Informacja prasowa z 08.04.2021
ALDI rozwija asortyment dla wegetarian i wegan oraz osób chcących ograniczyć spożycie produktów odzwierzęcych poszerzając ofertę produktów roślinnych. Wspólnie z Fundacją ProVeg promuje zalety diety roślinnej, a celem prowadzonych działań jest edukacja konsumentów w zakresie świadomego odżywiania, tworzenia zbilansowanych i pełnowartościowych posiłków oraz ułatwienia podejmowania codziennych decyzji zakupowych.
Główną działalnością ALDI jest dostarczanie klientom produktów żywnościowych – w najwyższej jakości i w najniższej możliwej cenie, dlatego sieć przykłada bardzo dużą uwagę do swojego asortymentu mając świadomość, że mądrze wybierane produkty spożywcze zwiększają naszą odporność, poprawiają koncentrację, czy dbają o prawidłową masę ciała. Wpływ konkretnych produktów na zdrowie jest przedmiotem wielu badań, a wśród opracowanych na ich podstawie zaleceń żywieniowych widać wspólny mianownik – jak najwięcej roślin w naszej diecie. Dlatego ALDI wspólnie z Fundacją ProVeg rozpoczyna kampanię informacyjną dotyczącą zdrowego i świadomego odżywiania.
- W związku z rosnącą ilością produktów roślinnych w naszym asortymencie chcemy szerzej promować zalety diety wegańskiej i wegetariańskiej i kształtować pozytywne nawyki żywieniowe oraz poszerzać świadomość klientów w zakresie zdrowego odżywiania. Jako firma odpowiedzialna społecznie chcemy dostarczać konsumentom najwyższej jakości produkty, ale także przekazywać im wiarygodne informacje. Dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Fundacją ProVeg - organizacją, która ma olbrzymie doświadczenie międzynarodowe w edukacji żywieniowej – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
- Wierzymy, że dzięki naszej współpracy z siecią ALDI dotrzemy do kolejnych osób z informacją o wpływie wyborów żywieniowych na zdrowie, środowisko i zwierzęta. Sieci handlowe odgrywają niezwykle istotną rolę w kształtowaniu odpowiednich nawyków żywieniowych, ze względu na bliskość ich kontaktu z konsumentami w codziennych decyzjach zakupowych. Jest to także wychodzenie naprzeciw oczekiwaniom konsumenta przyszłości, dla którego zdrowy i zrównoważony styl życia zaczyna odgrywać coraz istotniejszą rolę - mówi Patrycja Homa, prezeska Fundacji ProVeg
W ramach kampanii wspólnie z Fundacją ProVeg ALDI pokaże Polakom jak przygotować roślinny, zdrowy talerz i dlaczego warto to robić częściej, a także, w jaki sposób zachęcać dzieci do spożywania większej ilości roślin oraz, że dieta bardziej roślinna może być prosta i smaczna. Nie zabraknie także ulubionych i cenionych przez konsumentów porad dotyczących budowania odporności oraz przepisów z wykorzystaniem wyrobów roślinnych.
W asortymencie ALDI znajdą się produkty obiadowe marki Dobra Kaloria takie jak roślinny burger, gyros a’la kurczak, klopsy klasyczne, kiełbaski i mielone roślinne a ’la wołowe, a także sznycel sojowy marki własnej Gut Bio. Klienci kupią również majonez wegański, mąkę z orzechów arachidowych, kabanosy roślinne, czy napoje - sojowo – ryżowy, owsiany również marki Gut Bio i wiele innych.
W 2020 roku sieć sklepów ALDI w Polsce wprowadziła do swojej oferty nową markę własną – ŚwieżeJesz. Nowym brandem oznaczone zostały warzywa i owoce dostępne w ALDI, spośród których ponad połowa to produkty pochodzące od polskich rolników i sadowników. Wprowadzenie marki ŚwieżeJesz był kolejnym krokiem sieci w celu podkreślenia eksponowanego przez markę atutu świeżości i zwrócenie uwagi na tę kategorię w codziennych zakupach.
Kampania informacyjna prowadzona jest w sklepach ALDI, na łamach gazetek, na WWW.adli.pl i w mediach społecznościowych. Sieć zapowiada także konkurs z nagrodami dla swoich klientów. Więcej na https://www.aldi.pl/nasze-produkty/strefa-zdrowia/jedz-zdrowo--b_d-w-formie-z-aldi.html.
Udział produktów ekologicznych (BIO), wegetariańskich/wegańskich i produktów z certyfikatem Fairtrade w asortymencie sklepów w większości Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord stale rośnie. W roku 2019 sieć oferowała 265 produktów Fairtrade, co oznacza wzrost o 190 procent w porównaniu z rokiem 2018. W Polsce, na przestrzeni minionych dwóch lat ich liczba wzrosła z 6 do 87. Również liczba produktów marek własnych z logiem produkcji ekologicznej UE zwiększyła się z 45 do 134. W minionym roku ALDI w kraju nad Wisłą sprzedawał 73 produkty opatrzone etykietą V-Label, oznaczającą produkty wegańskie i wegetariańskie. W ramach Zrównoważonego Odżywiania, ALDI deklaruje redukcję soli, tłuszczu, cukru oraz zwiększenie zawartości błonnika w produktach marek własnych do końca 2022 roku.
Dane w zakresie produktów ekologicznych (BIO), wegetariańskich/wegańskich i produktów z certyfikatem Fairtrade odnoszą się do Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord i zostały zawarte w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju za rok 2019. Głównym celem publikacji raportu zrównoważonego rozwoju jest transparentność działalności ALDI pod kątem społecznym, ekologicznym i ekonomicznym.
***
ALDI w Polsce posiada 169 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na WWW.aldi.pl
Dodatkowe informacje: patrycja.narozna@part-media.pl, 609 69 33 45
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)