Zrównoważona przyjemność dla prawdziwych smakoszy – ALDI Francja

Zrównoważona przyjemność dla prawdziwych smakoszy – ALDI Francja

W krainie smakoszy, półki sklepów ALDI Francja są pełne produktów wytworzonych zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju i produktów regionalnych, z naciskiem na wysoką jakość i korzystne ceny ALDI.

ALDI Francja rozwija się, sklepy przechodzą kompleksową modernizację, a my staramy się zwiększać zainteresowanie naszymi produktami, poprawiając zarządzanie obsługą klientów, jak i naszą obecnością w mediach społecznościowych. Zwiększyliśmy znacznie świadomość naszej marki wśród młodszych klientów, wiele osób śledzi nasze profile w mediach społecznościowych, a jednocześnie rozwijamy system komunikacji poza Internetem.

Narzuciliśmy naszym dostawcom wyjątkowo restrykcyjne standardy, chcąc osiągnąć poziom przewyższający wymagania określone przez prawo. W ramach pracy na rzecz ochrony środowiska, wspieramy takie organizacje jak BEE FRIENDLY. Promuje ona praktyki rolne, których celem jest ochrona pszczół i ich ekosystemu. W roku 2019 po raz kolejny wzięliśmy udział w inicjatywie Tydzień dla Ryb (Semaine de la pêche responsable), organizowanej przez Marine Stewardship Council (MSC) oraz przez Aquaculture Stewardship Council (ASC). Rozszerzyliśmy ofertę produktów organicznych z 151 do 223 artykułów w roku 2019. Pod marką własną BON & VÉG oferujemy produkty wegetariańskie i wegańskie.

Produkty regionalne odgrywają we Francji ogromną rolę – 99 procent mięsa świeżego i mrożonego już dziś pochodzi z francuskich gospodarstw, co oznacza, że zwierzęta, z których pozyskujemy mięso rodzą się, dorastają oraz trafiają do ubojni we Francji. Ponadto, marka własna Pays Gourmand obejmuje ofertę wyrobów wyprodukowanych na podstawie tradycyjnych przepisów francuskich, w regionie, z którego pochodzi dany przepis, przy czym główne składniki także pochodzą z Francji. Aby zwiększyć transparentność informacji o wartościach odżywczych, przekazywanych klientom, wprowadziliśmy w 2020 roku pierwsze produkty z etykietami Nutri-Score. Rozszerzamy także zakres Kodu Transparentności ALDI (ATC) dla produktów marek własnych we Francji, zawierających co najmniej 3 procent mięsa.

Nasze osiągnięcia

100 %

produktów BEE FRIENDLY

Do końca roku 2021 planujemy zwiększyć do 100% udział pozyskiwanych w Europie jabłek i gruszek z certyfikatami BEE FRIENDLY, a także działamy na rzecz rozszerzenia oferty produktów w tym zakresie.

0

jajek z chowu klatkowego

W ramach Krajowej Polityki Zakupowej dot. Dobrostanu Zwierząt, realizujemy cel wyeliminowania jajek pochodzących z chowu klatkowego do roku 2020 dla produktów przetworzonych, a do 2025 roku – dla świeżych jaj.

Profil ALDI Francja

Spółki regionalne 13
Sklepy
870
Łączna liczba pracowników ALDI 10 070
Rok wejścia na rynek 1988
Strona internetowa
www.aldi.fr

Postępy w realizacji celów krajowych na rok 2019

Klienci & produkty

Cel

Opis i zakres celów   

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

100% produktów mięsnych z etykietą ATC do końca roku 2020

Rozszerzenie zakresu Kodu Transparentności ALDI (ATC), aby objąć nim produkty marek własnych we Francji zawierające co najmniej 3 procent mięsa do końca roku 2020.

Projekt w toku.
W roku 2019 osiągnięto poziom 53%.

100% jabłek i gruszek z certyfikatem BEE FRIENDLY do końca roku 2021.

100% pochodzących z Europy jabłek i gruszek z certyfikatem BEE FRIENDLY w sklepach francuskich do końca roku 2021

Projekt w toku.
10% (wolumenu) jabłek i 3% gruszek sprzedanych w roku 2019 z certyfikatem BEE FRIENDLY.

SDG 15

100 produktów z kategorii warzyw i owoców do końca roku 2019

Rozszerzenie oferty warzyw i owoców w sklepach francuskich do końca roku 2019

Cel osiągnięty.
W 2018 roku osiągnięto poziom 100 produktów; w roku 2019 oferta warzyw i owoców liczyła 105 produktów.

SDG 02
Łańcuch dostaw & zasoby

Cel

Opis i zakres celów   

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

100% certyfikowanego kakao do końca roku 2020

Przejście na certyfikowane kakao (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance oraz produkcji organicznej) dla wszystkich produktów marek własnych do końca roku 2020

Projekt w toku.
W roku 2019 osiągnięto poziom 94%.

SDG 12

75% certyfikowanych ryb i owoców morza do końca roku 2019

75% ryb i owoców morza sprzedawanych pod markami własnymi we Francji z certyfikatem zrównoważonego rozwoju do końca roku 2019

Cel nie został osiągnięty. Działamy na rzecz jego zrealizowania w roku 2020 – osiągnęliśmy już poziom 49%.

SDG 14

Wycofanie jaj z chowu klatkowego od roku 2020

 

  • Wyeliminowanie jaj z chowu klatkowego w produktach przetworzonych we Francji do końca roku 2020.
  • Koniec sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego we Francji do końca roku 2025.

Projekt w toku.

Klimat & środowisko

Cel

Opis i zakre celów   

Stan na rok 2019 i dalsze kroki

SDG

120 systemów fotowoltaicznych do końca roku 2021

Instalacja 120 systemów fotowoltaicznych w nowych sklepach we Francji do końca roku 2021

Projekt w toku.
Zainstalowano już około 41 systemów fotowoltaicznych.

SDG 07

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch