Sieć ALDI rozszerza akcję “Cichych Godzin” i w kwietniu wprowadza aż 42 godziny na zakupy w ciszy. To odpowiedź na wyniki badania preferencji zakupowych osób neuroatypowych i ich rodzin, które sieć przeprowadziła w marcu razem z Fundacją JiM, inicjatorem akcji Cichych Godzin.
Sieć ALDI z Fundacją JiM współpracuje[AW1] już od ponad 3 lat i nieustannie wspiera cel organizacji, jakim jest tworzenie lepszego świata dla osób w spektrum autyzmu. Kwietniowe działanie ALDI, to rezultat badania ankietowego wśród osób w spektrum autyzmu i ADHD, które sieć przeprowadziła w marcu b.r. razem z Fundacją Jim. Po analizie odpowiedzi blisko 1900 respondentów i rekomendacjach fundacji, w sklepach ALDI w kwietniu Ciche Godziny obowiązywać będą:
· w poniedziałki w godzinach od 19:00 do 22:00,
· we wtorki od 8:00 do 10:00,
· w czwartki od 19:00 do 22:00,
· oraz w soboty od 18:00 do 20:00.
– Ciche Godziny w ALDI wprowadzaliśmy ponad 3 lata temu i dziś są ważną częścią naszych działań w ramach społecznej odpowiedzialności. W tym roku, razem z fundacją JiM zapytaliśmy osoby neuroatypowe [AW2] o ich potrzeby. W odpowiedzi na wyniki badania, w kwietniu, który jest Światowym Miesiącem Świadomości Autyzmu w naszych sklepach będziemy mieć aż 42 “Ciche Godziny”. W tym czasie wyciszamy komunikaty dźwiękowe, ustawiamy optymalne natężenie światła w sali sprzedaży, by osobom neuroatypowym [AW3] i ich bliskim umożliwić komfortowe zakupy – podkreśla Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR.
Sieć ALDI wyróżnia się szerokimi alejkami oraz porządkiem na półkach, jak i w asortymencie, co dodatkowo wpływa na pozytywne doświadczenie zakupowe i znacznie poprawia swobodę poruszania oraz ułatwia robienie zakupów przez osoby, które na co dzień unikają dodatkowych bodźców i rozpraszaczy.
Działanie ALDI skierowane jest także w kierunku edukacji pracowników. W kanałach komunikacji wewnętrznych zaplanowana jest kampania edukująca, przeprowadzona we współpracy z Fundacją JiM. Z badań wśród społeczności osób neuroróżnorodnych i rodziców dzieci neuroatypowych wynika, że robienie zakupów to często spore wyzwanie, głównie ze względu na zbyt dużą ilość bodźców oraz konieczność nawiązywania interakcji z innymi.
- Najczęściej wymienianą przez osoby neuroatypowe przyczyną przebodźcowania jest gwar spowodowany zbyt dużą liczbą osób w sklepie, na co wskazuje prawie 70% badanych. Zdecydowanej większości przeszkadzają także głośne komunikaty i muzyka, chaos na półkach oraz mocne światła. Osoby neuroatypowe wolą również unikać interakcji z pracownikami sklepów – ponad 60 %. Często decydują się również na robienie zakupów tuż przed zamknięciem sklepu, aby ograniczyć kontakt z nadmierną liczbą osób.– mówi Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM –Wyniki, które uzyskaliśmy pozwalają na lepsze dopasowanie działań do potrzeb osób autystycznych i ADHD Inicjatywa ALDI w ramach poszerzenia “Cichych Godzin” w sklepach sieci ALDI, to kluczowa zmiana, która przyczyni się do zwiększenia świadomości a przede wszystkim wpłynie na komfort zakupów wszystkich klientów – podsumowuje Tomasz Michałowicz
Ciche Godziny w ALDI obowiązują w ponad 310 sklepach w całej Polsce. Sieć komunikuje akcję za pomocą e-mail marketingu, materiałów POS, w social mediach oraz na stronie www.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
O FUNDACJI JIM
1% społeczeństwa jest w spektrum autyzmu, 10% (lub nawet kilkanaście - w zależności od badań) w spektrum ADHD.
Misją Fundacji JiM jest tworzenie lepszego świata dla osób neuroróżnorodnych. Świata, w którym każdy - dorosły i dziecko może realizować swój potencjał. Naszą misję realizujemy poprzez zwiększanie dostępu do diagnozy stanów neuroróżnorodnych (wykonaliśmy ich już ponad 1000), organizację szkoleń online i webinarów dla profesjonalistów, kampanie społeczne docierające do milionów odbiorców, skuteczne rzecznictwo zmieniające regulacje prawne oraz prowadzenie własnych przedszkoli i szkół. Więcej na https://jim.org/
może współpracuje? [AW1]
neuroatypowe [AW2]
osobom neuroatypowym [AW3]
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)