ALDI Polska zapewnia klientom coraz większy wybór produktów regionalnych i wytworzonych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju w myśl naszego motto – RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI.
Najnowsze badania wskazują, że w Polsce rośnie świadomość konsumentów w obszarze zrównoważonego rozwoju. Co za tym idzie, wciąż rozwijamy ofertę produktów zgodnych z zasadami zrównoważonego rozwoju, aby zwiększać świadomość klientów i przekazywać im obszerne informacje na temat naszej działalności w zakresie odpowiedzialności przedsiębiorstwa (CR). Co trzy miesiące wydajemy newsletter CR, dostępny w naszych sklepach oraz w Internecie. Informujemy klientów, w jaki sposób mogą chronić środowisko w codziennym życiu, podejmując decyzje zgodne z założeniami zrównoważonego rozwoju, takie jak bezpieczna utylizacja baterii, segregacja odpadów i zapobieganie marnowaniu żywności. Kładąc nacisk na znaczenie produkcji lokalnej w Polsce, przeprowadziliśmy osiem kampanii tygodniowych, promujących typowe produkty z różnych polskich regionów.
W roku 2019, w raporcie „Odpowiedzialny Biznes w Polsce 2018: Dobre Praktyki”, przedstawiającym najszerzej zakrojoną krajową analizę działań CSR, znalazła się po raz pierwszy informacja, że ALDI Polska to spółka odpowiedzialna społecznie. W raporcie opisano dwanaście obszarów działań ALDI, w tym międzynarodową politykę zakupową, Koncept Sklepów (ALDI Nord Instore Konzept – ANIKo), naszą Politykę Klimatyczną oraz Społeczny Program Zgodności. W roku 2018, MSC Poland przyznała ALDI Polska nagrodę za niezwykłe zaangażowanie w kwestie zrównoważonego rybołówstwa i wkład we wdrażanie programu MSC w Polsce.
W roku 2019 opublikowaliśmy w Internecie deklarację wyeliminowania jaj z chowu klatkowego w przetworzonych produktach marek własnych do końca roku 2025. To nasze pierwsze zobowiązanie krajowe, które wykracza poza zakres międzynarodowej polityki zakupowej, dzięki któremu do roku 2025, jako trzecia sieć sprzedaży detalicznej w Polsce, wycofamy ze sprzedaży zarówno świeże, jak i przetworzone, jaja z chowu klatkowego.
73
produkty wegańskie i wegetariańskie
ALDI Polska sprzedawała w 2019 roku 73 produkty opatrzone etykietą V-Label, oznaczającą produkty wegańskie, w przypadku których gwarantujemy brak składników pochodzenia zwierzęcego, a także produkty wegetariańskie.
31 razy
PRODUKT POLSKI
Oprócz zorganizowania ośmiu tygodni regionalnych, postanowiliśmy także wesprzeć klientów w identyfikowaniu lokalnych produktów polskich. Oprócz logo PRODUKT POLSKI używamy także oznaczeń Dziedzictwo Kulinarne oraz Jakość Tradycja dla produktów lokalnych.
Spółki regionalne | 1 |
Sklepy |
138 |
Łączna liczba pracowników ALDI | 2 694 |
Rok wejścia na rynek | 2008 |
Strona internetowa |
www.aldi.pl |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Strategia w zakresie opakowań do roku 2020 |
Publikacja Krajowej Strategii Opakowań do końca roku 2020 |
W przygotowaniu. |
|
Przekazywanie żywności na cele charytatywne przez wszystkie sklepy do końca roku 2020 |
100% polskich sklepów ma przekazywać niezdatne do sprzedaży, ale nadające się do spożycia produkty żywnościowe instytucjom charytatywnym do końca roku 2020 |
Projekt w toku. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Krajowa Polityka Zakupowa dot. Dobrostanu Zwierząt do końca roku 2020 |
Publikacja Krajowej Polityki Zakupowej dot. Dobrostanu Zwierząt, do końca roku 2020 |
W przygotowaniu. |
Cel |
Opis i zakres celów |
Stan na rok 2019 i dalsze kroki |
SDG |
---|---|---|---|
Program szkolenia kierownictwa w roku 2019 |
Opracowanie programu szkoleniowego dla pracowników ALDI Polska w celu kształtowania umiejętności zarządczych w roku 2019
|
Cel osiągnięty.
Cele na rok 2020 – Szkolenie w zakresie rynków – 100% kierowników sklepów, co najmniej 50% asystentów kierownika sklepu, minimum 30-50% pracowników (sklepy) |