Zrównoważony rozwój dzięki współpracy – wytwarzanie opakowań przyjaznych środowisku, aby promować gospodarkę obiegową i poprawiać dobrostan zwierząt we współpracy z rolnikami.
ALDI Nord Niemcy pracuje intensywnie na rzecz zrównoważonego rozwoju na terenie całego kraju. W roku 2018, ALDI Niemcy opracowała i opublikowała Misję Opakowaniową dla marek własnych: „ALDI Verpackungsmission”. Od tego czasu trwa intensywna współpraca z naszymi partnerami, w tym dostawcami i start-upami, w celu identyfikacji i optymalizacji koncepcji opakowań i produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju. Naszym celem jest, aby do końca roku 2022, 100 procent naszych opakowań nadawało się do recyklingu; chcemy także do końca roku 2025 ograniczyć o 30% ilość materiałów opakowaniowych w odniesieniu do sprzedaży. W roku 2020 wprowadzimy „ALDI waste sorting symbol” - „symbol sortowania odpadów ALDI” dla wszystkich opakowań marek własnych, aby informować klientów o prawidłowych metodach recyklingu.
Obywatele Niemiec, podobnie jak ALDI Nord Niemcy, kładą duży nacisk na kwestię dobrostanu zwierząt. Naszym celem jest zapewnienie klientom szerokiej oferty produktów, oferujących dodatkowe korzyści pod względem dobrostanu zwierząt. W roku 2018 ALDI wprowadziła własną markę wyrobów produkowanych zgodnie z zasadami ochrony dobrostanu zwierząt – Fair & Gut, jako uzupełnienie oferty produktów konwencjonalnych i organicznych. Ponad 240 rolników dostarcza obecnie świeże mięso, kiełbasy, jaja i nabiał dla potrzeb marki Fair & Gut. Aby zapewnić klientom większą przejrzystość oznakowań, przyjęliśmy ogólnokrajowy system etykietowania wyrobów zgodnych z zasadami ochrony dobrostanu zwierząt „Haltungsform” wskazując sposób hodowli zwierząt.
Oprócz działań własnych, współpracujemy także z innymi organizacjami w ramach inicjatyw ogólnobranżowych w rodzaju Initative Tierwohl czy Partnerstwa na Rzecz Tekstyliów Wytwarzanych zgodnie z Zasadami Zrównoważonego Rozwoju. Od początku roku 2020, nasi klienci mogą znaleźć w sklepach produkty z oznakowaniem „Grüner Knopf”, co pozwala im lepiej zorientować się w naszej ofercie produktów spełniających założenia zrównoważonego rozwoju.
177 ton
mniej plastiku w każdym roku
W całych Niemczech oszczędzamy rocznie 177 ton plastiku dzięki sprzedaży patyczków do czyszczenia uszu niezawierających tworzyw sztucznych, w opakowaniach, które także ich nie zawierają. To jedna z wielu inicjatyw, które przyczyniły się do zmniejszenia ilości opakowań z tworzyw sztucznych od roku 2015 o ponad 11 000 ton.
1 miejsce
przyjazne weganom
W roku 2019, ALDI Nord Niemcy otrzymała tytuł dyskontu najbardziej przyjaznego weganom, przyznany przez Fundację Alberta Schweitzera. Fundacja zwróciła uwagę na duży udział produktów wegańskich, rozszerzoną ofertę napojów, a także na naszą inicjatywę „Tydzień z Weganizmem”.
Spółki regionalne | 32 |
Sklepy |
2 206 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 37 788 |
Rok wejścia na rynek | 1961 |
Strona internetowa |
www.aldi-nord.de |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
30% mniej opakowań do końca roku 2025 |
Obniżenie łącznej masy opakowań produktów marek własnych w Niemczech o 30% – proporcjonalnie do poziomu sprzedaży – do końca roku 2025 (rok bazowy: 2015). |
Projekt w toku.
|
|
100% opakowań nadających się do recyklingu do końca roku 2022 |
100% opakowań naszych produktów marek własnych nadających się do recyklingu do końca roku 2022 |
Projekt w toku. |
|
Wyeliminowanie jednorazowych produktów z tworzyw sztucznych z początkiem roku 2019 |
Zakończyliśmy sprzedaż jednorazowych wyrobów plastikowych z naszymi produktami marek własnych, a także sprzedaż artykułów dedykowanych z tego zakresu (z wyłączeniem słomek do picia przy kartonikach z napojami) w Niemczech z początkiem roku 2019 |
Cel osiągnięty. |
|
Wyeliminowanie mikroplastiku w produktach kosmetycznych do końca roku 2022 |
Zastąpienie wszystkich kosmetyków marek własnych zawierających stałe lub ciekłe mikrogranulki tworzyw sztucznych w Niemczech produktami alternatywnymi, przyjaznymi dla środowiska, do końca roku 2022 |
Projekt w toku. Od roku 2014 trwa stopniowa eliminacja mikroplastiku z kosmetyków, produktów do pielęgnacji osobistej i detergentów, 2019: 180 produktów niezawierających stałych mikrogranulek i ciekłych cząsteczek syntetycznych tworzyw sztucznych w ALDI. |
|
Rozszerzenie marki własnej promującej dobrostan zwierząt Fair & Gut do końca roku 2020 |
Zwiększenie dostępności świeżych produktów drobiowych w Niemczech, sprzedawanych pod marką promująca dobrostan zwierząt Fair & Gut do końca roku 2020 |
Cel osiągnięty. |
|
Rozwój systemu etykiet informujących o ochronie dobrostanu zwierząt (Haltungsform) |
Rozwój systemu etykiet informujących o ochronie dobrostanu zwierząt na inne produkty i grupy produktów w Niemczech |
Nowy cel. |
|
Wycofanie świeżych mięs z etykietą Haltungsform 1 |
Wycofanie świeżych mięs z etykietą Haltungsform 1 ze sklepów niemieckich i zwiększanie udziału świeżych mięs marek własnych z etykietą Haltungsform 2, 3 lub 4 |
Projekt w toku. |
|
Ekspansja ATC do końca roku 2019 |
Wprowadzenie Kodu Transparentności ALDI (ATC) w Niemczech dla produktów marek własnych w co najmniej jednej grupie produktów oraz zwiększenie liczby produktów rybnych oraz zawierających ryby objętych ATC do końca roku 2019 |
Cel osiągnięty.
|
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Zaprzestanie usuwania kurcząt płci męskiej podczas produkcji świeżych jaj do końca 2022 roku |
Znacząca zmiana całego łańcucha dostaw dla jaj z chowu ściółkowego, z chowu na wolnym wybiegu oraz z chowu ekologicznego w Niemczech do końca roku 2022 w celu zaprzestania usuwania kurcząt płci męskiej podczas produkcji świeżych jaj. |
Nowy cel. |
|
50% certyfikowanej kawy do końca roku 2020 |
Przejście na certyfikowaną kawę (UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance oraz BIO) dla kawy sprzedawanej pod markami własnymi w Niemczech |
Projekt w toku. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Zwiększenie wskaźnika produkcji energii własnej
|
Zwiększenie wskaźnika produkcji energii własnej przy pomocy systemów fotowoltaicznych w sklepach niemieckich poprzez połączenie z koncepcjami zintegrowanych systemów chłodzenia i ogrzewania oraz dostosowania systemów fotowoltaicznych do ich potrzeb |
Projekt w toku. |
|
100% wykorzystania propanu jako chłodziwa
|
Stopniowa wymiana chłodziarek i zamrażarek elektrycznych w Niemczech na chłodzone propanem (R290) o bardzo niskim współczynniku ocieplenia globalnego (GWP) |
Cel osiągnięty. |