Wszystko rozpoczęło się w 1913 roku otwarciem małego sklepu w Essen-Schonnebeck. Dziś klienci znajdą ALDI Nord w 2 249 miejscach w północnym obszarze dystrybucyjnym – od wyspy Sylt po miasto Zwickau. Niemcy to nie tylko kraj przełomu polityki energetycznej. Angażujemy się również w wiele innych tematów dotyczących zrównoważonego rozwoju.
Naszym priorytetem w Niemczech jest polepszanie dobrostanu zwierząt w ramach całego naszego asortymentu ponieważ temat ten, staje się dla naszych klientów coraz ważniejszy. Dotyczy to nie tylko artykułów spożywczych, ale także skóry i kosmetyków. Dział Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa (CR) ALDI Einkauf w Essen zajmuje się różnymi aspektami zrównoważonego rozwoju i koordynuje działania międzynarodowych łańcuchów dostaw. Do jego zadań należą także projekty takie jak ALDI Factory Advancement (AFA) Project w Bangladeszu. Przy tym pracujemy nad polepszaniem warunków pracy w tamtejszych fabrykach. Ponadto, we ścisłej współpracy z innymi spółkami ALDI w poszczególnych krajach, Dział CR opracował strategię klimatyczną dla całej Grupy Przedsiębiorstw. Pod koniec 2017 roku w niemieckich sklepach rozpoczęliśmy stopniowe wycofywanie toreb zakupowych jednorazowego użytku zastępując je torbami wielokrotnego użycia. Za zaangażowanie społeczne odpowiada fundacja ALDI Nord Stiftungs GmbH, która została utworzona specjalnie do tego celu.
705
milionów dokonanych zakupów
W 2017 roku nasi klienci robili u nas zakupowy 705 milionów razy. Wspólnie z nimi możemy wiele zdziałać.
Sprzedawca BIO numer 1
Tylko w 2018 roku wprowadzimy 60 dodatkowych artykułów BIO w różnych grupach produktowych w asortymencie stałym i akcyjnym, w 2017 roku liczba ta wynosiła 44. Według aktualnych danych firmy badającej rynek GfK, posiadając około 14 %-owy udział w rynku artykułów BIO, jesteśmy wiodącym przedsiębiorstwem handlu detalicznego oferującym artykuły BIO w północnym obszarze dystrybucyjnym.
Spółki regionalne |
34 |
Ilość sklepów |
2.249 |
Pracownicy ALDI łącznie |
35.836 |
Rok wprowadzenia na rynek |
1961 |
Strona internetowa |
www.aldi-nord.de |
Aktualny podgląd naszych celów znajdą Państwo w: Program CR 2018.
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Stosowanie bawełny pochodzącej ze zrównoważonych źródeł (np. zgodnie ze standardami GOTS, OCS, Fairtrade) |
nowy |
2018 |
30% |
Niemcy |
Zamiana na certyfikowany surowiec kawy w zdefiniowanych artykułach marki własnej (według standardów UTZ, Fairtrade, Rainforest Allaince, unijne logo produkcji ekologicznej) |
nowy |
2020 |
50% |
Niemcy |
Rozszerzenie dostępu do produktów ze świeżego mięsa drobiowego w marce własnej „Fair & Gut“ |
nowy |
2020 |
rozszerzenie |
Niemcy |
Wprowadzenie Kodu Identyfikowalności ALDI (ATC) dla produktów marki własnej w co najmniej jednej, kolejnej grupie asortymentowej oraz wzrost liczby produktów rybnych i produktów zawierających ryby oznaczonych ATC |
nowy |
2019 |
co najmniej jedna, kolejna grupa produktów oraz zwiększenie liczby artykułów |
Niemcy |
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Podwyższenie współczynnika wykorzystania energii pozyskanej samodzielnie za pomocą instalacji fotowoltaicznych w sklepach na potrzeby własne poprzez kombinację z koncepcjami wykorzystującymi dwusystemowe urządzenia chłodzące i grzewcze oraz układem instalacji fotowoltaicznych dostosowanych do zapotrzebowania |
sukcesywnie |
kontynuacja i rozszerzenie |
Niemcy |
|
Sprawdzenie alternatywnych metod napędu do zastosowania w procesach logistycznych |
2017 |
sprawdzenie |
Niemcy |
|
Wdrożenie całopowierzchniowego, cyfrowego systemu monitoringu urządzeń chłodniczych w celu uzyskania obniżenia emisji poprzez zoptymalizowanie współczynników nieszczelności i/lub czynników chłodniczych bardziej przyjaznych dla środowiska |
sukcesywnie |
100% |
Niemcy |
|
Stopniowe przestawienie wszystkich, gotowych do podłączenia chłodziarek i zamrażarek na czynnik chłodzący Propan (R290) o bardzo niskim globalnym potencjale ocieplającym (Global Warming Potential – GWP) |
sukcesywnie |
100% |
Niemcy |
|
Wycofanie ze sprzedaży plastikowych toreb zakupowych |
nowy |
2018 |
100% |
Niemcy |
Cel |
Status |
Termin celu |
Zakres celu |
Istotność celu |
---|---|---|---|---|
Opracowanie projektów pilotażowych w zakresie zrównoważonej konsumpcji |
2018 |
projekt |
Niemcy |
|
Opracowywanie kolejnych projektów na podstawie celów finansowych ALDI Nord Stiftungs GmbH |
nowy |
sukcesywnie |
projekt |
Niemcy |