Informacja prasowa, 29.05.2024
Prawie 5 milionów lodów marki własnej sprzedanych w ciągu roku -
ALDI prezentuje lodowe nowości i dzieli się danymi sprzedażowymi
Lody to przekąska, która z roku na rok cieszy się coraz większym zainteresowaniem Polaków - w skali roku zjadamy średnio 5,7 litrów na osobę, co plasuje nas w pierwszej dziesiątce w Europie. Wzrasta również znaczenie naszego kraju w światowym eksporcie lodów – jak wskazują dane Eurostatu plasujemy się pod tym kątem już na 4. miejscu.
Globalne trendy potwierdzają statystyki ALDI – jak wynika z danych sieci sprzedaż ilościowa lodów w 2023 roku wzrosła o blisko 20%. Pod kątem wartości sprzedaży nastąpił natomiast wzrost o ponad 50%. Łącznie w 2023 roku ALDI sprzedało prawie 5 mln lodów marki własnej. Jakie produkty klienci wybierali najchętniej?
W kwestii smaków pozostajemy raczej tradycjonalistami – prym pod tym względem wiedzie wanilia, czekolada oraz truskawka. Jeśli natomiast chodzi o formy, to zdecydowanie faworytem były lody w rożku. Na liście 10. najbardziej popularnych produktów marek własnych w ALDI, aż 5 miejsc zajmują właśnie rożki, stanowiąc 37% całego wolumenu. Dużym powodzeniem cieszą się również lody w formie kanapki MUCCI Sandwich – w 2023 klienci ALDI kupili prawie 450 tys. tego deseru.
Nowości lodowe od ALDI
– Wśród nowości w naszej tegorocznej ofercie znajdziemy kilka produktów, na które szczególnie warto zwrócić uwagę. Są to m.in. autorskie smaki stworzone przez specjalistów ALDI, jak np. lody MUCCI Sensation z zakręconym sosem o smaku kokosa z porzeczką oraz śmietanki z jagodą w polewie z białej czekolady z liofilizowanymi borówkami. Fani smaków z dzieciństwa powinni sprawdzić naszą propozycję mlecznej kanapki w nowej odsłonie, która w składzie posiada aż 55% śmietanki. Natomiast miłośnikom owoców z pewnością przypadnie do gustu nasza propozycja sorbetów MUCCI na patyku o smaku maliny i mango. Są one sprzedawane w wielopaku i zawierają aż 60% przecieru owocowego, a dzięki wykorzystaniu oryginalnej technologii wytwarzania odznaczają się miękką, puszystą konsystencją – mówi Magdalena Płaza, menadżer ds. kategorii ALDI Polska. – Zgodnie z najnowszymi trendami postanowiliśmy rozwinąć naszą ofertę lodową również o tzw. produkty funkcyjne. Dlatego wśród naszych nowości klienci znajdą też lody proteinowe. Odznaczają się one bogatą konsystencją i kremowym smakiem, którymi nie odbiegają od tradycyjnych lodów. Osiągnięcie takiego efektu jest naprawdę dużym wyzwaniem technologicznym w przypadku produktów proteinowych – dodaje.
Od inspiracji do realizacji
Stworzenie nowego smaku to bardzo złożony i wielopłaszczyznowy proces, nad którym prace zaczynają się już na rok przed sezonem lodowym. W pierwszej kolejności powstaje pomysł na nowy smak, a następnie rozpoczyna się praca z dostawcami nad stworzeniem idealnego produktu. W tej fazie próbki lodów są testowane nie tylko pod kątem samego smaku, ale również takich aspektów, jak skład, wygląd czy struktura – specjaliści ALDI oceniają np. w jaki sposób ciągnie się karmel, czy polewa jest odpowiednio chrupiąca, jakiej wielkości są orzeszki dodane do lodów. W trakcie jednej takiej degustacji możliwe jest testowanie nawet 40 próbek! Lody są również w sposób wyrywkowy testowane podczas produkcji, dzięki czemu sieć ma pewność, że utrzymana jest najwyższa jakość produktów. A skąd eksperci ALDI czerpią inspiracje do tworzenia nowych smaków?
– Jako kupcy stale obserwujemy propozycje i trendy rynkowe – rozmawiamy z dostawcami, bierzemy udział w targach i spotkaniach branżowych. Mamy również możliwość wymiany doświadczeń i pomysłów z zespołami z innych krajów w ramach Grupy ALDI Nord, dzięki czemu możemy testować ulubione smaki z Portugalii, Hiszpanii czy Niemiec – wyjaśnia Magdalena Płaza. – Dużą inspiracją są dla nas również media społecznościowe, gdzie na bieżąco śledzimy profile osób, które zajmują się kulinariami. Często też czerpiemy pomysły z innych sektorów, kiedy widzimy, że np. jakiś deser albo napój świetnie by się sprawdził w wersji lodów. A czasami po prostu szukamy tego, czego jeszcze nie ma na rynku, tak aby trafić w niszę i zaskoczyć naszych klientów zupełnie nowym podejściem do produktu – podkreśla.
Wśród „gorących trendów” na kolejne lata eksperci ALDI wskazują m.in. na dalszy rozwój mody na owoce egzotyczne, powrót smaków z dzieciństwa w nowoczesnej formie oraz rozszerzanie się oferty lodów funkcjonalnych. Dzięki nowym technologiom coraz większe pole do popisu pojawia się też w zakresie samych kształtów i formy lodów.
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada ponad 300 sklepów i zatrudnia ponad 4400 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)