W ramach Programu CR1 określamy jasne cele dla wszystkich obszarów, włącznie z tematami kluczowymi:
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% pochodzących z certyfikowanych źródeł i/lub recyklingowalnych materiałów dla wszystkich opakowań produktów do końca roku 2020 |
Wszystkie rodzaje opakowań mają być wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu i/lub surowców z certyfikatami zrównoważonego rozwoju (FSC®, PEFC™, Ecolabel UE lub porównywalnych) w Grupie Przedsiebiorstw ALDI Nord w zależności od dostępności do końca roku 2020. Wymóg dotyczy wszystkich produktów marek własnych w asortymencie stałym i produktach sezonowych. |
Projekt w toku. |
|
100% opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania do końca roku 2025 |
100% opakowań produktów marek własnych nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania do końca roku 2025. |
Nowy cel. |
|
15% mniej opakowań do końca roku 2025 |
Obniżenie łącznej wagi opakowań produktów marek własnych Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord (z wyłączeniem owoców i warzyw) o 15% - proporcjonalnie do poziomu sprzedaży - do końca roku 2025 (rok bazowy 2020). |
Nowy cel. |
|
Siatki wielokrotnego użytku na warzywa i owoce |
Wprowadzenie siatek wielorazowych na warzywa i owoce w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord. |
Projekt w toku. |
|
100% toreb wielokrotnego użytku do końca roku 2021 |
Wprowadzenie 100% toreb wielokrotnego użytku we wszystkich sklepach ALDI do końca roku 2021. Torby wielokrotnego użytku można czyścić i naprawiać. Torby te powinny być rozpoznawalne jako torby wielorazowe, biorąc pod uwagę wrażenia dotykowe i komfort użytkowania. Torby, które nie spełniają tych wymogów, nie są objęte tym celem. |
Nowy cel. |
|
Wycofanie jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych do końca roku 2020 |
Zakończenie sprzedaży produktów jednorazowych z plastiku, takich jak talerze, sztućce, kubki, słomki, mieszadła i patyczki do czyszczenia uszu w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2020. Produkty jednorazowe będą zastąpione alternatywami, bardziej przyjaznymi dla środowiska lub wielokrotnego użytku. |
Projekt w toku. |
|
100% niepakowanych produktów w sektorze ekologicznych (BIO) owoców i warzyw (lub w opakowaniach przyjaznych dla środowiska) do końca roku 2023 |
100% owoców i warzyw (BIO) nie będzie pakowanych lub będzie posiadało opakowanie przyjazne dla środowiska w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2023. Użycie plastiku zostanie zredukowane do minimum, aby zachować świeżość i trwałość produktów, jeśli inaczej nie będzie to możliwe. |
Nowy cel. |
|
Rozszerzenie oferty produktów niepakowanych w sektorze owoców i warzyw o 40% do roku 2025 |
Zwiększenie udziału produktów niepakowanych w sektorze owoców i warzyw do 40% w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do roku 2025. Produkty wymagające pakowania muszą mieć opakowanie przyjazne dla środowiska. |
Nowy cel. |
|
Koniec z plastikowymi wypełniaczami skrzynek do końca roku 2021 |
Wszystkie plastikowe wypełniacze w skrzynkach na owoce i warzywa zostaną wycofane w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2021. |
Nowy cel. |
|
Optymalizacja składu 100% produktów przeznaczonych dla dzieci do końca roku 2021 |
Standaryzacja kryteriów dotyczących produktów dla dzieci w Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord wg wytycznych krajowych przy jednoczesnym dążeniu do zapewnienia zgodności z zaleceniami WHO. Produkty dla dzieci niespełniające wymagań zostaną wycofane lub inaczej oznakowane do końca roku 2021. Optymalizacja wszystkich produktów dla dzieci bez względu na kategorię produktu. |
Nowy cel. |
|
Ograniczenie reklamy niezdrowych produktów i promocja zdrowszych produktów dla dzieci do końca roku 2021 |
Ograniczanie reklamy produktów niezdrowych dla dzieci oraz reklamowanie i promowanie produktów zdrowych (w tym owoców i warzyw) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2021 za wyjątkiem ofert specjalnych np. świątecznych. |
Nowy cel. |
|
Standaryzacja marek własnych produktów dla dzieci do końca roku 2021 |
Wprowadzenie i kampania nowej marki ALDI dla dzieci do końca roku 2021. |
Nowy cel. |
|
Współpraca z co najmniej jednym partnerem na poziomie krajowym lub międzynarodowym w związku z ofertą produktów dla dzieci do końca roku 2021
|
Współpraca z dostawcami, organizacjami i ekspertami w celu poprawy oferty produktów dla dzieci i wprowadzania innowacji dla wszystkich spółek ALDI do końca roku 2021. |
Nowy cel. |
|
Poprawa składu odżywczego w 100% zdefiniowanych grup produktów do końca roku 2022
|
Ulepszenie produktów pod względem optymalnego składu odżywczego (tzn. obniżenie zawartości soli, cukru lub tłuszczu lub zwiększenie zawartości błonnika) i solidna oferta produktowa dla klientów o szczególnych potrzebach żywieniowych w grupach produktów Śniadanie, Nabiał, Artykuły chłodnicze, Mrożonki, Napoje Bezalkoholowe w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI do końca roku 2022. |
Nowy cel.
|
|
Rozszerzenie zakresu etykiet informujących o wartościach odżywczych |
Wprowadzenie etykiety odżywczej (np. Nutri-Score, The Keyhole) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord dla produktów marek własnych. |
Projekt w toku. |
|
Ulepszenie etykiet i wprowadzenie przekazu o zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju do połowy roku 2021 |
Ulepszenie etykiet i wprowadzenie przekazu o zgodności z zasadami zrównoważonego rozwoju, takimi jak dobrostan zwierząt, produkty wegańskie, lepszy wskaźnik wartości odżywczych, oraz projekty społeczne, w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord. |
Projekt w toku. |
|
Rozszerzenie oferty produktów ekologicznych (BIO) |
Określenie braków w ofercie produktów ekologicznych (BIO) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord w grupach produktowych i wprowadzenie ich do asortymentu w roku 2021. |
Nowy cel. |
|
Rozszerzenie oferty produktów wegetariańskich i wegańskich |
Rozszerzenie oferty produktów wegetariańskich i wegańskich, w tym certyfikowanych (np. V-Label) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord. |
Nowy cel. |
|
Wprowadzenie marki własnej produktów wegetariańskich i wegańskich dla wszystkich nowo zakupionych / wprowadzonych produktów do roku 2021 |
Wprowadzenie marki własnej produktów wegetariańskich i wegańskich dla wszystkich nowo zakupionych / wprowadzonych produktów w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do roku 2021. |
Nowy cel. |
|
Oznakowanie 100% produktów wegetariańskich i wegańskich dla wszystkich nnowo zakupionych / wprowadzonych produktów do połowy roku 2021 |
100% oznakowania produktów wegetariańskich i wegańskich (V-label/ Vegan-Blume) dla wszystkich nowo zakupionych/ wprowadzonych produktów w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord, ze szczególnym naciskiem na artykuły Non-Food do roku 2021.
|
Nowy cel. |
|
Rozszerzenie oferty produktów mięsnych z ATC |
Wzrost liczby produktów mięsnych i zawierających mięso opatrzonych Kodem Transparentności ALDI (ATC) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord.
|
Cel osiągnięty. |
|
Wytyczne w zakresie marnowania żywności do końca roku 2020
|
Wprowadzenie wytycznych postępowania z żywnością o kończącym się terminie przydatności do spożycia w sklepach ALDI do końca roku 2020 (wcześniej 2017). |
Cel nie został osiągnięty. |
|
Włączenie wszystkich sklepów we współpracę na rzecz zredukowania odpadów spożywczych do końca roku 2021 |
Włączenie 100% sklepów ALDI we współpracę z organizacjami pozarządowymi na rzecz ograniczenia marnowania żywności do roku 2021 (np. Tafel, Too Good To Go, Refood) Cel zostanie osiągnięty w przypadku regularnej* współpracy każdego sklepu z jednym lub wieloma spośród zdefiniowanych potencjalnych partnerów. *Regularna współpraca oznacza jak najczęstsze darowizny z obu stron. |
Nowy cel. |
|
Wprowadzenie oferty produktów pochodzących z odpadów spożywczych do końca roku 2021 |
Opracowanie produktów z resztek żywności i wprowadzenie co najmniej jednego produktu w zdefiniowanych grupach produktów do końca roku 2021 w ALDI Nord. |
Nowy cel.
|
|
100% etykietowanych produktów krajowych w grupie nowo zakupionych / wprowadzonych produktów do roku 2021
|
100% produktów krajowych oznakowanych flagą kraju do roku 2021 dla wszystkich nowo zakupionych/ wprowadzonych produktów we wszystkich spółkach ALDI. Zakres: Owoce i warzywa, nabiał, świeże mięso i ryby. |
Nowy cel. |
|
Opracowanie oferty produktów regionalnych we wszystkich krajach ALDI do końca roku 2021 |
Opracowanie oferty produktów regionalnych we wszystkich krajach ALDI do końca roku 2021. Zakres: Owoce i warzywa, nabiał, świeże mięso i ryby. |
Nowy cel. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% produktów wegańskich i wytworzonych na bazie certyfikowanej soi do końca roku 2021
|
Przejście w 100% na produkty wegańskie i wegetariańskie marek własnych na bazie soi produkowane z użyciem soi pochodzącej z Europy lub certyfikowanej oraz ocena alternatyw dla soi, np. produktów na bazie grochu, do końca roku 2021 w ALDI Nord. |
Nowy cel. |
|
100% oleju palmowego z certyfikatem RSPO do końca roku 2019 |
Przejście na olej palmowy z certyfikatem RSPO dla wszystkich produktów marek własnych zawierających olej palmowy (Roundtable on Sustainable Palm Oil – RSPO) do końca roku 2019 (poprzednio 2018) w ALDI Nord. |
Cel nieosiągnięty. |
|
Rozszerzenie oferty certyfikowanej kawy do końca roku 2020 |
Przejście na certyfikowaną kawę (UTZ/Rainforest Alliance, Fairtrade, produkt organiczny) w przypadku określonych produktów marek własnych do końca roku 2020 w ALDI Nord.
|
Projekt w toku. |
|
40% certyfikowanych herbatek ziołowych i owocowych do końca roku 2020 |
Zwiększenie udziału certyfikowanych zasobów (UEBT/UTZ, logo produkcji ekologicznej UE, etykieta Fairtrade lub UTZ/Rainforest Alliance CertifiedTM) dla herbatek ziołowych i owocowych marek własnych o 40 procent do końca roku 2020 w ALDI Nord.
|
Projekt w toku. |
|
100% certyfikowanego drewna do końca roku 2020 |
Pozyskiwanie drewna i produktów drewnianych wyłącznie z certyfikowanych źródeł (wg FSC®, PEFC™, Ecolabel UE lub porównywalnych standardów) do końca roku 2020 w ALDI Nord. |
Projekt w toku.
|
|
100% certyfikowanej bawełny do końca roku 2025 |
Korzystanie z bawełny zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju (GOTS, OCS 100/blended, Fairtrade, bawełna z recyklingu, BCI, CmiA) dla wszystkich produktów odzieżowych i tekstyliów domowych do końca roku 2025. |
Projekt w toku. |
|
100% certyfikowanych kwiatów i roślin |
Ciągły wzrost udziału certyfikowanych kwiatów i roślin (np. GLOBALG.A.P. w połączeniu z GRASP lub standardami alternatywnymi) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord (usunięto datę docelową) |
Projekt w toku. |
|
Ocena społeczna wszystkich producentów owoców i warzyw
|
Stałe zwiększanie udziału certyfikowanych owoców i warzyw (np. GLOBALG.A.P. w połączeniu z GRASP lub standardami alternatywnymi) w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord (usunięto datę docelową) |
Projekt w toku. Patrz Odpowiedzialność społeczna w łańcuchu dostaw. |
|
Rozszerzenie kryteriów dobrostanu zwierząt |
Ciągły rozwój systemów testowania i certyfikacji oraz standardów własnych w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord, wykraczających poza zakres wymogów prawnych i uwzględniających wszystkie aspekty dobrostanu zwierząt. |
Projekt w toku. |
|
Zakaz używania określonych substancji chemicznych wprowadzony w roku 2020 |
Zakaz używania określonych grup substancji chemicznych do produkcji wyrobów marek własnych w grupach odzieży, tekstyliów domowych i obuwia, do końca roku 2020 (zobowiązanie ALDI Detox), realizowany w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord
|
Projekt w toku. Po zakończeniu Zobowiązania Detox ALDI, wdrożony zostanie proces ciągłego doskonalenia, który pozwoli nam stopniowo wyeliminować groźne substancje chemiczne z łańcuchów dostaw. W tym celu, procesy modyfikacji działań na rzecz stosowania bardziej efektywnych rozwiązań uwzględniających istniejące ryzyko zostaną poddane ocenie, aby pozwolić na lepsze dostosowanie naszej działalności w ramach branży. |
|
Udział w inicjatywach sektorowych |
Wzmocnienie dialogu z głównymi grupami interesariuszy, w szczególności poprzez uczestnictwo w inicjatywach sektorowych w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord |
Projekt w toku.
|
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 40% do końca roku 2021
|
Obniżenie emisji gazów cieplarnianych o 40% w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2021 w porównaniu z rokiem bazowym 2015 |
Projekt w toku. |
|
Wprowadzenie instalacji fotowoltaicznych w sklepach. |
Zwiększenie liczby sklepów ALDI wyposażonych w instalacje fotowoltaiczne w ramach ciągłej ekspansji |
Projekt w toku. |
|
Oświetlenie LED we wszystkich nowych sklepach do końca roku 2019
|
Wprowadzenie oświetlenia LED we wszystkich nowych sklepach ALDI (oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne) do końca roku 2019 |
Cel częściowo osiągnięty. |
|
Oświetlenie LED w istniejących sklepach |
Weryfikacja przechodzenia istniejących sklepów ALDI na oświetlenie LED |
Projekt w toku. |
|
Oświetlenie LED w centrach logistycznych |
Weryfikacja przechodzenia centrów logistycznych ALDI na oświetlenie LED
|
Projekt w toku. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Program szkolenia kierownictwa do końca roku 2020 |
Opracowanie programu szkoleniowego poprawy umiejętności managerów w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord do końca roku 2020 |
Cel osiągnięty. |
|
Poprawa komunikacji z pracownikami do końca roku 2020 |
Utworzenie dodatkowych kanałów angażowania pracowników ALDI w całej Grupie Przedsiębiorstw ALDI Nord, obok innych metod, do końca roku 2020 |
Cel osiągnięty. |
Cele wspólne, jak i cele spółek działających w poszczególnych krajach, zostały ujęte w oddzielnym pliku PDF. W roku 2020 przeprowadzimy weryfikację naszej Polityki CR i Programu CR. Będziemy aktualizować nasze cele tak, aby odzwierciedlały przyjęte strategie, nowe tematy kluczowe i stojące przed nami wyzwania.
1 Każda ze spółek Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord może ustanawiać indywidualne cele, które mogą wykraczać poza standardy Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord. W każdym kraju Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord krajowe wymagania prawne powinny być nadrzędne w porównaniu z opublikowanymi tu celami.