Dzięki nowoczesnym narzędziom komunikacji z klientami, ALDI Hiszpania jest w stanie odpowiadać na zmieniające się oczekiwania klientów w zakresie zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska oraz zwiększać świadomość tych zagadnień.
Komunikacja prowadzona za pośrednictwem naszego ALDI Contigo oraz mediów społecznościowych wskazuje na wzrost świadomości w kwestiach dobrostanu zwierząt i ochrony środowiska. Dlatego skupiliśmy się na ochronie dobrostanu zwierząt, zdrowych wyborach żywnościowych i ograniczeniu zanieczyszczenia tworzywami sztucznymi.
Od roku 2019 oferujemy produkty z certyfikatem Welfair™ (nieprzetworzony drób, jaja i mleko), który wykracza poza zakres istniejących wymogów prawnych i uwzględnia wszystkie etapy produkcji. Certyfikat ten jest zgodny z obowiązującymi w ALDI czterema zasadami "Dobrego Karmienia", "Dobrego Ulokowania", "Dobrego Zdrowia" i "Właściwych Zachowań". Bazuje on na Standardach Jakości Dobrostanu oraz AWIN.
Popyt na produkty niezawierające laktozy i glutenu sprawił, że postanowiliśmy oznaczyć te artykuły wyraźnymi etykietami. Nasi kupcy prowadzą działalność w kierunku stopniowej eliminacji zawartości cukru, soli i tłuszczu zgodnie z opracowaną przez hiszpańskie Ministerstwo Zdrowia Strategią NAOS.
W roku 2019 wyznaczyliśmy sobie cel redukcji ilości tworzyw sztucznych w naszych sklepach, zarówno na podstawie sygnałów od klientów, jak i organizacji pozarządowych w rodzaju Greenpeace. Uruchomiliśmy szereg narzędzi, aby osiągnąć wyznaczony na rok 2025 cel zredukowania o 20 procent ilości plastiku w naszych opakowaniach i produktach. Chcemy także zagwarantować, aby 100 procent naszych opakowań nadawało się do recyklingu, kompostowania lub ponownego użytku. Wraz z centrum technologicznym prowadzimy badania w celu przeanalizowania warunków zastanych oraz oceny alternatywnych rozwiązań w zakresie pakowania owoców i warzyw, zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Celem projektu jest ograniczenie zużycia plastiku, zwiększenie udziału tworzyw nadających się do recyklingu oraz poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań.
34 produkty
produkty z certyfikatem Welfair™
Uzyskaliśmy certyfikację ochrony dobrostanu zwierząt dla wszystkich nieprzetworzonych produktów drobiowych, mleka standardowego (świeżego i o przedłużonej trwałości) oraz większości jaj (z wyjątkiem ekologicznych). Świeże mleko posiada także certyfikat wypasu zwierząt na pastwiskach.
Oszczędność
1100 ton
tworzyw sztucznych
W roku 2019 zaoszczędziliśmy ponad 1 100 ton pierwotnych tworzyw sztucznych i prawie 1 tonę aluminium dzięki wycofaniu jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych; wykorzystaniu plastiku z recyklingu do produkcji butelek, worków na śmieci i toreb na zakupy; a także dzięki przeprojektowaniu naszych produktów i opakowań.
Spółki regionalne | 4 |
Sklepy |
308 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 4 357 |
Rok wejścia na rynek | 2002 |
Strona internetowa |
www.aldi.es |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
100% opakowań nadających się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania do końca roku 2025 |
100% opakowań naszych produktów marek własnych w Hiszpanii nadających się do recyklingu do końca roku 2025 |
Nowy cel.
|
|
20% mniej plastiku w opakowaniach i produktach do roku 2025
|
20% niższa masa łączna opakowań z tworzyw sztucznych dla produktów marek własnych oraz produktów sprzedawanych w Hiszpanii do końca roku 2025 (rok bazowy: 2019). |
Nowy cel.
|
|
Promowanie toreb na zakupy wielokrotnego użytku |
Promowanie toreb na zakupy wielokrotnego użytku |
Nowy cel.
|
|
Oznaczenie etykietami wszystkich produktów niezawierających glutenu i laktozy do końca roku 2018 |
Oznaczenie etykietami wszystkich produktów niezawierających glutenu i laktozy sprzedawanych w Hiszpanii, na bazie certyfikatów uznanych instytucji (ELS lub Adilac) do końca roku 2018 |
Cel częściowo osiągnięty.
|
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Polityka Zakupowa dot. Dobrostanu Zwierząt do końca roku 2018 |
Przygotowanie i opublikowanie Krajowej Hiszpańskiej Polityki Zakupowej dot. Dobrostanu Zwierząt do końca roku 2018 |
Cel częściowo osiągnięty.
|
|
Wycofanie jaj z chowu klatkowego od roku 2020 |
Wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego (świeżych) w Hiszpanii do końca roku 2020
|
Cel osiągnięty w roku 2018 |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Redukcja emisji CO2 o 50% do końca roku 2021 |
Obniżenie emisji CO2 w Hiszpanii do końca roku 2021 poprzez wdrożenie szeregu działań: zielonej produkcji energii elektrycznej, systemów oświetlenia LED, paneli słonecznych i innych |
Cel osiągnięty. |