1. KOMUNIKATY PRASOWE
  2. ALDI świętuje Światowy Miesiąc Świadomości Autyzmu i wprowadza aż 42 “Ciche Godziny”

ALDI świętuje Światowy Miesiąc Świadomości Autyzmu i wprowadza aż 42 “Ciche Godziny”

Sieć ALDI rozszerza akcję “Cichych Godzin” i w kwietniu wprowadza aż 42 godziny na zakupy w ciszy. To odpowiedź na wyniki badania preferencji zakupowych osób neuroatypowych i ich rodzin, które sieć przeprowadziła w marcu razem z Fundacją JiM, inicjatorem akcji Cichych Godzin. 

Sieć ALDI z Fundacją JiM współpracuje[AW1]  już od ponad 3 lat i nieustannie wspiera cel organizacji, jakim jest tworzenie lepszego świata dla osób w spektrum autyzmu. Kwietniowe działanie ALDI, to rezultat badania ankietowego wśród osób w spektrum autyzmu i ADHD, które sieć przeprowadziła w marcu b.r. razem z Fundacją Jim. Po analizie odpowiedzi blisko 1900 respondentów i rekomendacjach fundacji, w sklepach ALDI w kwietniu Ciche Godziny obowiązywać będą:

·       w poniedziałki w godzinach od 19:00 do 22:00,

·       we wtorki od 8:00 do 10:00,

·       w czwartki od 19:00 do 22:00,

·       oraz w soboty od 18:00 do 20:00.

 – Ciche Godziny w ALDI wprowadzaliśmy ponad 3 lata temu i dziś są ważną częścią naszych działań w ramach społecznej odpowiedzialności. W tym roku, razem z fundacją JiM zapytaliśmy osoby neuroatypowe [AW2] o ich potrzeby. W odpowiedzi na wyniki badania, w kwietniu, który jest Światowym Miesiącem Świadomości Autyzmu w naszych sklepach będziemy mieć aż 42 “Ciche Godziny”.  W tym czasie wyciszamy komunikaty dźwiękowe, ustawiamy optymalne natężenie światła w sali sprzedaży, by osobom neuroatypowym [AW3] i ich bliskim umożliwić komfortowe zakupy – podkreśla Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR.

Sieć ALDI wyróżnia się szerokimi alejkami oraz porządkiem na półkach, jak i w asortymencie, co dodatkowo wpływa na pozytywne doświadczenie zakupowe i znacznie poprawia swobodę poruszania oraz ułatwia robienie zakupów przez osoby, które na co dzień unikają dodatkowych bodźców i rozpraszaczy.

Działanie ALDI skierowane jest także w kierunku edukacji pracowników. W kanałach komunikacji wewnętrznych zaplanowana jest kampania edukująca, przeprowadzona we współpracy z Fundacją JiM. Z badań wśród społeczności osób neuroróżnorodnych i rodziców dzieci neuroatypowych wynika, że robienie zakupów to często spore wyzwanie, głównie ze względu na zbyt dużą ilość bodźców oraz konieczność nawiązywania interakcji z innymi.

 - Najczęściej wymienianą przez osoby neuroatypowe przyczyną przebodźcowania jest gwar spowodowany zbyt dużą liczbą osób w sklepie, na co wskazuje prawie 70% badanych. Zdecydowanej większości przeszkadzają także  głośne komunikaty i muzyka, chaos na półkach oraz mocne światła. Osoby neuroatypowe wolą również unikać interakcji z pracownikami sklepów – ponad 60 %. Często decydują się również na robienie zakupów tuż przed zamknięciem sklepu, aby ograniczyć kontakt z nadmierną liczbą osób.– mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM –Wyniki, które uzyskaliśmy pozwalają na lepsze dopasowanie działań do potrzeb osób autystycznych i ADHD Inicjatywa ALDI w ramach poszerzenia “Cichych Godzin” w sklepach sieci ALDI, to kluczowa zmiana, która przyczyni się do zwiększenia świadomości a przede wszystkim wpłynie na komfort zakupów wszystkich klientów  – podsumowuje Tomasz Michałowicz

Ciche Godziny w ALDI obowiązują w ponad 310 sklepach w całej Polsce. Sieć komunikuje akcję za pomocą e-mail marketingu, materiałów POS, w social mediach oraz na stronie www.

***  

O ALDI  

ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.  

ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl

 

O FUNDACJI JIM

1% społeczeństwa jest w spektrum autyzmu, 10% (lub nawet kilkanaście - w zależności od badań) w spektrum ADHD.

Misją Fundacji JiM jest tworzenie lepszego świata dla osób neuroróżnorodnych. Świata, w którym każdy - dorosły i dziecko może realizować swój potencjał. Naszą misję realizujemy poprzez zwiększanie dostępu do diagnozy stanów neuroróżnorodnych (wykonaliśmy ich już ponad 1000), organizację szkoleń online i webinarów dla profesjonalistów, kampanie społeczne docierające do milionów odbiorców, skuteczne rzecznictwo zmieniające regulacje prawne oraz prowadzenie własnych przedszkoli i szkół. Więcej na https://jim.org/

 

może współpracuje?  [AW1]

neuroatypowe [AW2]

osobom neuroatypowym  [AW3]

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z bezpłatnej usługi przypomnień, potrzebujemy potwierdzić Twój adres e-mal. Robimy to dwustopniowo, tj. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij "Aktywuj przypomnienie". Po kilku minutach otrzymasz link aktywacyjny. W następnym kroku klikasz w ten link i aktywujesz usługę przypomnienia.
  • Aby przesłać ten formularz, musisz aktywować akceptację plików cookie w ustawieniach bezpieczeństwa swojej przeglądarki.
  • Przypomnienie może zostać wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data przypada w przyszłości i pomyślnie uwierzytelniłeś swój adres e-mail.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch