W 2017 roku ALDI Holandia wdrożyła działania mające na celu promowanie zdrowego i zrównoważonego stylu życia wśród klientów. W kraju, w którym liczba rowerów przekracza liczbę ludzi również ochrona środowiska naturalnego i klimatu odgrywa ważną rolę.
Wroku sprawozdawczym ALDI Holandia angażowało się w ramach różnych projektów na rzecz zdrowia swoich klientów. Przykładowo ulepszone zostały składy produktów z mniejszą zawartością cukru lub soli lub w zakresie zdrowego odżywiania nawiązana została współpraca z fundacją „Pomoc dzieci i młodzieży w dążeniu do zdrowej wagi” (JOGG – Jongeren Op Gezond Gewicht). Ponadto dzięki Kodowi Identyfikowalności ALDI (ATC), który gwarantuje transparentność informacji na temat pochodzenia mięsa drobiowego i wieprzowego czy naszej kampanii w zakresie zrównoważonego rozwoju pod nazwą „Odpowiedzialne zakupy” (Duurzaamheidscampagne „Verantwoord boodschappen doen“) wspieramy naszych klientów w dokonywaniu świadomych zakupów. W zakresie redukcji odpadów spożywczych nawiązaliśmy ścisłą współpracę z uniwersytetem Wageningen i Voedselbank Nederland. Tak jak w przypadku ALDI Nord w Niemczech, Belgii i Luksemburgu również w Holandii wycofujemy torby zakupowe jednorazowego użytku, mówimy im nawet „Doei!” (żegnaj) – od 2019 roku będziemy oferować tylko i wyłącznie torby wielokrotnego użytku. Ponadto ALDI Holandia angażuje się także na rzecz ochrony klimatu. W ramach działań proekologicznych wszystkie nowe sklepy posiadają klasę energetyczną co najmniej A+++, dzięki czemu są szczególnie energooszczędne. Dodatkowo od 2015 roku ALDI Holandia pobiera wyłącznie zieloną energię elektryczną.
74 %
sklepów
W drugim roku naszej współpracy z Voedselbank Nederland już 74% naszych sklepów przekazywało żywność regionalnym bankom żywności. W 2016 roku było to ok. 29%.
100 %
ekologicznej energii elektrycznej
Już w 2015 roku pobór energii elektrycznej w ALDI Holandia został w 100% przekształcony na zieloną energię elektryczną. W 2017 roku była ona w całości pobierana z europejskiej energii wiatrowej.
Spółki regionalne |
9 |
Ilość sklepów |
494 |
Pracownicy ALDI łącznie |
8.654 |
Rok wprowadzenia na rynek |
1973 |
Strona internetowa |
www.aldi.nl |
Aktualny podgląd naszych celów znajdą Państwo w: Program CR 2018.
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Zamiana produktów zawierających surowce pochodzenia zwierzęcego lub przetworzone surowce pochodzenia zwierzęcego spełniające kryteria jednogwiazdkowego znaku jakości “Beter Leven” (wymóg minimalny) |
nowy |
sukcesywnie |
100% |
Holandia |
Dalsze redukowanie zawartości soli i cukru w kolejnych artykułach marki własnej |
nowy |
sukcesywnie |
rozszerzenie |
Holandia |
Wyróżnienie znakiem jakości Milieukeur wszystkich owoców i warzyw uprawianych w Holandii |
nowy |
2019 |
100% |
Holandia |
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Wdrożenie całopowierzchniowego, cyfrowego systemu monitoringu systemów chłodzenia w celu uzyskania obniżenia emisji poprzez zoptymalizowane współczynniki nieszczelności i/lub czynniki chłodnicze bardziej przyjazne dla środowiska |
2017 |
100% |
Holandia |
|
Wycofanie ze sprzedaży plastikowych toreb zakupowych |
nowy |
2018 |
100% |
Holandia |
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Kontynuacja i rozszerzenie zaangażowania, mającego na celu wspieranie wiedzy o zdrowiu wśród klientów i pracowników |
nowy |
sukcesywnie |
kontynuacja i zwiększenie |
Holandia |