fairtrade. W tym przypadku w 2017 roku liczba ta wzrosła z 9 do 16 artykułów.

98 %

produktów zawierajacych kakao ze zrównoważonych żródeł

W 2017 roku mogliśmy ponownie zwiększyć udział artykułów marki własnej zawierających kakao certyfikowane w sposób zrównoważony – w 2016 roku udział ten wynosił 77% natomiast w 2017 r. było to 98%.

Profil ALDI Belgia

Spółki regionalne
7
Ilość sklepów
444
Pracownicy ALDI łącznie
6.587
Rok wprowadzenia na rynek
1976
Strona internetowa
www.aldi.be

Profil ALDI Luksemburg

Spółki regionalne
1
Ilość sklepów
15
Pracownicy ALDI łącznie
140
Rok wprowadzenia na rynek
1991
Strona internetowa
www.aldi.lu

Nasze krajowe cele z programu CR (2017):

Handlungsfeld: Lieferkettenverantwortung

Eine aktualisierte Übersicht finden Sie unter: CR-Programm 2018.

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Zamiana na certyfikowany surowiec kawy w zdefiniowanych artykułach marki własnej  (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance i unijne logo produkcji ekologicznej)

nowy

2020

50%

Belgia

Zamiana wszystkich róż na towary z certyfikatem Fairtrade

nowy

2018

100%

Belgia

Dalsze redukowanie zawartości soli i cukru w kolejnych artykułach marki własnej

nowy

kontynuacja

rozszerzenie

Belgia

Zamiana świeżych i mrożonych ryb oraz owoców morza na artykuły certyfikowane w sposób zrównoważony

nowy

2018

100%

Belgia

Handlungsfeld: Ressourcenschonung

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Wycofanie ze sprzedaży plastikowych toreb zakupowych

nowy

2018

100%

Belgia

Budowa magazynu centralnego z certyfikatem BREEAM

nowy

2019

budowa

Belgia

* BREEAM
BREEAM to skrót od Building Research Establishment Environmental Assessment Methodology. Standard ten jest jednym z najstarszych i najbardziej uznawanych na świecie systemów certyfikacji dla zrównoważonego budownictwa.

Nasze projekty i tematy

Nasze projekty i tematy

Eksperci ds. owoców i warzyw

Więcej
Tematy Kluczowe

Opakowanie & Obieg

Więcej
Tematy Kluczowe

Podnoszenie świadomości konsumentów

Więcej
Tematy Kluczowe

Zrównoważone kształtowanie asortymentu

Więcej
Tematy Kluczowe

Atrakcyjny pracodawca

Więcej
Torba

Torba jednorazowa nie jest rozwiązaniem

Więcej

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch