ALDI Holandia wyszła klientom naprzeciw w roku 2019, wspierając ich we wdrażaniu zdrowego stylu życia w oparciu o zrównoważony rozwój. W kraju, w którym rowerów jest więcej niż ludzi, ochrona środowiska i klimatu także odgrywa istotną rolę.
W Holandii dążymy do wspierania klientów w dokonywaniu zdrowszych wyborów życiowych. Oprócz wprowadzania produktów o obniżonej zawartości soli i cukru, współpracowaliśmy na rzecz zdrowego odżywiania z fundacją JOGG oraz w ramach super-partnerstwa z National School Ontbijt – inicjatywy skupiającej się na zapewnieniu zdrowych śniadań uczniom szkół podstawowych.
Chcemy sprawić, aby produkty certyfikowane stały się dostępne dla każdego – w tym celu oferujemy wyroby certyfikowane, w tym produkty Beter Leven wytworzone zgodnie z zasadami ochrony dobrostanu zwierząt oraz owoce, warzywa i nabiał pod marką PlanetProof w korzystnych cenach ALDI. Wspieramy także naszych klientów za pomocą Kodu Transparentności ALDI (ATC), który pozwala w sposób przejrzysty ustalić pochodzenie produktów drobiowych, wołowych i wieprzowych. Dostarczamy także informacje na temat odpowiedzialnych zakupów poprzez nasze kampanie świadomości promujące tematy zrównoważonego rozwoju i odpowiednie etykiety.
W zakresie ograniczania marnowania żywności współpracujemy ściśle z organizacją Voedselbanken Nederland. Po wyeliminowaniu jednorazowych toreb na zakupy w 2017 roku, skoncentrowaliśmy się na torebkach na warzywa i owoce. Nie będą już one dostępne za darmo, ale sprzedawane za symboliczną kwotę jednego centa. Torebki te chcemy wprowadzić w roku 2020. Podpisaliśmy także dokument „Plastic Pact NL”, którego celem jest osiągnięcie 100% wyrobów zdatnych do recyklingu, ograniczenie o 20% wolumenu tworzyw sztucznych i zwiększenie udziału wyrobów plastikowych zdatnych do recyklingu (w obszarze opakowań) o 35 procent do roku 2025.
ALDI Holandia skupia się w szczególności na działaniach na rzecz ochrony klimatu – choćby z uwagi na fakt, że jedna trzecia powierzchni kraju położona jest pod poziomem morza. Dlatego działamy na rzecz obniżenia emisji CO2. Klasyfikacja energetyczna nowo otwartych sklepów to A+++ lub wyższy. Od roku 2015, ALDI Holandia korzysta wyłącznie z zielonej energii.
30000000 litrów
certyfikowanego mleka
ALDI Holandia wspiera rolników, którzy podejmują dodatkowe działania na rzecz ochrony dobrostanu zwierząt i środowiska naturalnego. Ponad 30.000.000 litrów nabiału w Holandii otrzymało certyfikat zrównoważonego rozwoju (np. PlanetProof).
2750
szkół
ALDI Holandia działa aktywnie na rzecz zdrowego żywienia dzieci. W trakcie tygodnia National School Ontbijt – inicjatywy skupiającej się na zapewnieniu zdrowych śniadań uczniom szkół podstawowych – dotarliśmy do około 2 750 szkół.
Spółki regionalne |
9 |
Sklepy |
492 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 11 086 |
Rok wejścia na rynek | 1973 |
Strona internetowa |
www.aldi.nl |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
20% mniej opakowań z tworzyw sztucznych do końca roku 2025
|
Obniżenie łącznej masy plastikowych opakowań produktów marek własnych w Holandii o 25% do końca roku 2025 (rok bazowy: 2017). |
Projekt w toku.
|
|
100% opakowań z tworzyw sztucznych nadających się do recyklingu do końca roku 2025 |
100% opakowań produktów marek własnych w Holandii nadających się do recyklingu do końca roku 2025 |
Projekt w toku. |
|
35% tworzyw sztucznych z recyklingu do końca roku 2025 |
Wykorzystanie tworzyw sztucznych z recyklingu do produkcji 35% opakowań marek własnych w Holandii do roku 2025 |
Projekt w toku. |
|
Koncepcja rozwiązań alternatywnych dla toreb do końca roku 2020 |
Wszystkie sklepy, które sprzedają w Holandii warzywa i owoce luzem, mają oferować jednorazowe organiczne torebki na owoce i warzywa oraz torebki wielorazowego użytku do końca roku 2020
|
Projekt w toku. |
|
Ograniczenie zawartości soli i cukru |
Intensyfikacja działań w Holandii na rzecz ograniczenia zawartości soli i cukru w kolejnych produktach marek własnych |
Projekt w toku. |
|
100% warzyw i owoców w Holandii z etykietą PlanetProof do końca roku 2019 |
Wyposażenie wszystkich warzyw i owoców wyprodukowanych w Holandii w etykietę certyfikatu zrównoważonego rozwoju PlanetProof do końca roku 2019 |
Cel nie został osiągnięty. |
|
Brak działań marketingowych skierowanych do dzieci w ramach reklamy produktów niezdrowych do końca roku 2020 |
Brak działań marketingowych skierowanych do dzieci w ramach reklamy produktów niezdrowych w Holandii do końca roku 2020 |
Projekt w toku. |
|
100% certyfikacji Beter Leven dla produktów pochodzenia zwierzęcego. |
Oznaczenie produktów sprzedawanych w Holandii, zawierających składniki pochodzenia zwierzęcego lub przetworzone zasoby zwierzęce etykietami Beter Leven z jedną gwiazdką, oznaczającą minimalny standard zrównoważonego rozwoju |
Projekt w toku. |
|
100% kurczaków zgodnych z kryteriami dobrostanu zwierząt Kip Animal ALDI lub z etykietą Beter Leven w roku 2019
|
W roku 2019, wszystkie produkty ze świeżego mięsa drobiowego (z wyjątkiem produktów Halal) w Holandii pochodziły od kurczaków hodowanych zgodnie z kryteriami ochrony dobrostanu zwierząt Kip Animal ALDI lub Beter Leven. |
Cel zrealizowany (dla wszystkich produktów poza jednym). |
|
Rozszerzenie oferty produktów mięsnych objętych Kodem Transparentności ALDI (ATC)
|
Rozszerzenie oferty produktów marek własnych zgodnych z Kodem Transparentności ALDI (ATC) w Holandii o wędliny. |
Projekt w toku. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Punkty odbioru baterii, lamp i małych urządzeń elektrycznych do końca roku 2019 |
Wszystkie sklepy holenderskie mają posiadać punkty odbiorcze dla potrzeb recyklingu („inzamelmeubel”) w celu odbioru baterii i małych urządzeń elektrycznych do końca roku 2019 |
Cel osiągnięty.
|
|
Wprowadzenie systemu zarządzania energią do końca roku 2018 |
Certyfikacja ISO 50001 wszystkich placówek w kraju do końca roku 2018 |
Odroczono do odwołania.
|
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Promowanie świadomości zdrowia |
Kontynuacja i rozszerzenie działań w Holandii na rzecz promocji świadomości zdrowia wśród klientów i pracowników |
Projekt w toku. |