Skupiając się na zagadnieniach zrównoważonego rozwoju głównie z punktu widzenia obsługi klienta, ALDI Dania skoncentrowała wysiłki w obszarach zdrowia dzieci i dobrostanu zwierząt, ograniczenia wylesiania i zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi.
Klienci duńscy przywiązują coraz większą wagę do skutków zanieczyszczenia środowiska tworzywami sztucznymi. Dlatego w roku 2019 ALDI Dania zdecydowała się wyeliminować jednorazowe torby plastikowe, zastępując je torbami wielokrotnego użytku. Naszym celem jest uzyskanie 100% opakowań nadających się do recyklingu do roku 2025.
Zgodnie z duńskim trendem zrównoważonego stylu życia, nieustannie ulepszamy nasze produkty, a w roku 2019 położyliśmy szczególny nacisk na pozyskiwanie jaj z chowu na wolnym wybiegu i soi pochodzącej ze równoważonych źródeł. Jako, że dla klientów duńskich dobrostan zwierząt ma kluczowe znaczenie, wykluczyliśmy z oferty jaja z chowu klatkowego, także jako składnik produktów własnych marek. W roku 2019 dołączyliśmy także do organizacji Danish Alliance for Sustainable Soy, aby wspierać produkcję i import certyfikowanej soi, a tym samym zapobiegać wylesianiu.
Kolejnym istotnym obszarem jest odpowiedzialność społeczna. Rozpoczęliśmy współpracę z organizacją Save the Children Denmark, aby wspierać bezbronne dzieci w Danii. Zwracając butelki do sklepów ALDI, klienci mogą zdecydować się na przekazanie otrzymanych w zamian pieniędzy organizacji Save the Children Denmark. Współpraca pomiędzy ALDI Dania i Save the Children Denmark obejmuje także sponsorowanie obozów letnich oraz sprzedaż żetonów na wózki sklepowe – dochody są przeznaczane na cele charytatywne.
Dodatkowo, dołączyliśmy także do partnerstwa Smoke-free Future, którego celem jest znaczące ograniczenie liczby palących wśród dzieci i młodzieży do roku 2030. Wszystkie produkty tytoniowe w sklepach umieściliśmy w szafkach, w miejscach niewidocznych dla klientów. W związku z tą inicjatywą, ALDI Dania oraz cztery inne sieci detaliczne otrzymały wyróżnienie od organizacji Cancer DK.
95000 Euro
na rzecz organizacji Save the Children
W ciągu ostatniego roku wspieraliśmy liczne działania organizacji Save the Children Denmark. Zbieraliśmy pieniądze poprzez organizację kampanii oraz wyposażyliśmy nasze automaty do zwrotu butelek w przycisk umożliwiający przekazanie darowizny. Łączna kwota darowizny wyniosła 95 000 EUR.
Wzrost o
29 %
żywności przekazywanej charytatywnie przez sklepy
Ograniczanie marnowania żywności to temat ważny zarówno ze społecznego, jak i ekologicznego punktu widzenia. Możemy powiedzieć z dumą, że 73 procent naszych sklepów przekazuje żywność niezdatną do sprzedaży, jednak wciąż nadającą się do spożycia, organizacjom charytatywnym.
Spółki regionalne | 3 |
Sklepy | 182 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 2 689 |
Rok wejścia na rynek | 1977 |
Strona internetowa |
www.aldi.dk |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2025 |
Zwiększenie udziału opakowań duńskich produktów marek własnych, nadających się do recyklingu: 100% wielorazowych, nadających się do recyklingu lub kompostowania materiałów opakowaniowych do końca roku 2025 |
Nowy cel.
|
|
15% mniej opakowań do końca roku 2025
|
Do końca roku 2025, obniżenie łącznego wolumenu opakowań w Danii o 15% w odniesieniu do łącznej ich masy (rok bazowy: 2020) |
Nowy cel. |
|
50 produktów wegańskich / wegetariańskich do końca roku 2021
|
Do końca roku 2021, oferta produktów oznakowanych jako wegańskie lub wegetariańskie w Danii wzrośnie co najmniej do 50. |
Cel osiągnięty. |
|
Wprowadzenie programu przekazywania żywności na cele charytatywne do końca roku 2020 |
Do końca roku 2020, wszystkie sklepy w Danii muszą realizować program przeciwdziałania marnowaniu żywności, sprzedaż „magicznych toreb” z żywnością, która w przeciwnym razie zostałaby wyrzucona, za pośrednictwem zewnętrznego partnera lub przekazanie żywności organizacjom społecznym. |
Nowy cel. |
|
80% mniej marnowanej żywności do końca roku 2030 |
-/- |
Nowy cel. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Wycofanie jaj z chowu klatkowego w roku 2018 |
Zakończenie sprzedaży jaj z chowu klatkowego w Danii, zarówno w postaci świeżych jaj, jak i składników przetwarzanych produktów, w roku 2018 |
Cel osiągnięty w roku 2019 |
|
100% certyfikowanego drewna do końca roku 2020
|
Do końca 2020 roku, zastąpienie 100% drewna i produktów na bazie drewna marek własnych w Danii produktami spełniającymi wymogi zrównoważonego rozwoju, posiadającymi certyfikaty |
Projekt w toku. |
|
100% certyfikowanej soi dla określonych produktów marek własnych do końca roku 2025
|
Naszym celem jest osiągnięcie 100% soi wytwarzanej w drodze zrównoważonego rozwoju, zarówno w sprzedaży bezpośredniej, jak i pośredniej, w kategoriach produktów marek własnych, takich jak: świeże mięso, nabiał, w tym jaja, produkty mrożone i chłodnicze zawierające mięso, do końca roku 2025. W pierwszej kolejności skompensujemy ilość soi w roku 2020, kupując kredyty w ramach programu Round Table on Responsible Soy (RTRS). |
Nowy cel.
|
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% zielonej energii do końca roku 2021 |
Zakup 100% zielonej energii elektrycznej do końca roku 2021 |
Projekt w toku:
|