W krainie smakoszy, półki sklepów ALDI Francja są pełne produktów wytworzonych zgodnie z zasadą zrównoważonego rozwoju i produktów regionalnych, z naciskiem na wysoką jakość i korzystne ceny ALDI.
ALDI Francja rozwija się, sklepy przechodzą kompleksową modernizację, a my staramy się zwiększać zainteresowanie naszymi produktami, poprawiając zarządzanie obsługą klientów, jak i naszą obecnością w mediach społecznościowych. Zwiększyliśmy znacznie świadomość naszej marki wśród młodszych klientów, wiele osób śledzi nasze profile w mediach społecznościowych, a jednocześnie rozwijamy system komunikacji poza Internetem.
Narzuciliśmy naszym dostawcom wyjątkowo restrykcyjne standardy, chcąc osiągnąć poziom przewyższający wymagania określone przez prawo. W ramach pracy na rzecz ochrony środowiska, wspieramy takie organizacje jak BEE FRIENDLY. Promuje ona praktyki rolne, których celem jest ochrona pszczół i ich ekosystemu. W roku 2019 po raz kolejny wzięliśmy udział w inicjatywie Tydzień dla Ryb (Semaine de la pêche responsable), organizowanej przez Marine Stewardship Council (MSC) oraz przez Aquaculture Stewardship Council (ASC). Rozszerzyliśmy ofertę produktów organicznych z 151 do 223 artykułów w roku 2019. Pod marką własną BON & VÉG oferujemy produkty wegetariańskie i wegańskie.
Produkty regionalne odgrywają we Francji ogromną rolę – 99 procent mięsa świeżego i mrożonego już dziś pochodzi z francuskich gospodarstw, co oznacza, że zwierzęta, z których pozyskujemy mięso rodzą się, dorastają oraz trafiają do ubojni we Francji. Ponadto, marka własna Pays Gourmand obejmuje ofertę wyrobów wyprodukowanych na podstawie tradycyjnych przepisów francuskich, w regionie, z którego pochodzi dany przepis, przy czym główne składniki także pochodzą z Francji. Aby zwiększyć transparentność informacji o wartościach odżywczych, przekazywanych klientom, wprowadziliśmy w 2020 roku pierwsze produkty z etykietami Nutri-Score. Rozszerzamy także zakres Kodu Transparentności ALDI (ATC) dla produktów marek własnych we Francji, zawierających co najmniej 3 procent mięsa.
100 %
produktów BEE FRIENDLY
Do końca roku 2021 planujemy zwiększyć do 100% udział pozyskiwanych w Europie jabłek i gruszek z certyfikatami BEE FRIENDLY, a także działamy na rzecz rozszerzenia oferty produktów w tym zakresie.
0
jajek z chowu klatkowego
W ramach Krajowej Polityki Zakupowej dot. Dobrostanu Zwierząt, realizujemy cel wyeliminowania jajek pochodzących z chowu klatkowego do roku 2020 dla produktów przetworzonych, a do 2025 roku – dla świeżych jaj.
Spółki regionalne | 13 |
Sklepy |
870 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 10 070 |
Rok wejścia na rynek | 1988 |
Strona internetowa |
www.aldi.fr |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% produktów mięsnych z etykietą ATC do końca roku 2020 |
Rozszerzenie zakresu Kodu Transparentności ALDI (ATC), aby objąć nim produkty marek własnych we Francji zawierające co najmniej 3 procent mięsa do końca roku 2020. |
Projekt w toku. |
|
100% jabłek i gruszek z certyfikatem BEE FRIENDLY do końca roku 2021. |
100% pochodzących z Europy jabłek i gruszek z certyfikatem BEE FRIENDLY w sklepach francuskich do końca roku 2021 |
Projekt w toku. |
|
100 produktów z kategorii warzyw i owoców do końca roku 2019 |
Rozszerzenie oferty warzyw i owoców w sklepach francuskich do końca roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% certyfikowanego kakao do końca roku 2020 |
Przejście na certyfikowane kakao (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance oraz produkcji organicznej) dla wszystkich produktów marek własnych do końca roku 2020 |
Projekt w toku. |
|
75% certyfikowanych ryb i owoców morza do końca roku 2019 |
75% ryb i owoców morza sprzedawanych pod markami własnymi we Francji z certyfikatem zrównoważonego rozwoju do końca roku 2019 |
Cel nie został osiągnięty. Działamy na rzecz jego zrealizowania w roku 2020 – osiągnęliśmy już poziom 49%. |
|
Wycofanie jaj z chowu klatkowego od roku 2020
|
|
Projekt w toku. |
Cel |
Opis i zakre celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
120 systemów fotowoltaicznych do końca roku 2021 |
Instalacja 120 systemów fotowoltaicznych w nowych sklepach we Francji do końca roku 2021 |
Projekt w toku. |