1. Home
  2. Kraje
  3. Belgia i Luksemburg

Optymalizacja obszaru opakowań i logistyki – ALDI Belgia i ALDI Luksemburg

ptymalizacja obszaru opakowań i logistyki – ALDI Belgia i ALDI Luksemburg

Od dostawcy aż po półki sklepowe, ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zaspokajają oczekiwania klientów, oferując opakowania wytworzone w sposób zrównoważony, redukując ilość odpadów spożywczych i dbając o efektywność energetyczną logistyki.

Zarówno w Belgii, jak i w Luksemburgu, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju koncentrują się obecnie na ograniczaniu marnowania żywności i wytwarzaniu opakowań w sposób bardziej zrównoważony. Dostarczamy naszym klientom produkty pozyskiwane w sposób zrównoważony, zarazem zaś przekształcamy nasze sklepy i centra dystrybucyjne, aby poprawić ich efektywność energetyczną i uczynić je bardziej przyjaznymi dla klimatu.

Aby ograniczyć marnowanie żywności, wzmacniamy współpracę z belgijskimi bankami żywności. Zaczęliśmy zamrażać nadwyżki żywności, by móc zwiększyć ilość produktów spożywczych przekazywanych na cele charytatywne. Strategia ta pozwala spółkom ALDI na redystrybucję żywności do osób potrzebujących w dłuższych przedziałach czasowych. W wyniku pierwszej akcji charytatywnej EOY przekazaliśmy bankom żywności świeże produkty o wartości 50 000 EUR, w czym pomogli nam nasi Klienci.

W roku 2019 w Belgii i Luksemburgu uruchomiono Krajową Politykę Opakowaniową w celu zredukowania ilości opakowań i optymalizacji możliwości ich recyklingu. Naszym celem jest osiągnięcie 100% udziału opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2022 oraz zredukowanie łącznej ilości materiałów opakowaniowych o 10% do końca roku 2025. Od roku 2019, realizację tych celów monitoruje nasz nowo założony zespół ds. opakowań spełniających założenia zrównoważonego rozwoju. Ponadto, podjęliśmy inicjatywy w celu zredukowania zużycia artykułów jednorazowych z tworzyw sztucznych, takich jak patyczki do czyszczenia uszu czy torby na zakupy.

Przed dystrybucją do poszczególnych sklepów, nasze produkty trafiają do centrów dystrybucyjnych. Aby zredukować generowany przez nas ślad węglowy, wyposażyliśmy wszystkie te centra w energooszczędne żarówki LED i panele słoneczne. Nowe centrum w Turnhout spełnia najnowsze standardy zrównoważonego rozwoju dla budownictwa, dzięki czemu otrzymało certyfikat BREEAM (System certyfikacji wielokryterialnej budynków) na poziomie „Outstanding” jako najlepiej przystosowane do działalności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne w Belgii. W roku 2019 zainaugurowaliśmy działalność węzła dla dostawców, co pozwoliło nam obniżyć liczbę przejeżdżanych kilometrów, a co za tym idzie, zredukować emisję CO2.

Nasze osiągnięcia

387

ton mniej jednorazowych artykułów z tworzyw sztucznych w każdym roku

ALDI Belgia obniżyła roczne zużycie artykułów z tworzyw sztucznych o 387 ton, wprowadzając torby zakupowe wielokrotnego użytku, słomki do picia z metalu oraz patyczki do czyszczenia uszu wykonane z bambusa zamiast z tworzyw sztucznych.

Wzrost o

30 %

ilości artykułów wegetariańskich / wegańskich

Osiągając ten cel z końcem roku 2020, spełnimy oczekiwania naszych klientów. W roku 2019 oferowaliśmy 37 artykułów wegetariańskich / wegańskich.

Profil ALDI Belgia

Spółki regionalne 7
Sklepy 440
Łączna liczba pracowników ALDI 7 194
Rok wejścia na rynek
1976
Strona internetowa www.aldi.be

Profil ALDI Luksemburg

Spółki regionalne
1
Sklepy
16
Łączna liczba pracowników ALDI 150
Rok wejścia na rynek 1991
Strona internetowa
www.aldi.lu

Postępy w realizacji celów krajowych na rok 2019

Klienci & produkty

Cel

Opis i zakres celów  

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

10% mniej opakowań do końca roku 2025

Obniżenie wagi opakowań produktów marek własnych w Belgii i Luksemburgu o 10% do końca roku 2025 (rok bazowy: 2015)

Projekt w toku.
Rozpoczęcie Misji opakowań ALDI w roku 2019.

SDG 12

99% opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2023

99% ilości opakowań ze standardowej oferty produktowej w Belgii i Luksemburgu nadającego się do recyklingu do końca roku 2023

Projekt w toku.

SDG 12

Alternatywy dla jednorazowych artykułów z tworzyw sztucznych

W Belgii i Luksemburgu trwają badania nad surowcami i produktami, które mogłyby stanowić alternatywę dla jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych

 

Nowy cel.

SDG 12

Ciągła optymalizacja składu odżywczego produktów

Nasilenie działań w Belgii i Luksemburgu w celu zwiększenia zawartości błonnika oraz ograniczenia zawartości soli, tłuszczu i cukru w produktach marek własnych.

Cel częściowo osiągnięty.
W każdym roku poddaje się ocenie i adaptacji nowe produkty.

SDG 02

100% róż z certyfikatem Fairtrade do końca roku 2018

Zapewnienie dostawy wyłącznie róż z certyfikatem Fairtrade do wszystkich sklepów w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2018

Cel osiągnięty.

SDG 12

ATC na wszystkie produkty mięsne do końca roku 2020

Rozszerzenie Kodu Transparentności ALDI (ATC) dla produktów marek własnych na wszystkie wyroby mięsne oraz zawierające mięso w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2020

Cel osiągnięty dla wszystkich mięs świeżych i produktów mięsnych. Dla potraw gotowych zostanie osiągnięty do końca roku 2020.

30% więcej artykułów wegetariańskich w roku 2020

30% więcej artykułów wegetariańskich w sklepach w Belgii i Luksemburgu w roku 2020 (rok bazowy - 2019).

Nowy cel.
Do końca roku 2019 osiągnięto liczbę 37 produktów wegetariańskich /wegańskich.

Wprowadzenie oceny Nutri-Score i jej wdrożenie do końca roku 2021

Wprowadzenie oceny Nutri-Score i jej wdrożenie w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2021

Nowy cel.

SDG 02

Promocja produktów lokalnych w roku 2019

Opracowanie wytycznych w zakresie lokalnych belgijskich artykułów rolnych w roku 2019.

Cel osiągnięty.

Partnerstwo z belgijskimi bankami żywności w roku 2019

Uruchomienie partnerstwa z belgijskimi bankami żywności w celu dalszego ograniczania marnowania żywności w roku 2019

 

Cel osiągnięty.
Rozpoczęto w roku 2019 i kontynuowano w roku 2020.

SDG 12

Uregulowanie zasad reklamy skierowanej do dzieci w roku 2019

Opracowanie wytycznych w zakresie reklamy skierowanej do dzieci w Belgii w roku 2019

Cel osiągnięty.

Łańcuch dostaw & zasoby

Cel

Opis i zakres celów  

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

100% certyfikowanego drewna, papieru i kartonu w produkcji opakowań do roku 2019

100% certyfikowanego drewna, papieru i kartonu w produkcji opakowań do roku 2019 dla asortymentu stałego w Belgii i Luksemburgu

Cel częściowo osiągnięty.
Do końca roku 2019 osiągnięto poziom 97%.

SDG 12

50% certyfikowanej kawy do końca roku 2020

Przejście na certyfikowaną kawę (z certyfikatami UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance oraz produkcji organicznej) w sklepach w Belgii i Luksemburgu dla kawy sprzedawanej w marce własnej do końca roku 2020

Cel osiągnięty.
Do końca roku 2019 osiągnięto poziom 54%.

SDG 12

100% certyfikowanych ryb i owoców morza do końca roku 2018

Przejście pochodzące z certyfikowanych źródeł ryby i owocce morza schłodzonych i zamrożonych w sklepach w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2018

Cel osiągnięty.

SDG 14

Foie gras bez przymusowego tuczenia do końca roku 2019

Wprowadzenie alternatywy dla foie gras bez przymusowego tuczenia w sklepach w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2019

Cel osiągnięty.

Aktualizacja krajowej polityki dbałości o dobrostan zwierząt do końca roku 2019

Aktualizacja krajowej polityki dbałości o dobrostan zwierząt do końca roku 2019

Cel osiągnięty.

Klimat & środowisko

Cel

Opis i zakres celów  

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

Pojemniki na zużyte żarówki we wszystkich sklepach w 2019 roku

Zainstalowanie pojemników RECUPEL na zużyte żarówki we wszystkich sklepach w Belgii w 2019 roku

Cel osiągnięty.
W roku 2019, we wszystkich sklepach w Belgii pojawiły się pojemniki na zużyte żarówki.

SDG 12

Certyfikat BREEAM na poziomie „Outstanding” dla centrum dystrybucyjnego w roku 2019

Otwarcie centrum dystrybucyjnego z certyfikatem BREEAM w Belgii w roku 2019

Cel osiągnięty.
Nowe centrum dystrybucyjne Turnhout, w największym stopniu spełniające założenia zrównoważonego rozwoju spośród wszystkich centrów dystrybucyjnych w Belgii.

SDG 09

100% zielonej energii do końca roku 2020

100% zielonej energii w Belgii w wyniku wytwarzania energii elektrycznej i zakupu energii z etykietą „zielonej energii” stosownie do potrzeb

 

Nowy cel.

SDG 07

Wzrost o 30% liczby sklepów z panelami słonecznymi do końca roku 2020

Wzrost o 30% liczby sklepów w Belgii i Luksemburgu z panelami słonecznymi do końca roku 2020 (rok bazowy 2019), Projekt ma być kontynuowany w roku 2021

Nowy cel.
Do końca roku 2019 osiągnięto poziom 65 zakładów.

SDG 07

Wprowadzenie naturalnych czynników chłodniczych w roku 2020

Wprowadzenie naturalnych czynników chłodniczych (propan i CO2) zamiast syntetycznych w nowych sklepach i w sklepach po generalnym remoncie w Belgii i Luksemburgu w roku 2020. Projekt ma być kontynuowany w roku 2021

Projekt w toku.

Polityka mobilności pracowników na koniec roku 2020

Wprowadzenie polityki mobilności dla wszystkich pracowników ALDI w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2020

Nowy cel.

Pracownicy & społeczność

Cel

Opis i zakres celów

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

Coroczna krajowa akcja charytatywna

Coroczna krajowa akcja charytatywna w Belgii

Projekt w toku.
Projekt zainaugurowano w roku 2019

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch