Informacja prasowa, 15.04.2024
ALDI strategicznie i komunikacyjnie stawia na świeżość
ALDI startuje z kampanią strategiczną, na potrzeby której marka powołała do życia Farmera ALDIKA. Głównym celem tych działań jest podkreślenie wysokiej jakości oraz świeżości warzyw i owoców w sklepach ALDI. Nowa unikalna w tej kategorii kampania startuje od 14 kwietnia.
W materiałach, które łączą ze sobą świat rzeczywisty z bajkową animacją, widzimy Farmera w roli eksperta zatrudnionego w ALDI na stanowisku „Starszy Opiekun Świeżości Owoców i Warzyw”. Farmer ALDIK to postać stworzona z włóczki i filcu, co – jak sam podkreśla – sprawia, że ciągle może się w swojej pracy rozwijać. Jego znakiem rozpoznawczym jest farmerski strój i słomkowy kapelusz, błękitne oczy oraz bujna włóczkowa broda. Niepozorny pod względem wzrostu (mierzy zaledwie 8 cm wysokości), lecz wielki duchem, ma za zadanie wspólnie z ekspertami ALDI czuwać nad wysoką jakością warzyw i owoców w sklepach ALDI. Stąd też możemy go spotkać, gdy np. przytula jabłka, sprawdza świeżość brokułów, kołysze do snu maliny czy dumnie maszeruje, wołając do pomidorów, by się czerwieniły.
- Wysoka jakość produktów jest jednym z naszych priorytetów, który traktujemy jako wyróżnik ALDI na rynku. Od lat stawiamy na świeżość. Kolejnym krokiem jest dedykowana temu tematowi kampania marketingowa, która w oryginalny sposób podkreśla świeżość naszych warzyw i owoców. W tym celu wykreowaliśmy zupełnie nową postać, która łączy w sobie profesjonalizm z poczuciem humoru i jest swoistą metaforą naszych działań skupionych wokół codziennej kontroli warzyw i owoców, wyboru certyfikatowych dostawców oraz kontroli świeżości w naszych sklepach. Mamy nadzieję, że Farmer ALDIK spotka się z ciepłym przyjęciem naszych klientów, którzy polubią go tak bardzo, jak my go lubimy, a cała kampania sprawi, że nasi klienci jeszcze chętniej będą sięgać po owoce i warzywa – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Obszaru Marketingu i Komunikacji ALDI Polska.
W swoich działaniach ALDI przykłada ogromną wagę do jakości i świeżości oferowanych warzyw i owoców – średnio w ciągu roku przeprowadza aż 1400 kontroli produktów z tej kategorii. Analizie podlegają takie parametry jak wygląd, smak, zapach, konsystencja, kaliber. Dodatkowo sieć od lat prowadzi również specjalny program edukacyjny dla pracowników, w ramach którego regularnie pogłębiają oni swoją wiedzę na temat tego, jak kontrolować świeżość warzyw i owoców. Dzięki takim systematycznym, codziennym analizom ALDI gwarantuje klientom najlepszą jakość produktów dostępnych na sklepowych półkach.
Warto także podkreślić, że całej kampanii będą towarzyszyć specjalne akcje i promocje w obszarze kategorii warzyw i owoców. Pierwszą tego typu inicjatywą jest akcja promocyjna, dzięki której już od 15.04 w sklepach ALDI wybrane owoce i warzywa kupimy do 40% taniej oraz Wielki Festiwal Pomidorów, w którym sieć zapewnia ponad 50% zniżki.
– Kampania została zaplanowana na szeroką skalę. Znajdą się w niej m.in. spoty reklamowe w telewizji, działania online, komunikacja w social mediach, materiały POS, komunikacja w gazetkach marki czy audiomarketing w miejscach sprzedaży. Przygotowaliśmy również nietuzinkowe formy promocji w przestrzeni outdoorowej oraz szereg atrakcji i eventów w komunikacji wewnętrznej, dzięki którym zespół ALDI będzie mógł dobrze poznać „nowego pracownika”. Na naszej stronie www nie zabraknie też różnego rodzaju przepisów i niespodzianek w postaci gier czy zdrapek z ALDIKIEM w roli głównej – wyjaśnia Jelena Konieczna, Lider Zespołu Zarządzania Kampaniami ALDI Polska.
Za strategię, kreację i realizację działań w ramach najnowszej kampanii ALDI odpowiada Agencja PZL z Warszawy, w której portfolio znajdują się m.in. słynne animacje dla marki Żubr. Postać Farmera ALDIKA była tworzona etapowo –od rysunków i artworków aż po renderowanie postaci, nakładanie faktur i animacje autorstwa Agencji Human FILM.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Kontakt dla mediów: patrycja.narozna@prart-media.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)