Od dostawcy aż po półki sklepowe, ALDI Belgia i ALDI Luksemburg zaspokajają oczekiwania klientów, oferując opakowania wytworzone w sposób zrównoważony, redukując ilość odpadów spożywczych i dbając o efektywność energetyczną logistyki.
Zarówno w Belgii, jak i w Luksemburgu, działania na rzecz zrównoważonego rozwoju koncentrują się obecnie na ograniczaniu marnowania żywności i wytwarzaniu opakowań w sposób bardziej zrównoważony. Dostarczamy naszym klientom produkty pozyskiwane w sposób zrównoważony, zarazem zaś przekształcamy nasze sklepy i centra dystrybucyjne, aby poprawić ich efektywność energetyczną i uczynić je bardziej przyjaznymi dla klimatu.
Aby ograniczyć marnowanie żywności, wzmacniamy współpracę z belgijskimi bankami żywności. Zaczęliśmy zamrażać nadwyżki żywności, by móc zwiększyć ilość produktów spożywczych przekazywanych na cele charytatywne. Strategia ta pozwala spółkom ALDI na redystrybucję żywności do osób potrzebujących w dłuższych przedziałach czasowych. W wyniku pierwszej akcji charytatywnej EOY przekazaliśmy bankom żywności świeże produkty o wartości 50 000 EUR, w czym pomogli nam nasi Klienci.
W roku 2019 w Belgii i Luksemburgu uruchomiono Krajową Politykę Opakowaniową w celu zredukowania ilości opakowań i optymalizacji możliwości ich recyklingu. Naszym celem jest osiągnięcie 100% udziału opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2022 oraz zredukowanie łącznej ilości materiałów opakowaniowych o 10% do końca roku 2025. Od roku 2019, realizację tych celów monitoruje nasz nowo założony zespół ds. opakowań spełniających założenia zrównoważonego rozwoju. Ponadto, podjęliśmy inicjatywy w celu zredukowania zużycia artykułów jednorazowych z tworzyw sztucznych, takich jak patyczki do czyszczenia uszu czy torby na zakupy.
Przed dystrybucją do poszczególnych sklepów, nasze produkty trafiają do centrów dystrybucyjnych. Aby zredukować generowany przez nas ślad węglowy, wyposażyliśmy wszystkie te centra w energooszczędne żarówki LED i panele słoneczne. Nowe centrum w Turnhout spełnia najnowsze standardy zrównoważonego rozwoju dla budownictwa, dzięki czemu otrzymało certyfikat BREEAM (System certyfikacji wielokryterialnej budynków) na poziomie „Outstanding” jako najlepiej przystosowane do działalności zgodnej z zasadami zrównoważonego rozwoju centrum dystrybucyjne w Belgii. W roku 2019 zainaugurowaliśmy działalność węzła dla dostawców, co pozwoliło nam obniżyć liczbę przejeżdżanych kilometrów, a co za tym idzie, zredukować emisję CO2.
387
ton mniej jednorazowych artykułów z tworzyw sztucznych w każdym roku
ALDI Belgia obniżyła roczne zużycie artykułów z tworzyw sztucznych o 387 ton, wprowadzając torby zakupowe wielokrotnego użytku, słomki do picia z metalu oraz patyczki do czyszczenia uszu wykonane z bambusa zamiast z tworzyw sztucznych.
Wzrost o
30 %
ilości artykułów wegetariańskich / wegańskich
Osiągając ten cel z końcem roku 2020, spełnimy oczekiwania naszych klientów. W roku 2019 oferowaliśmy 37 artykułów wegetariańskich / wegańskich.
Spółki regionalne | 7 |
Sklepy | 440 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 7 194 |
Rok wejścia na rynek |
1976 |
Strona internetowa | www.aldi.be |
Spółki regionalne |
1 |
Sklepy |
16 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 150 |
Rok wejścia na rynek | 1991 |
Strona internetowa |
www.aldi.lu |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
10% mniej opakowań do końca roku 2025 |
Obniżenie wagi opakowań produktów marek własnych w Belgii i Luksemburgu o 10% do końca roku 2025 (rok bazowy: 2015) |
Projekt w toku. |
|
99% opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2023 |
99% ilości opakowań ze standardowej oferty produktowej w Belgii i Luksemburgu nadającego się do recyklingu do końca roku 2023 |
Projekt w toku. |
|
Alternatywy dla jednorazowych artykułów z tworzyw sztucznych |
W Belgii i Luksemburgu trwają badania nad surowcami i produktami, które mogłyby stanowić alternatywę dla jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych
|
Nowy cel. |
|
Ciągła optymalizacja składu odżywczego produktów |
Nasilenie działań w Belgii i Luksemburgu w celu zwiększenia zawartości błonnika oraz ograniczenia zawartości soli, tłuszczu i cukru w produktach marek własnych. |
Cel częściowo osiągnięty. |
|
100% róż z certyfikatem Fairtrade do końca roku 2018 |
Zapewnienie dostawy wyłącznie róż z certyfikatem Fairtrade do wszystkich sklepów w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2018 |
Cel osiągnięty. |
|
ATC na wszystkie produkty mięsne do końca roku 2020 |
Rozszerzenie Kodu Transparentności ALDI (ATC) dla produktów marek własnych na wszystkie wyroby mięsne oraz zawierające mięso w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2020 |
Cel osiągnięty dla wszystkich mięs świeżych i produktów mięsnych. Dla potraw gotowych zostanie osiągnięty do końca roku 2020. |
|
30% więcej artykułów wegetariańskich w roku 2020 |
30% więcej artykułów wegetariańskich w sklepach w Belgii i Luksemburgu w roku 2020 (rok bazowy - 2019). |
Nowy cel. |
|
Wprowadzenie oceny Nutri-Score i jej wdrożenie do końca roku 2021 |
Wprowadzenie oceny Nutri-Score i jej wdrożenie w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2021 |
Nowy cel. |
|
Promocja produktów lokalnych w roku 2019 |
Opracowanie wytycznych w zakresie lokalnych belgijskich artykułów rolnych w roku 2019. |
Cel osiągnięty. |
|
Partnerstwo z belgijskimi bankami żywności w roku 2019 |
Uruchomienie partnerstwa z belgijskimi bankami żywności w celu dalszego ograniczania marnowania żywności w roku 2019
|
Cel osiągnięty. |
|
Uregulowanie zasad reklamy skierowanej do dzieci w roku 2019 |
Opracowanie wytycznych w zakresie reklamy skierowanej do dzieci w Belgii w roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% certyfikowanego drewna, papieru i kartonu w produkcji opakowań do roku 2019 |
100% certyfikowanego drewna, papieru i kartonu w produkcji opakowań do roku 2019 dla asortymentu stałego w Belgii i Luksemburgu |
Cel częściowo osiągnięty. |
|
50% certyfikowanej kawy do końca roku 2020 |
Przejście na certyfikowaną kawę (z certyfikatami UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance oraz produkcji organicznej) w sklepach w Belgii i Luksemburgu dla kawy sprzedawanej w marce własnej do końca roku 2020 |
Cel osiągnięty. |
|
100% certyfikowanych ryb i owoców morza do końca roku 2018 |
Przejście pochodzące z certyfikowanych źródeł ryby i owocce morza schłodzonych i zamrożonych w sklepach w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2018 |
Cel osiągnięty. |
|
Foie gras bez przymusowego tuczenia do końca roku 2019 |
Wprowadzenie alternatywy dla foie gras bez przymusowego tuczenia w sklepach w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
|
Aktualizacja krajowej polityki dbałości o dobrostan zwierząt do końca roku 2019 |
Aktualizacja krajowej polityki dbałości o dobrostan zwierząt do końca roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Pojemniki na zużyte żarówki we wszystkich sklepach w 2019 roku |
Zainstalowanie pojemników RECUPEL na zużyte żarówki we wszystkich sklepach w Belgii w 2019 roku |
Cel osiągnięty. |
|
Certyfikat BREEAM na poziomie „Outstanding” dla centrum dystrybucyjnego w roku 2019 |
Otwarcie centrum dystrybucyjnego z certyfikatem BREEAM w Belgii w roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
|
100% zielonej energii do końca roku 2020 |
100% zielonej energii w Belgii w wyniku wytwarzania energii elektrycznej i zakupu energii z etykietą „zielonej energii” stosownie do potrzeb
|
Nowy cel. |
|
Wzrost o 30% liczby sklepów z panelami słonecznymi do końca roku 2020 |
Wzrost o 30% liczby sklepów w Belgii i Luksemburgu z panelami słonecznymi do końca roku 2020 (rok bazowy 2019), Projekt ma być kontynuowany w roku 2021 |
Nowy cel. |
|
Wprowadzenie naturalnych czynników chłodniczych w roku 2020 |
Wprowadzenie naturalnych czynników chłodniczych (propan i CO2) zamiast syntetycznych w nowych sklepach i w sklepach po generalnym remoncie w Belgii i Luksemburgu w roku 2020. Projekt ma być kontynuowany w roku 2021 |
Projekt w toku. |
|
Polityka mobilności pracowników na koniec roku 2020 |
Wprowadzenie polityki mobilności dla wszystkich pracowników ALDI w Belgii i Luksemburgu do końca roku 2020 |
Nowy cel. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Coroczna krajowa akcja charytatywna |
Coroczna krajowa akcja charytatywna w Belgii |
Projekt w toku. |