Tym razem 2 praktyki ALDI pojawiły się w raporcie “Odpowiedzialny biznes w Polsce 2022”. Są to działania związane z edukacją w ramach kontynuacji kampanii niemarnowania żywności oraz akcja humanitarna Saving Lives na rzecz pomocy Ukrainie realizowana we współpracy z firmami Metinvest i DTEK.
Publikowany corocznie przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu raport „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki” to największy w Polsce przegląd inicjatyw CSR i zrównoważonego rozwoju. W 21. edycji zaprezentowano aż 1705 działań podjętych przez 272 firmy. Tak jak w przypadku ubiegłych lat raport został podzielony na 7 kluczowych obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu: zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne. Działania ALDI zostały wyróżnione w kategorii - Zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej.
Od 2020 roku w ALDI przeprowadzamy coroczną kampanię, w której edukujemy jak prawidłowo przechowywać żywność oraz jak można wykorzystywać resztki produktów w zgodzie z ideą zero waste. Przeciwdziałanie marnowaniu żywności to nie tylko inicjatywa społeczna, ale również środowiskowa. Bardzo cieszy nas fakt, że kontynuacja tej kampanii przynosi efekty i sukcesy - mówi Daria Kołodziej, Menadżer ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa.
Drugą wyróżnioną inicjatywą jest projekt Saving Lives – wsparcie dla Ukrainy. Jest to humanitarna inicjatywa firm SCM – Metinvest i DTEK, realizowana przy wsparciu Kancelarii Prezydenta Ukrainy, Fundacji Rinata Achmetova i organów administracji miejskiej. W ramach projektu przygotowano paczki humanitarne z produktami spożywczymi ALDI dla dziesiątek tysięcy rodzin z Ukrainy. Łącznie ofiarowano 50 tysięcy paczek osobom przebywającym w strefie wojny.
W ciągu pięciu miesięcy trwania projektu z pomocy humanitarnej skorzystało ponad 290 000 osób. Dostarczono mąkę, makarony, płatki zbożowe, konserwy, a także sól, cukier i olej. Co istotne, zawartość każdego pakietu spełniała zalecenia żywieniowe Światowej Organizacji Zdrowia - mówi Daria Kołodziej.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 259 sklepów zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)