Łączna sprzedaż netto w roku finansowym (w mld EUR)
Łączna liczba sklepów i liczba pracowników ALDI (całkowite zatrudnienie) wg płci i regionu na dzień 31 grudnia 2019
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
Liczba sklepów |
Liczba pracowników |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
459 |
6 727 |
4 804 |
461 |
7 234 |
5 160 |
456 |
7 344 |
5 083 |
Dania |
188 |
2 277 |
1 099 |
183 |
2 367 |
1 220 |
182 |
2 689 |
1 456 |
Francja |
888 |
9 218 |
5 592 |
872 |
9 526 |
5 974 |
870 |
10 070 |
6 290 |
Niemcy |
2 249 |
35 836 |
25 511 |
2 219 |
36 312 |
25 415 |
2 206 |
37 788 |
25 297 |
Holandia |
494 |
8 654 |
5 099 |
496 |
10 933 |
6 287 |
492 |
11 086 |
6 444 |
Polska |
124 |
1 906 |
1 706 |
132 |
2 142 |
1 845 |
138 |
2 694 |
2 206 |
Portugalia |
57 |
1 178 |
768 |
65 |
1 496 |
987 |
73 |
1 633 |
1 094 |
Hiszpania |
272 |
3 571 |
2 263 |
294 |
3 924 |
2 560 |
308 |
4 357 |
2 870 |
ALDI Nord |
4 731 |
69 367 |
46 842 |
4 722 |
73 934 |
49 448 |
4 725 |
77 661 |
50 740 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba produktów i udział produktów marek własnych w asortymencie stałym (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba produktów |
Udział marek własnych (w %) |
Liczba produktów |
Udział marek własnych (w %) |
Liczba produktów |
Udział marek własnych (w %) |
|
Belgia/Luksemburg1 |
1 465 |
96,1 |
1 459 |
95,5 |
1 479 |
95,1 |
Dania |
1 826 |
75,5 |
1 876 |
70,8 |
1 741 |
61,9 |
Francja |
1 452 |
90,9 |
1 546 |
93,7 |
1 562 |
93,1 |
Niemcy |
1 432 |
91,1 |
1 649 |
86,9 |
1 739 |
85,4 |
Holandia |
1 737 |
93,5 |
2 007 |
92,5 |
2 075 |
92,3 |
Polska |
2 101 |
73,6 |
2 259 |
70,1 |
2 326 |
67,8 |
Portugalia |
1 639 |
85,8 |
1 746 |
84,5 |
1 908 |
84,8 |
Hiszpania |
1 842 |
89,6 |
2 311 |
84,0 |
2 624 |
86,1 |
ALDI Nord |
1 687 |
86,2 |
1 857 |
83,9 |
1 932 |
82,8 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba toreb sprzedanych/wydanych klientom wg rodzaju (w tys.)
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
Mniej trwałe torby1 |
Bardziej trwałe torby2 |
Razem |
Mniej trwałe torby1 |
Bardziej trwałe torby2 |
Razem |
Mniej trwałe torby1 |
Bardziej trwałe torby2 |
|
Belgia/Luksemburg3 |
9 887 |
8 268 |
1 619 |
8 207 |
4 449 |
3 758 |
6 251 |
6 |
6 245 |
Dania |
6 751 |
6 606 |
145 |
6 207 |
6 044 |
163 |
5 438 |
5 177 |
261 |
Francja |
13 138 |
10 681 |
2 457 |
14 667 |
10 256 |
4 411 |
16 763 |
12 707 |
4 056 |
Niemcy |
44 187 |
36 543 |
7 644 |
28 491 |
10 237 |
18 254 |
21 473 |
– |
21 473 |
Holandia |
7 100 |
6 034 |
1 066 |
2 360 |
8 |
2 351 |
5 439 |
51 |
5 388 |
Polska |
2 780 |
2 623 |
156 |
5 560 |
1 212 |
4 348 |
7 638 |
1 156 |
6 482 |
Portugalia |
3 453 |
3 127 |
326 |
4 439 |
4 003 |
436 |
5 538 |
4 961 |
577 |
Hiszpania |
26 298 |
25 572 |
725 |
24 053 |
23 254 |
799 |
17 909 |
16 822 |
1 087 |
ALDI Nord |
113 593 |
99 455 |
14 138 |
93 983 |
59 462 |
34 521 |
86 449 |
40 881 |
45 568 |
1 Torby mniej trwałe: Są to torby z uchwytem wycinanym, torby papierowe i plastikowe.
2 Torby bardziej trwałe: Są to torby wykonane z bawełny, juty, torby wielokrotnego użytku, torby kolorowe, torby trwałe, torby do mrożonek i skrzynki plastikowe.
3 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba sklepów, które przekazują żywność zdatną do spożycia, ale nienadającą się do sprzedaży organizacjom charytatywnym jako udział w łącznej liczbie sklepów (w procentach)
Zasadniczo zarządzamy towarami w taki sposób, aby w maksymalnym stopniu eliminować straty. Gdy to możliwe, nadwyżki przekazujemy na cele charytatywne. Niestety, nie wszystkie placówki mają dostęp do partnerów przyjmujących darowizny tego rodzaju.
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Dania |
18,1 |
56,3 |
72,9 |
Francja2 |
23,4 |
23,9 |
36,8 |
Niemcy |
99,0 |
98,9 |
99,1 |
Holandia |
74,2 |
76,2 |
81,9 |
Polska |
38,7 |
30,3 |
41,3 |
Portugalia |
31,6 |
100,0 |
100,0 |
Hiszpania |
76,1 |
68,4 |
64,0 |
ALDI Nord |
75,4 |
77,3 |
81,0 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
2 Wszystkie sklepy francuskie obejmuje krajowe porozumienie Restos du Coeur.
Liczba produktów marek własnych z logiem produkcji ekologicznej UE i liczba produktów marek własnych z certyfikatem Fairtrade w asortymencie stałym i akcyjnym1
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Produkty organiczne |
Produkty Fairtrade |
Produkty organiczne |
Produkty Fairtrade |
Produkty organiczne |
Produkty Fairtrade |
|
Belgia/Luksemburg2 |
101 |
16 |
113 |
16 |
121 |
41 |
Dania |
150 |
19 |
213 |
22 |
169 |
75 |
Francja |
103 |
14 |
151 |
15 |
223 |
42 |
Niemcy |
188 |
30 |
258 |
42 |
305 |
160 |
Holandia |
112 |
29 |
114 |
34 |
128 |
82 |
Polska |
45 |
6 |
105 |
17 |
134 |
87 |
Portugalia |
76 |
19 |
165 |
22 |
244 |
97 |
Hiszpania |
225 |
4 |
345 |
7 |
322 |
64 |
ALDI Nord |
803 |
73 |
1 024 |
90 |
1 178 |
265 |
1 Ponieważ niektóre produkty są kupowane zbiorczo dla kilku krajów, łączna liczba produktów może być niższa od łącznej wartości sum częściowych w poszczególnych krajach.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba produktów spożywczych i niespożywczych oznaczonych jako wegetariańskie i/lub wegańskie w ofercie standardowej i akcyjnej1
Oprócz produktów opatrzonych etykietami, ALDI Nord oferuje szeroki wybór nieoznakowanych produktów wegetariańskich i/lub wegańskich.
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
14 |
36 |
37 |
Dania |
14 |
15 |
68 |
Francja |
4 |
8 |
23 |
Niemcy |
129 |
169 |
246 |
Holandia |
13 |
16 |
27 |
Polska |
19 |
9 |
73 |
Portugalia |
21 |
17 |
54 |
Hiszpania |
24 |
37 |
66 |
ALDI Nord |
185 |
271 |
497 |
1 Ponieważ niektóre produkty są kupowane zbiorczo dla kilku krajów, łączna liczba produktów może być niższa od łącznej wartości sum częściowych w poszczególnych krajach.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Średnia liczba owoców i warzyw w ofercie produktowej
|
2017 |
2018 |
2019 |
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
95 |
105 |
106 |
Dania |
107 |
110 |
107 |
Francja |
75 |
100 |
105 |
Niemcy |
97 |
102 |
110 |
Holandia |
104 |
122 |
124 |
Polska |
109 |
123 |
115 |
Portugalia |
93 |
104 |
111 |
Hiszpania |
111 |
140 |
150 |
ALDI Nord (średnio) |
99 |
113 |
116 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba produktów wycofanych ze sprzedaży w podziale na Food i Non-Food
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
wycofane Food |
wycofane Non-Food |
Razem |
wycofane Food |
wycofane Non-Food |
Razem |
wycofane Food |
wycofane Non-Food |
|
Belgia/Luksemburg1 |
4 |
4 |
– |
9 |
8 |
1 |
9 |
7 |
2 |
Dania |
3 |
3 |
– |
4 |
3 |
1 |
11 |
9 |
2 |
Francja |
11 |
10 |
1 |
13 |
13 |
– |
9 |
8 |
1 |
Niemcy |
9 |
8 |
1 |
10 |
8 |
2 |
18 |
16 |
2 |
Holandia |
4 |
4 |
– |
2 |
1 |
1 |
8 |
6 |
2 |
Polska |
1 |
1 |
– |
1 |
– |
1 |
4 |
3 |
1 |
Portugalia |
1 |
1 |
– |
– |
– |
– |
1 |
1 |
– |
Hiszpania |
5 |
2 |
3 |
7 |
6 |
1 |
8 |
7 |
1 |
ALDI Nord |
38 |
33 |
5 |
46 |
39 |
7 |
68 |
57 |
11 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba produktów, do reklamy których wykorzystano wyniki testów przeprowadzonych przez zrzeszenie konsumentów Stiftung Warentest lub magazyn konsumentów ÖKO-TEST1
1 Produkty mogą być znakowane wynikami badań wyłącznie w Niemczech; dlatego podane dane dotyczą wyłącznie Niemiec.
Udział produktów mięsnych oraz zawierających mięso własnych marek w asortymencie stałym i akcyjnym w Niemczech opatrzonych kodem ATC (w procentach)
Zakres danych zostanie rozszerzony oraz obejmie pozostałe kraje w nadchodzących latach w związku z wprowadzeniem ATC dla dodatkowych grup produktów i w dodatkowych krajach.
Liczba produktów marek własnych z certyfikatami MSC, ASC, GLOBALG.A.P. lub logo produktu organicznego UE jako udział w łącznej liczbie produktów rybnych wg rodzaju certyfikatu (w procentach)1
W roku 2019, około 57 procent naszych produktów rybnych sprzedawanych pod markami własnymi posiadało certyfikaty zgodne z jednym z poniższych standardów zrównoważonego rozwoju: Najwięcej było wśród nich produktów z certyfikatem MSC (około 66 procent), na drugim miejscu znalazły się certyfikaty ASC (około 27 procent), a na dalszych – certyfikaty GLOBALG.A.P. (około 9 procent) i wyroby z logo produktu organicznego UE (około 1 procenta).
2017 |
2018 |
20192 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBAL G.A.P. |
w tym EU organic |
Razem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBAL G.A.P. |
w tym EU organic |
Razem |
w tym MSC |
w tym ASC |
w tym GLOBAL G.A.P. |
w tym EU organic |
|
Belgia/Luksemburg3 |
51,8 |
56,1 |
24,7 |
17,8 |
1,4 |
72,8 |
67,3 |
24,3 |
14,0 |
1,9 |
76,9 |
66,7 |
27,6 |
8,9 |
0,8 |
Dania |
75,4 |
74,4 |
16,3 |
4,7 |
4,6 |
77,4 |
76,9 |
18,5 |
13,9 |
4,6 |
86,8 |
66,1 |
18,6 |
11,9 |
5,1 |
Francja |
36,9 |
66,1 |
18,6 |
11,9 |
8,5 |
43,9 |
74,7 |
20,3 |
5,1 |
1,3 |
49,1 |
72,5 |
22,9 |
5,5 |
3,7 |
Niemcy |
71,1 |
64,1 |
10,4 |
19,8 |
5,7 |
78,0 |
62,3 |
18,8 |
21,7 |
3,6 |
80,5 |
58,8 |
22,2 |
24,2 |
3,3 |
Holandia |
61,5 |
66,1 |
28,8 |
11,9 |
3,4 |
76,4 |
60,0 |
37,5 |
5,0 |
0,8 |
82,7 |
56,5 |
43,5 |
2,6 |
– |
Polska |
42,3 |
66,7 |
15,2 |
15,1 |
3,0 |
44,8 |
76,8 |
10,7 |
10,7 |
5,4 |
46,6 |
78,9 |
6,6 |
11,8 |
1,3 |
Portugalia |
27,6 |
71,9 |
9,4 |
12,5 |
6,2 |
40,2 |
62,2 |
18,9 |
18,9 |
5,4 |
51,8 |
70,2 |
15,8 |
15,8 |
3,5 |
Hiszpania |
12,9 |
65,0 |
15,0 |
5,0 |
15,0 |
19,3 |
75,0 |
7,1 |
10,7 |
7,1 |
28,2 |
81,7 |
10,0 |
6,7 |
5,0 |
ALDI Nord |
39,5 |
66,3 |
18,8 |
13,3 |
4,2 |
53,9 |
68,1 |
24,4 |
10,5 |
1,9 |
56,5 |
66,4 |
26,6 |
8,9 |
1,4 |
1 Produkty z więcej niż jednym certyfikatem zostały wymienione we wszystkich kategoriach, do których należą, ale uwzględniono je tylko jednokrotnie przy obliczaniu sumy wszystkich produktów. Dlatego suma wartości częściowych może przekraczać 100 procent.
2 Metoda i podstawa badań uległy zmianie w stosunku do roku poprzedniego.
3 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba produktów marek własnych z certyfikatami FSC® lub PEFC™ jako udział w łącznej liczbie produktów marek własnych z asortymentu stałego i akcyjnego, zawierających elementy wykonane z drewna, kartonu, papieru, wiskozy i włókniny oraz bambusa, w podziale wg rodzaju certyfikatu (w procentach)
FSC® 100%, FSC® MIX i PEFC™ uznaje się za standardy certyfikacji. W roku 2019, najwięcej mieliśmy produktów z certyfikacją FSC® MIX (około 43 procent), a także FSC® 100% (około 34 procent), na trzecim miejscu zaś znalazła się certyfikacja PEFC™ (około 22 procent).
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
Razem |
w tym FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
Razem |
w tym FSC® 100% |
w tym FSC® MIX |
w tym PEFC™ |
|
Belgia/Luksemburg1 |
52,1 |
32,8 |
45,1 |
22,1 |
79,3 |
34,8 |
41,5 |
23,7 |
97,8 |
37,4 |
38,9 |
23,8 |
Dania |
93,2 |
45,7 |
39,1 |
15,2 |
93,1 |
43,6 |
42,6 |
13,8 |
94,5 |
40,6 |
42,6 |
16,8 |
Francja |
65,7 |
35,0 |
40,8 |
24,2 |
85,2 |
35,0 |
45,8 |
19,2 |
91,2 |
37,5 |
43,1 |
19,4 |
Niemcy |
88,2 |
28,6 |
55,1 |
16,3 |
92,5 |
33,4 |
51,2 |
15,4 |
95,3 |
41,8 |
44,8 |
13,4 |
Holandia |
68,5 |
36,9 |
33,6 |
29,5 |
83,1 |
41,5 |
35,7 |
22,7 |
89,8 |
30,7 |
38,1 |
31,3 |
Polska |
65,4 |
37,0 |
42,0 |
21,0 |
75,7 |
46,7 |
40,0 |
13,3 |
71,4 |
52,9 |
30,3 |
16,8 |
Portugalia |
86,3 |
42,1 |
43,7 |
14,3 |
92,3 |
43,1 |
41,9 |
15,0 |
94,5 |
47,7 |
35,5 |
16,9 |
Hiszpania |
74,5 |
41,0 |
37,1 |
21,9 |
76,3 |
43,0 |
36,1 |
20,9 |
93,0 |
53,5 |
30,8 |
15,7 |
ALDI Nord |
62,8 |
30,0 |
47,9 |
22,1 |
76,4 |
31,3 |
43,8 |
24,9 |
87,9 |
35,0 |
42,8 |
22,2 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Proporcja łącznej ilości oleju palmowego wykorzystywanego do produkcji naszych wyrobów Food i Non-Food w asortymencie stałym i akcyjnym, objętego certyfikatem zgodności z systemem łańcucha dostaw RSPO (w procentach)1
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
Food |
Non-Food |
Razem |
Food |
Non-Food |
Razem |
Food |
Non-Food |
|
Belgia/Luksemburg2 |
92,8 |
99,8 |
20,1 |
91,9 |
99,7 |
41,2 |
99,8 |
99,8 |
99,3 |
Dania |
96,1 |
99,4 |
46,0 |
94,0 |
100,0 |
78,0 |
96,2 |
99,9 |
81,8 |
Francja |
87,4 |
100,0 |
26,8 |
87,5 |
100,0 |
43,2 |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Niemcy |
91,9 |
100,0 |
46,8 |
92,9 |
99,9 |
65,6 |
99,1 |
99,9 |
94,4 |
Holandia |
85,4 |
91,3 |
15,2 |
85,1 |
90,5 |
37,4 |
98,6 |
99,6 |
89,4 |
Polska |
75,1 |
76,5 |
53,0 |
79,2 |
79,5 |
76,4 |
78,0 |
93,9 |
38,1 |
Portugalia |
80,5 |
90,9 |
20,2 |
90,1 |
93,7 |
86,9 |
97,4 |
99,0 |
83,9 |
Hiszpania |
63,2 |
72,2 |
36,3 |
76,8 |
95,8 |
20,7 |
85,6 |
97,6 |
33,8 |
ALDI Nord |
89,2 |
97,4 |
35,8 |
90,0 |
97,9 |
55,1 |
98,6 |
99,7 |
92,5 |
1 Część danych bazuje na ekstrapolacji.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Ilość bawełny pozyskiwanej z certyfikowanych źródeł jako proporcja łącznej ilości bawełny pozyskiwanej w grupie wyrobów odzieżowych i tekstyliów domowych w asortymencie stałym i akcyjnym wg standardu certyfikacji (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym OCS |
w tym GOTS |
w tym CmiA |
w tym BCI |
w tym z recyklingu bez certyfikatu |
w tym Produkty Fairtrade |
w tym Produkty organiczne |
Razem |
w tym OCS |
w tym GOTS |
w tym CmiA |
w tym BCI |
w tym z recyklingu bez certyfikatu |
w tym Produkty Fairtrade |
w tym Produkty organiczne |
Razem |
w tym OCS |
w tym GOTS |
w tym CmiA |
w tym BCI |
w tym z recyklingu bez certyfikatu |
w tym Fairtrade |
w tym Produkty organiczne |
|
Belgia/Luksemburg1 |
9,6 |
– |
60,5 |
– |
– |
20,2 |
11,4 |
7,9 |
33,8 |
7,3 |
83,5 |
– |
– |
3,6 |
2,3 |
3,2 |
54,7 |
18,0 |
64,5 |
1,6 |
2,3 |
5,3 |
1,4 |
6,9 |
Dania |
19,1 |
0,4 |
76,7 |
– |
– |
3,3 |
14,2 |
5,4 |
32,9 |
18,5 |
73,7 |
– |
– |
2,6 |
5,2 |
– |
37,8 |
52,0 |
18,5 |
5,3 |
11,8 |
10,9 |
1,5 |
– |
Francja |
19,0 |
0,9 |
72,6 |
– |
– |
16,9 |
6,7 |
2,8 |
24,5 |
22,3 |
68,3 |
– |
– |
7,3 |
2,1 |
– |
24,9 |
48,5 |
22,3 |
4,2 |
9,2 |
15,7 |
– |
– |
Niemcy |
22,8 |
1,4 |
82,8 |
– |
– |
3,4 |
11,0 |
1,4 |
35,5 |
21,3 |
71,7 |
– |
– |
1,9 |
5,1 |
– |
35,3 |
52,7 |
22,2 |
10,9 |
9,4 |
1,8 |
3,0 |
– |
Holandia2 |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |
b/d |
21,0 |
25,3 |
71,5 |
– |
– |
1,7 |
1,5 |
– |
25,3 |
45,3 |
23,2 |
6,9 |
9,0 |
10,2 |
5,4 |
– |
Polska |
11,3 |
2,0 |
61,3 |
– |
– |
5,1 |
1,8 |
29,9 |
30,9 |
19,7 |
76,3 |
1,2 |
– |
0,5 |
1,5 |
0,9 |
37,1 |
53,5 |
24,5 |
7,8 |
11,4 |
0,5 |
1,3 |
0,9 |
Portugalia |
19,6 |
1,4 |
83,9 |
– |
– |
4,2 |
8,7 |
1,8 |
37,7 |
14,4 |
78,8 |
– |
– |
2,4 |
4,5 |
– |
38,6 |
50,2 |
26,5 |
5,0 |
3,5 |
13,4 |
1,2 |
0,2 |
Hiszpania |
17,2 |
1,5 |
81,5 |
– |
– |
15,1 |
– |
1,9 |
32,6 |
17,2 |
76,0 |
– |
– |
2,7 |
1,3 |
2,9 |
42,6 |
47,5 |
31,4 |
5,8 |
2,6 |
10,2 |
2,5 |
– |
ALDI Nord |
20,6 |
1,3 |
80,5 |
– |
– |
5,6 |
10,4 |
2,2 |
33,2 |
20,0 |
72,8 |
0,02 |
– |
2,4 |
4,3 |
0,4 |
36,2 |
46,2 |
29,6 |
8,3 |
8,0 |
4,3 |
2,6 |
1,1 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
2 Nie mamy danych na temat wolumenu sprzedanej bawełny (b/d = brak danych) dla ALDI Holandia za rok 2017.
Udział zakładów produkujących wyroby Non-Food wg krajów w roku 2019 (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Liczba krajów, w których przeprowadzono ASAs |
8 |
6 |
9 |
Liczba ASAs |
199 |
327 |
348 |
Udział zakładów produkujących artykuły Non-Food w krajach wysokiego ryzyka, w których wykryto ryzyko społeczne, w łącznej liczbie przeprowadzonych ASAs (w procentach) |
12,6 |
30,61 |
22,4 |
1 Ze względu na zmianę metody przeprowadzania obliczeń, wartość za rok 2018 została skorygowana w porównaniu z danymi opublikowanymi w raporcie za poprzedni rok.
Liczba produktów marek własnych z asortymentu stałego i akcyjnego, zawierających certyfikowane kakao jako część łącznej liczby pozyskiwanych produktów zawierających kakao wg standardu certyfikacji (w procentach)
W roku 2019, około 97 procent produktów marek własnych zawierających kakao wytwarzano przy użyciu certyfikowanego kakao. Największy udział ma tu standard certyfikacji UTZ/Rainforest Alliance (około 90 procent), a na drugim miejscu znalazła się certyfikacja Fairtrade (około 8 procent, w tym 1 procent artykułów z certyfikatem Fairtrade i logo produktu organicznego UE) oraz logo produktu organicznego UE (około 0,5 procent).
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym |
w tym Fairtrade |
Razem |
w tym |
w tym Fairtrade |
Razem |
w tym |
w tym Fairtrade |
|
Belgia/Luksemburg1 |
98,2 |
97,5 |
2,2 |
99,4 |
94,1 |
2,7 |
100,0 |
95,1 |
2,5 |
Dania |
82,6 |
97,8 |
1,1 |
99,0 |
88,2 |
10,3 |
98,6 |
83,2 |
11,7 |
Francja |
88,0 |
97,8 |
1,4 |
87,8 |
95,8 |
2,4 |
94,0 |
91,4 |
6,1 |
Niemcy |
93,8 |
97,8 |
0,2 |
97,3 |
90,5 |
8,2 |
95,4 |
81,9 |
16,0 |
Holandia |
95,3 |
98,4 |
1,6 |
97,1 |
96,7 |
3,0 |
9,9 |
88,5 |
10,9 |
Polska |
80,0 |
98,4 |
- |
95,7 |
91,8 |
5,9 |
94,1 |
81,6 |
16,1 |
Portugalia |
88,5 |
97,3 |
0,9 |
98,4 |
89,2 |
6,3 |
96,8 |
82,6 |
14,6 |
Hiszpania |
88,9 |
96,7 |
0,5 |
96,3 |
87,2 |
7,7 |
97,4 |
80,6 |
14,1 |
ALDI Nord |
87,6 |
97,9 |
1,4 |
94,9 |
93,8 |
3,6 |
97,1 |
89,6 |
7,7 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Ilość certyfikowanej kawy jako proporcja łącznej ilości kawy pozyskiwanej dla potrzeb produktów marek własnych w asortymencie stałym i akcyjnym, wg standardu certyfikacji (w procentach)
W roku 2019, około 53 procent kawy sprzedawanej pod markami własnymi posiadało certyfikaty zgodne z jednym z poniższych standardów zrównoważonego rozwoju: Fairtrade, UTZ/Rainforest Alliance i logo produktu organicznego UE. Największy udział przypadł certyfikatom UTZ/Rainforest Alliance (około 88 procent), natomiast około 12 procent produktów miało certyfikaty Fairtrade lub logo produktu organicznego UE.
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym UTZ |
w tym Fairtrade/ logo produktu organicznego UE |
w tym Rainforest Alliance |
Razem |
w tym UTZ |
w tym Fairtrade/ logo produktu organicznego UE |
w tym Rainforest Alliance |
Razem |
w tym UTZ |
w tym Fairtrade/ logo produktu organicznego UE |
w tym Rainforest Alliance |
|
Belgia/Luksemburg1 |
44,1 |
83,7 |
3,3 |
11,1 |
54,2 |
86,6 |
2,7 |
10,8 |
54,4 |
85,2 |
2,5 |
12,3 |
Dania |
49,0 |
79,0 |
11,6 |
7,3 |
81,7 |
84,0 |
7,5 |
8,1 |
54,8 |
67,0 |
13,6 |
5,9 |
Francja |
43,9 |
88,6 |
– |
3,3 |
58,3 |
92,9 |
– |
2,6 |
58,1 |
92,4 |
4,7 |
2,9 |
Niemcy |
50,0 |
76,6 |
14,1 |
6,9 |
43,1 |
53,0 |
13,4 |
6,5 |
47,0 |
72,1 |
19,0 |
8,9 |
Holandia |
44,8 |
85,0 |
7,8 |
5,2 |
57,5 |
90,0 |
5,0 |
5,0 |
60,2 |
88,6 |
5,9 |
5,5 |
Polska |
43,5 |
90,8 |
– |
5,7 |
46,6 |
89,4 |
4,2 |
5,7 |
58,2 |
91,1 |
4,8 |
4,1 |
Portugalia |
60,6 |
66,4 |
– |
20,0 |
62,6 |
70,4 |
– |
19,3 |
66,0 |
70,3 |
8,3 |
21,0 |
Hiszpania |
61,6 |
62,5 |
– |
19,7 |
67,3 |
70,3 |
– |
15,9 |
73,4 |
68,7 |
15,2 |
16,2 |
ALDI Nord |
47,8 |
79,9 |
9,3 |
7,2 |
50,12 |
69,8 |
8,2 |
6,7 |
52,5 |
79,9 |
11,5 |
8,1 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
2 Wartość za rok 2018 została skorygowana w porównaniu z danymi opublikowanymi w raporcie za poprzedni rok.
Ilość certyfikowanej herbaty jako proporcja łącznej ilości herbaty pozyskiwanej dla potrzeb produktów marek własnych w asortymencie stałym i akcyjnym, wg standardu certyfikacji (w procentach)1
W roku 2019, około 63 procent herbaty sprzedawanej pod markami własnymi posiadało certyfikaty zgodne z jednym z poniższych standardów zrównoważonego rozwoju: Fairtrade, UTZ/Rainforest Alliance, EU organic, Ethical Tea Partnership (ETP). Największy był udział produktów z certyfikatem UTZ/Rainforest Alliance (około 79 procent), na drugim miejscu znalazły się natomiast produkty z logo produktu organicznego UE (około 18 procent).
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
w tym Rainforest Alliance |
w tym UTZ |
w tym logo produkcji organicznego UE |
Razem |
w tym Rainforest Alliance |
w tym UTZ |
w tym logo produkcji organicznego UE |
Razem |
w tym Rainforest Alliance |
w tym UTZ |
w tym logo produkcji organicznego UE |
|
Belgia/Luksemburg2 |
38,9 |
32,5 |
11,0 |
45,9 |
65,3 |
39,2 |
8,6 |
52,2 |
67,2 |
50,0 |
8,8 |
32,2 |
Dania |
49,8 |
55,1 |
2,6 |
24,4 |
64,9 |
54,0 |
23,7 |
16,3 |
40,4 |
61,7 |
11,6 |
21,2 |
Francja |
50,6 |
55,6 |
2,6 |
24,1 |
82,7 |
44,6 |
1,9 |
53,5 |
71,6 |
75,8 |
– |
24,2 |
Niemcy |
55,4 |
55,9 |
2,6 |
23,9 |
61,6 |
51,1 |
23,7 |
21,4 |
61,9 |
52,8 |
24,5 |
18,7 |
Holandia |
44,0 |
48,1 |
3,0 |
33,2 |
70,4 |
78,3 |
0,8 |
17,9 |
74,1 |
86,6 |
3,2 |
7,3 |
Polska |
48,4 |
55,1 |
2,6 |
24,4 |
46,7 |
57,4 |
33,1 |
7,6 |
52,4 |
61,4 |
30,3 |
7,1 |
Portugalia |
53,3 |
55,5 |
2,6 |
24,2 |
49,4 |
34,0 |
35,3 |
30,7 |
49,3 |
53,3 |
34,2 |
12,5 |
Hiszpania |
56,8 |
55,3 |
2,6 |
24,2 |
49,1 |
27,8 |
35,8 |
36,5 |
50,5 |
58,9 |
27,9 |
13,2 |
ALDI Nord |
52,9 |
54,4 |
2,9 |
25,6 |
62,7 |
53,8 |
19,5 |
23,5 |
62,7 |
59,2 |
19,6 |
17,6 |
1 Zakres danych uwzględnia produkty sprzedawane pod własnymi markami, zawierające herbatę (artykuły zawierające produkty krzewu herbacianego, takie, jak herbata czarna i zielona), jak również produkty marek własnych zawierające napary herbaciane (np. herbatki ziołowe i owocowe).
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Udział świeżych jaj z certyfikatem KAT w łącznej liczbie zakupionych jaj świeżych w asortymencie stałym i akcyjnym (w procentach)1
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
84,9 |
89,3 |
94,9 |
Niemcy |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Holandia |
100,0 |
100,0 |
100,0 |
Polska |
26,9 |
34,7 |
35,5 |
Razem |
96,9 |
97,6 |
98,1 |
1 Nie we wszystkich krajach stosowana jest certyfikacja KAT. Niektóre kraje stosują ekwiwalentne certyfikaty, które zostały tutaj uwzględnione.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Bezpośrednie zużycie energii w budynkach i procesach logistycznych wg kraju (w MWh)1
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
111 286 |
110 758 |
112 820 |
Dania |
19 766 |
19 658 |
19 471 |
Francja |
147 787 |
143 871 |
143 908 |
Niemcy |
397 3813 |
394 921 |
391 645 |
Holandia |
80 058 |
79 812 |
80 503 |
Polska |
16 639 |
18 949 |
21 373 |
Portugalia |
1 206 |
1 427 |
1 560 |
Hiszpania |
4 731 |
5 081 |
5 314 |
ALDI Nord |
778 854 |
774 478 |
776 593 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
3 Wartość za rok 2017 została skorygowana w porównaniu z danymi opublikowanymi w raporcie za poprzedni rok.
Bezpośrednie zużycie energii w budynkach i procesach logistycznych wg źródła energii (w MWh)1
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Gaz ziemny |
418 921 |
399 292 |
398 953 |
Olej opałowy |
25 509 |
26 925 |
28 889 |
Biogaz |
67 |
116 |
131 |
Olej napędowy (w tym generatory dieslowe) |
333 8712 |
347 637 |
347 894 |
Benzyna |
18 |
11 |
338 |
Gaz płynny |
466 |
498 |
389 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Wartość za rok 2017 skorygowano w stosunku do informacji opublikowanych w raporcie za rok poprzedni.
Zużycie energii elektrycznej i ogrzewania (w MWh)1
Zużycie energii elektrycznej na poziomie prawie 1 067 GWh stanowi najistotniejszą pozycję w ogólnym zapotrzebowaniu energetycznym naszych placówek. Wartość ta wzrosła o około dwa procent. Wynika to z szeregu czynników, m.in. dłuższych godzin otwarcia, a także zainstalowania w sklepach dodatkowych lodówek i pieców.
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
Elektryczność |
Ogrzewanie |
Razem |
Elektryczność |
Ogrzewanie |
Razem |
Elektryczność |
Ogrzewanie |
|
Belgia/Luksemburg2 |
101 354 |
101 354 |
– |
96 325 |
96 325 |
– |
103 691 |
103 691 |
– |
Dania |
50 470 |
39 855 |
10 615 |
47 769 |
36 545 |
11 224 |
49 875 |
37 921 |
11 954 |
Francja |
180 752 |
180 752 |
–
|
199 372 |
195 753 |
3 619 |
201 323 |
196 093 |
5 230 |
Niemcy |
472 279 |
454 553 |
17 726 |
495 474 |
476 032 |
19 442 |
502 003 |
482 154 |
19 849 |
Holandia |
84 669 |
83 716 |
953 |
90 922 |
89 947 |
975 |
106 734 |
105 810 |
924 |
Polska |
25 334 |
22 173 |
3 162 |
28 588 |
25 027 |
3 561 |
32 993 |
29 106 |
3 887 |
Portugalia |
17 720 |
17 720 |
– |
21 621 |
21 621 |
– |
24 183 |
24 183 |
– |
Hiszpania |
89 029 |
89 029 |
– |
108 441 |
108 441 |
– |
87 274 |
87 274 |
– |
ALDI Nord |
1 021 608 |
989 151 |
32 456 |
1 088 512 |
1 049 691 |
38 821 |
1 108 076 |
1 066 232 |
41 844 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Emisje gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 (w ekwiwalencie ton CO2)
Emisje gazów cieplarnianych obliczano na podstawie zużycia energii i paliwa oraz strat środków chłodniczych. Obliczenia prowadzono zgodnie z wymaganiami Protokołu Gazów Cieplarnianych (GHG) przy zastosowaniu czynników emisji DEFRA lub GEMIS w przypadku emisji związanych z siecią grzewczą. Zgodnie z Protokołem GHG, wartość emisji Zakresu 2 związaną ze zużyciem energii elektrycznej wyliczano oddzielnie dla czynników emisji związanych z daną lokalizacją i związanych z rynkiem działalności. W przypadku emisji związanej z lokalizacją wykorzystywano czynniki właściwe dla danego obszaru geograficznego (np. kraju), natomiast charakterystykę konsumpcji energii elektrycznej sporządzono – gdy było to możliwe – na bazie czynników rynkowych, biorąc pod uwagę emisję generowaną przez producenta energii. Obliczenia w zakresie emisji gazów cieplarnianych wg lokalizacji przeprowadzono na podstawie czynników wskazanych przez Międzynarodową Agencję Energetyczną (International Energy Agency – IEA).
20171 |
20181 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Zakres 12 |
Zakres 23 |
Zakres 23 |
Zakres 12 |
Zakres 23 |
Zakres 23 |
Zakres 12 |
Zakres 23 |
Zakres 23 |
|
Belgia/Luksemburg4 |
38 653 |
22 674 |
14 859 |
37 445 |
16 200 |
22 312 |
34 338 |
17 093 |
17 136 |
Dania |
14 942 |
8 119 |
18 585 |
9 297 |
8 784 |
15 472 |
8 849 |
7 153 |
16 208 |
Francja |
67 101 |
8 364 |
6 756 |
67 738 |
10 948 |
10 499 |
65 975 |
14 305 |
10 620 |
Niemcy |
108 179 |
203 918 |
223 790 |
114 111 |
209 197 |
196 088 |
108 556 |
195 328 |
203 684 |
Holandia |
28 147 |
40 984 |
124 |
25 961 |
41 730 |
126 |
28 867 |
45 964 |
120 |
Polska |
6 931 |
17 295 |
18 441 |
8 727 |
19 253 |
18 558 |
7 138 |
22 986 |
24 603 |
Portugalia |
5 728 |
5 695 |
5 080 |
3 455 |
5 674 |
5 711 |
2 858 |
7 675 |
5 316 |
Hiszpania |
10 980 |
25 718 |
29 854 |
8 376 |
26 202 |
169 |
11 295 |
24 102 |
44 |
ALDI Nord |
280 662 |
332 767 |
317 490 |
275 110 |
337 988 |
268 935 |
267 876 |
334 605 |
277 731 |
1 W związku z udostępnieniem nowych danych, wartości za lata 2017 i 2018 skorygowano w stosunku do informacji opublikowanych w raporcie za rok poprzedni.
2 Zakres 1: Zakres 1: Emisja generowana przez bezpośrednie zużycie energii w budynkach, zużycie paliwa do celów logistycznych i straty czynników chłodniczych.
3 Zakres 2: Emisja wynikająca ze zużycia energii elektrycznej i cieplnej, według lokalizacji i rynku.
4 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Łączny poziom emisji gazów cieplarnianych z zakresu 1 i 2 proporcjonalnie do źródła pochodzenia w roku 2019 (w procentach, na podstawie emisji wg lokalizacji)
Liczba pojazdów na dzień 31 grudnia 2019 wg typu pojazdu
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Liczba ciężarówek |
Liczba samochodów |
Liczba pozostałych pojazdów1 |
Liczba ciężarówek |
Liczba samochodów |
Liczba pozostałych pojazdów1 |
Liczba ciężarówek |
Liczba samochodów |
Liczba pozostałych pojazdów1 |
|
Belgia/Luksemburg2 |
223 |
226 |
7 |
226 |
236 |
8 |
230 |
259 |
8 |
Dania |
52 |
100 |
4 |
52 |
128 |
5 |
48 |
140 |
5 |
Francja |
227 |
349 |
22 |
223 |
392 |
18 |
225 |
438 |
20 |
Niemcy |
736 |
1 125 |
74 |
710 |
1 104 |
72 |
690 |
1 197 |
71 |
Holandia |
173 |
211 |
8 |
165 |
238 |
8 |
166 |
276 |
9 |
Polska |
– |
76 |
2 |
– |
91 |
2 |
– |
165 |
2 |
Portugalia |
– |
55 |
1 |
– |
66 |
1 |
– |
61 |
1 |
Hiszpania |
– |
165 |
2 |
– |
204 |
5 |
– |
203 |
5 |
ALDI Nord |
1 411 |
2 307 |
120 |
1 376 |
2 459 |
119 |
1 359 |
2 739 |
121 |
1 Do tej kategorii zaliczają się wózki przemysłowe (wózki widłowe) oraz pojazdy z napędem LPG.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Zużycie paliwa przez ciężarówki, samochody i inne pojazdy (w litrach lub kilogramach LPG)
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Olej napędowy1 (l) |
Benzyna (l) |
LPG (kg) |
Olej napędowy1 (l) |
Benzyna (l) |
LPG (kg) |
Olej napędowy1 (l) |
Benzyna (l) |
LPG (kg) |
|
Belgia/Luksemburg2 |
4 407 171 |
– |
– |
4 520 097 |
– |
– |
4 570 082 |
– |
– |
Dania |
1 412 919 |
339 |
66 |
1 418 630 |
1 068 |
63 |
1 446 716 |
3 901 |
45 |
Francja |
5 913 078 |
– |
10 116 |
6 427 933 |
– |
11 058 |
6 600 170 |
– |
9 955 |
Niemcy |
17 419 921 |
1 698 |
20 655 |
17 735 451 |
107 |
24 030 |
17 442 870 |
572 |
17 584 |
Holandia |
3 526 601 |
– |
– |
3 823 673 |
– |
– |
3 740 935 |
19 068 |
– |
Polska |
180 340 |
– |
1 331 |
227 094 |
– |
1 188 |
287 321 |
13 895 |
– |
Portugalia |
120 112 |
– |
300 |
142 393 |
– |
66 |
156 477 |
– |
66 |
Hiszpania |
423 613 |
– |
4 059 |
450 342 |
– |
2 560 |
485 950 |
– |
2 778 |
ALDI Nord |
33 403 755 |
2 037 |
36 527 |
34 745 613 |
1 175 |
38 965 |
34 730 521 |
37 436 |
30 428 |
1 W tym zużycie oleju grzewczego do obsługi silników chłodzących (poza obszarem Niemiec)
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba1 i zainstalowana moc instalacji fotowoltaicznych (w kWp)
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Liczba systemów FW1 |
Zainstalowana moc |
Liczba systemów FW |
Zainstalowana moc |
Liczba systemów FW |
Zainstalowana moc |
|
Belgia/Luksemburg2 |
b/d |
2 594 |
44 |
3 128 |
65 |
6 578 |
Dania |
b/d |
45 |
6 |
84 |
11 |
145 |
Francja |
b/d |
273 |
15 |
1 275 |
41 |
3 125 |
Niemcy |
b/d |
26 708 |
289 |
36 655 |
380 |
52 190 |
Holandia |
b/d |
209 |
7 |
580 |
19 |
1 500 |
Polska |
b/d |
– |
– |
– |
1 |
50 |
Portugalia |
b/d |
1 466 |
21 |
2 291 |
24 |
2 643 |
Hiszpania |
b/d |
850 |
30 |
1 733 |
40 |
2 224 |
ALDI Nord |
b/d |
32 145 |
412 |
45 746 |
581 |
68 455 |
1 Dane na temat liczby instalacji fotowoltaicznych są gromadzone od roku 2018
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Energia elektryczna generowana przez instalacje fotowoltaiczne i zużycie własne (w MWh)
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Wytworzona energia elektryczna |
Własne zużycie |
Wytworzona energia elektryczna |
Własne zużycie |
Wytworzona energia elektryczna |
Własne zużycie |
|
Belgia/Luksemburg1 |
1 809 |
1 629 |
3 152 |
2 576 |
4 222 |
3 479 |
Dania |
41 |
29 |
75 |
75 |
100 |
100 |
Francja |
125 |
102 |
921 |
562 |
3 512 |
2 118 |
Niemcy |
18 261 |
11 967 |
27 703 |
19 281 |
36 477 |
25 511 |
Holandia |
156 |
123 |
376 |
322 |
1 072 |
903 |
Polska |
– |
– |
– |
– |
18 |
18 |
Portugalia |
1 537 |
1 285 |
2 193 |
1 831 |
3 250 |
2 793 |
Hiszpania |
1 224 |
1 224 |
2 023 |
1 843 |
3 791 |
3 674 |
ALDI Nord |
23 153 |
16 358 |
36 443 |
26 490 |
52 442 |
38 596 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Ilość odpadów wg typu (w tonach metrycznych)1
Ilość odpadów w Niemczech wzrosła nieznacznie w porównaniu z rokiem 2018. Najistotniejszą część odpadów generowały opakowania. Substancje niebezpieczne w ilości 382 ton metrycznych stanowiły jedynie 0,1 procenta łącznej ilości odpadów. Do tej kategorii należą: zużyty olej, filtry oleju, akumulatory pojazdów i świetlówki zawierające rtęć. Jak dotąd udało się zgromadzić dane na temat ilości odpadów jedynie dla placówek niemieckich. Międzynarodowe standardy rejestracji zostaną wdrożone w nadchodzących latach.
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Odpady niebezpieczne |
420 |
448 |
382 |
Papier/karton |
400 |
6 032 |
10 452 |
Odpady komunalne2 |
24 550 |
38 5913 |
47 692 |
Odpady pochodzące z produkcji i przetwarzania żywności4 |
11 343 |
34 464 |
38 530 |
Odpady opakowaniowe |
164 001 |
168 074 |
165 489 |
w tym tworzywa sztuczne |
3 432 |
2 852 |
1 804 |
w tym karton |
128 549 |
133 264 |
134 249 |
w tym PET |
31 864 |
31 522 |
31 864 |
w tym inne odpady opakowaniowe5 |
155 |
436 |
492 |
Zużyty sprzęt |
52 |
858 |
63 |
Łączny wolumen odpadów |
200 765 |
248 467 |
262 608 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji
2 Odpady przemysłowe. Do tej kategorii należą „odpady resztkowe”: żywność pakowana, odpady wielkogabarytowe, drewno i złom metalowy.
3 Metoda dokonywania obliczeń została zmieniona w stosunku do poprzedniego roku.
4 W tym odpady z prowadzenia stołówek i piekarni.
5 W tym inne odpady opakowaniowe, np. doniczki po roślinach czy misy.
Ilość odpadów w Niemczech proporcjonalnie wg sposobu utylizacji (w procentach)1
Większość – około 97 procent – odpadów innych niż niebezpieczne odzyskano lub poddano recyklingowi (m.in. poprzez kompostowanie) w roku 2019.
1 Przypisanie do grup bazuje częściowo na oszacowaniach.
2 W tym spalanie w celu odzyskiwania energii.
Zużycie wody (w metrach sześciennych)1
Wzrost zużycia w różnych krajach w roku 2019 był spowodowany głównie niezwykle gorącym latem, które zmusiło nas do płukania instalacji chłodniczych / urządzeń zewnętrznych, aby zapobiec ich awariom, a także do napełniania i utrzymywania systemów zraszaczy.
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg2 |
47 995 |
50 419 |
51 048 |
Dania |
16 310 |
12 031 |
14 726 |
Francja |
151 269 |
151 072 |
179 848 |
Niemcy |
232 644 |
260 258 |
264 138 |
Holandia |
38 472 |
51 504 |
62 527 |
Polska |
23 532 |
24 295 |
25 578 |
Portugalia |
60 649 |
54 381 |
87 838 |
Hiszpania |
87 619 |
127 306 |
136 858 |
ALDI Nord |
658 490 |
731 267 |
822 561 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Dystrybucja gazetek dla klientów (średnia roczna) wg gazetki1
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
|
Belgia/Luksemburg3 |
4 650 273 |
4 650 273 |
– |
– |
– |
5 764 573 |
4 618 936 |
– |
– |
1 053 157 |
6 418 293 |
4 584 102 |
– |
– |
1 834 191 |
Dania |
1 320 458 |
1 320 458 |
– |
– |
– |
1 083 033 |
983 033 |
– |
– |
100 000 |
957 982 |
957 982 |
– |
– |
– |
Francja |
9 034 767 |
9 034 767 |
– |
– |
– |
8 919 764 |
8 919 764 |
– |
– |
– |
9 486 964 |
9 082 542 |
– |
– |
404 422 |
Niemcy |
45 539 205 |
22 210 748 |
1 335 392 |
– |
21 993 065 |
68 831 500 |
22 500 000 |
1 250 000 |
2 501 500 |
42 580 000 |
30 217 364 |
22 127 016 |
1 093 587 |
206 250 |
6 790 511 |
Holandia |
15 330 870 |
4 998 835 |
– |
– |
10 332 035 |
20 515 919 |
4 930 995 |
– |
– |
12 893 320 |
20 893 450 |
4 988 170 |
– |
155 280 |
15 750 000 |
Poland |
2 216 535 |
2 216 535 |
– |
– |
– |
6 345 456 |
2 419 505 |
– |
– |
1 902 000 |
3 457 413 |
2 513 889 |
– |
– |
943 524 |
Portugalia |
530 807 |
530 807 |
– |
– |
– |
727 650 |
727 650 |
– |
– |
– |
871 050 |
871 050 |
– |
– |
– |
Hiszpania |
2 281 478 |
511 853 |
– |
– |
1 769 625 |
4 022 370 |
448 820 |
– |
– |
2 913 550 |
945 829 |
686 014 |
– |
– |
259 815 |
ALDI Nord |
80 904 393 |
45 474 276 |
1 335 392 |
– |
34 094 725 |
116 210 265 |
45 537 703 |
1 250 000 |
2 501 500 |
61 442 027 |
73 248 345 |
45 810 765 |
1 093 587 |
361 530 |
25 982 463 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Kategoria ta obejmuje publikacje tematyczne, np. dla koneserów dobrej kuchni i wina czy gazetki bożonarodzeniowe, a także publikacje specjalne, wydawane z okazji otwarcia nowego sklepu.
3 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Waga papieru wykorzystywanego rocznie do produkcji gazetek dla klientów (w tonach)1
2017 |
2018 |
2019 |
|||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
Razem |
ALDI Aktualności |
ALDI Podróże |
ALDI Usługi |
Inne2 |
|
Belgia/Luksemburg3 |
10 823 |
10 823 |
– |
– |
– |
13 614 |
13 451 |
– |
– |
163 |
13 075 |
12 852 |
– |
– |
223 |
Dania |
3 419 |
3 419 |
– |
– |
– |
2 884 |
2 879 |
– |
– |
5 |
2 827 |
2 827 |
– |
– |
– |
Francja |
21 516 |
21 516 |
– |
– |
– |
21 238 |
21 238 |
– |
– |
– |
21 284 |
21 153 |
– |
– |
131 |
Niemcy |
81 314 |
78 485 |
874 |
– |
1 955 |
93 598 |
89 000 |
800 |
101 |
3 697 |
87 900 |
80 695 |
1 571 |
143 |
5 491 |
Holandia |
11 032 |
10 550 |
– |
– |
482 |
13 266 |
12 665 |
– |
– |
601 |
14 150 |
13 257 |
– |
5 |
888 |
Polska |
5 279 |
5 279 |
– |
– |
– |
7 931 |
7 913 |
– |
– |
18 |
8 229 |
8 221 |
– |
– |
8 |
Portugalia |
1 543 |
1 543 |
– |
– |
– |
2 153 |
2 153 |
– |
– |
– |
2 596 |
2 596 |
– |
– |
– |
Hiszpania |
1 674 |
1 448 |
– |
– |
226 |
1 719 |
1 323 |
– |
– |
396 |
2 139 |
1 916 |
– |
– |
223 |
ALDI Nord |
136 600 |
133 063 |
874 |
– |
2 663 |
156 403 |
150 622 |
800 |
101 |
4 880 |
152 200 |
143 517 |
1 571 |
148 |
6 964 |
1 Dane opracowano częściowo na podstawie szacunków i ekstrapolacji.
2 Kategoria ta obejmuje publikacje tematyczne, np. dla koneserów dobrej kuchni i wina czy gazetki bożonarodzeniowe, a także publikacje specjalne, wydawane z okazji otwarcia nowego sklepu.
3 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Liczba pracowników ALDI wg obszaru zatrudnienia i płci na dzień 31 grudnia 2019
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
ALDI Nord |
w tym kobiety |
ALDI Nord |
w tym kobiety |
ALDI Nord |
w tym kobiety |
|
Sprzedaż |
55 901 |
42 495 |
59 620 |
44 891 |
61 970 |
45 561 |
Magazyny |
5 466 |
1 288 |
5 903 |
1 359 |
6 251 |
1 414 |
Flota pojazdów |
2 722 |
54 |
2 796 |
58 |
2 867 |
63 |
Biura |
2 704 |
2 419 |
2 829 |
2 483 |
3 379 |
2 848 |
Kierownictwo wyższego szczebla |
631 |
155 |
646 |
165 |
732 |
198 |
Kierownictwo niższego szczebla |
1 322 |
403 |
1 360 |
420 |
1 693 |
595 |
Inne1 |
621 |
28 |
780 |
72 |
769 |
61 |
Razem |
69 367 |
46 842 |
73 934 |
49 448 |
77 661 |
50 740 |
1 Kategoria ta obejmuje także pracowników pełniących funkcje w radach pracowniczych i personel utrzymania.
Liczba pracowników ALDI wg typu zatrudnienia i płci na dzień 31 grudnia 2019
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pełen etat |
w tym kobiety |
Częściowy etat |
w tym kobiety |
Pełen etat |
w tym kobiety |
Częściowy etat |
w tym kobiety |
Pełen etat |
w tym kobiety |
Częściowy etat |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
2 325 |
1 099 |
4 402 |
3 705 |
2 649 |
1 168 |
4 585 |
3 992 |
2 735 |
1 152 |
4 609 |
3 931 |
Dania |
1 098 |
413 |
1 179 |
686 |
1 093 |
438 |
1 274 |
782 |
1 145 |
489 |
1 544 |
967 |
Francja |
5 993 |
2 794 |
3 225 |
2 798 |
6 156 |
3 054 |
3 370 |
2 920 |
6 278 |
3 161 |
3 792 |
3 129 |
Niemcy |
7 370 |
2 994 |
28 466 |
22 517 |
7 375 |
3 015 |
28 937 |
22 400 |
8 093 |
3 062 |
29 695 |
22 235 |
Holandia |
1 775 |
363 |
6 879 |
4 736 |
2 004 |
383 |
8 929 |
5 904 |
2 120 |
462 |
8 966 |
5 982 |
Polska |
1 334 |
1 134 |
572 |
572 |
1 640 |
1 346 |
502 |
499 |
2 210 |
1 769 |
484 |
437 |
Portugalia |
333 |
157 |
845 |
611 |
432 |
230 |
1 064 |
757 |
475 |
241 |
1 158 |
853 |
Hiszpania |
1 427 |
708 |
2 144 |
1 555 |
1 590 |
770 |
2 334 |
1 790 |
1 878 |
977 |
2 479 |
1 893 |
ALDI Nord |
21 655 |
9 662 |
47 712 |
37 180 |
22 939 |
10 404 |
50 995 |
39 044 |
24 934 |
11 313 |
52 727 |
39 427 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Część pracowników ALDI objętych porozumieniami zbiorowymi na dzień 31 grudnia 2019 (w procentach)1
1 Udział pracowników obliczono z wyłączeniem Polski, ponieważ w kraju tym nie zawarto jak dotąd żadnych układów zbiorowych.
Liczba praktykantów i studentów pracujących na dzień 31 grudnia 2019
Model szkolenia zawodowego bazujący na wzorcu niemieckim nie jest stosowany we wszystkich krajach, dlatego dane na temat liczby praktykantów dotyczą wyłącznie Danii, Niemiec i Francji. System wdrażany w Holandii i Hiszpanii nie jest obecnie uwzględniany dla potrzeb rejestrowania wskaźników efektywności, ponieważ modele szkolenia zawodowego nie są identyczne. W Niemczech oferowany jest także dwutorowy program pracy i nauki z możliwością odbycia stażu.
2017 |
2018 |
2019 |
||||
---|---|---|---|---|---|---|
Praktykanci |
Studenci pracujący |
Praktykanci |
Studenci pracujący |
Praktykanci |
Studenci pracujący |
|
Dania |
59 |
– |
46 |
– |
48 |
– |
Francja |
189 |
– |
221 |
– |
241 |
– |
Niemcy |
2 084 |
123 |
1 684 |
143 |
1 759 |
179 |
Holandia |
– |
– |
54 |
– |
53 |
– |
Razem |
2 332 |
123 |
2 005 |
143 |
2 101 |
179 |
Liczba osób chorych (pobierających wynagrodzenie) (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
4,2 |
4,2 |
4,1 |
Dania |
3,3 |
4,8 |
2,7 |
Francja |
5,1 |
10,4 |
5,6 |
Niemcy |
4,4 |
8,6 |
9,4 |
Holandia |
4,3 |
8,7 |
4,1 |
Polska |
3,2 |
3,2 |
2,7 |
Portugalia2 |
b/d |
b/d |
b/d |
Hiszpania |
3,2 |
3,3 |
3,6 |
ALDI Nord |
4,0 |
7,2 |
8,1 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
2 W Portugalii nie ma płatnych urlopów zdrowotnych (b/d = brak danych).
Struktura pracowników Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord wg typu umowy o pracę na dzień 31 grudnia 2019 (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
na czas określony |
w tym kobiety |
na stałe |
w tym kobiety |
na czas określony |
w tym kobiety |
na stałe |
w tym kobiety |
na czas określony |
w tym kobiety |
na stałe |
w tym kobiety |
|
Belgia/Luksemburg1 |
11,7 |
64,5 |
88,3 |
74,3 |
14,9 |
66,1 |
85,1 |
74,3 |
10,5 |
62,7 |
89,5 |
67,0 |
Dania |
6,8 |
50,6 |
93,2 |
48,3 |
7,1 |
52,7 |
92,9 |
52,4 |
1,2 |
67,7 |
98,8 |
54,3 |
Francja |
10,2 |
65,8 |
89,8 |
64,6 |
11,7 |
68,1 |
88,3 |
65,1 |
10,6 |
66,6 |
89,4 |
64,8 |
Niemcy |
19,5 |
64,6 |
80,5 |
72,4 |
17,3 |
60,3 |
82,7 |
71,4 |
18,7 |
61,1 |
81,3 |
72,5 |
Holandia |
42,3 |
49,8 |
57,7 |
64,1 |
53,5 |
53,7 |
46,5 |
61,1 |
50,4 |
53,4 |
49,6 |
61,3 |
Polska |
63,4 |
83,5 |
36,6 |
84,8 |
59,1 |
85,0 |
40,9 |
84,3 |
61,2 |
76,0 |
38,8 |
81,9 |
Portugalia |
66,2 |
66,4 |
33,8 |
70,1 |
53,0 |
64,4 |
47,0 |
57,3 |
58,6 |
64,5 |
41,4 |
70,6 |
Hiszpania |
4,5 |
53,6 |
95,5 |
65,1 |
7,0 |
57,2 |
93,0 |
65,2 |
4,6 |
69,2 |
95,4 |
65,2 |
ALDI Nord |
21,3 |
62,6 |
78,7 |
69,5 |
22,9 |
61,0 |
77,1 |
68,8 |
22,5 |
60,9 |
77,5 |
68,7 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Średni staż pracy w grupie przedsiębiorstw (w latach)
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
12 |
12 |
12 |
Dania |
4 |
4 |
4 |
Francja |
5 |
6 |
6 |
Niemcy |
10 |
10 |
10 |
Holandia |
8 |
7 |
6 |
Polska |
3 |
2 |
2 |
Portugalia |
2 |
2 |
2 |
Hiszpania |
4 |
3 |
4 |
ALDI Nord |
9 |
8 |
8 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Udział kobiet wśród pracowników Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord na stanowiskach kierowniczych na dzień 31 grudnia 2019 (w procentach)
2017 |
2018 |
2019 |
|
---|---|---|---|
Belgia/Luksemburg1 |
29,5 |
31,1 |
33,1 |
Dania |
21,3 |
27,0 |
30,9 |
Francja |
23,1 |
21,7 |
29,3 |
Niemcy |
27,8 |
28,4 |
31,8 |
Holandia |
17,9 |
17,7 |
19,2 |
Polska |
36,7 |
33,7 |
37,2 |
Portugalia |
48,0 |
50,0 |
41,8 |
Hiszpania |
34,0 |
36,3 |
42,0 |
ALDI Nord |
27,3 |
28,0 |
31,7 |
1 Informacje dotyczące niezależnych prawnie spółek ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zostały połączone w celu uproszczenia prezentacji (patrz „Więcej informacji”).
Struktura wiekowa pracowników Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord na dzień 31 grudnia 2019 (w procentach)