W najbliższą niedzielę handlową, 2 kwietnia, we wszystkich sklepach ALDI obowiązywać będą przez cały dzień „Ciche Godziny”. Wydarzenie organizowane we współpracy z Fundacją JiM, inicjatorem „Cichych Godzin” w Polsce, związane jest z obchodami Światowego Dnia Świadomości Autyzmu.
W ramach akcji „Ciche Godziny”, w trosce o tych, którzy są wrażliwi na bodźce zewnętrzne, w sklepach ALDI 2 kwietnia, w najbliższą niedzielę handlową muzyka i komunikaty głosowe zostaną wyłączone. Sieć zadbała o optymalne natężenie światła oraz udostępnia kasy pierwszeństwa dla osób w spektrum autyzmu i ich opiekunów. ALDI jako pierwsza i jedyna sieć handlowa na codzienne zakupy włączyła się w trwającą cały dzień tegoroczną akcję „Ciche Godziny”.
– „Ciche Godziny” to akcja, w której uczestniczymy już od ponad dwóch lat. Jako firma odpowiedzialna społecznie dokładamy starań, aby zaspokajać potrzeby osób w spektrum autyzmu w praktyce i umożliwić im zakupy w komfortowej atmosferze. W najbliższą niedzielę handlową postanowiliśmy wprowadzić cały dzień „Cichych Godzin”, aby okazać nasze wsparcie całej społeczności osób w spektrum oraz dołożyć cegiełkę do kwietniowej kampanii społecznej w temacie świadomości autyzmu” – komentuje Agata Biernacka, Kierownik Działu Komunikacji i PR ALDI.
W tym roku kwietniowe działania Fundacji JiM skupiają się na kobietach w spektrum, stąd chociażby takie symboliczne gesty, jak świecenie na niebiesko i różowo. Wynika to z potrzeby podkreślenia problemu, jakim są dysproporcje między diagnozą chłopców, a dziewczynek. Działania Fundacji JiM skupiają się także na edukacji od najmłodszych lat, stąd prowadzone w szkołach podstawowych i ponadpodstawowych Lekcje o autyzmie. Fundacja jest również organizatorem spektaklu teatralnego „Zróbmy to razem” z udziałem podopiecznych i ich opiekunów w Teatrze Małym w Łodzi.
– „Ciche Godziny to jedna z tych akcji, która udowadnia, że pewne udogodnienia wprowadzone z myślą o osobach w spektrum autyzmu są z korzyścią dla każdego z nas. Zmiany wprowadzane z myślą o nich są korzystne dla wszystkich tych, którzy w przedświątecznej gorączce chcieliby zrobić zakupy w ciszy i spokoju. Tym bardziej cieszę się i doceniam inicjatywę sieci sklepów ALDI, która jako pierwsza w Polsce zgodziła się, aby 2 kwietnia, w pierwszą handlową niedzielę tego roku, zorganizować „Ciche Godziny” trwające przez cały dzień. To szczególnie ważne dla całej neuroróżnorodnej społeczności, w tym dla osób w spektrum autyzmu”- podsumowuje Tomasz Michałowicz, Prezes Fundacji JiM.
Od lutego 2021r. we wszystkich sklepach ALDI, „Ciche Godziny” obowiązują w każdy wtorek od 8:00 do 10:00 oraz w soboty od 18:00 do 20:00. Sieć pomyślała również o udogodnieniach dla kobiet w ciąży i osobach niepełnosprawnych, udostępniając dla nich od kwietnia tego roku całorocznie kasy pierwszeństwa.
Większość sklepów ALDI jest otwartych od poniedziałku do soboty w godzinach od 6:00 do 22:00, a w niedziele handlowe od 9:00 do 20:00. W sobotę wielkanocną sklepy ALDI będą czynne do godziny 13:00. Więcej na www.aldi.pl.
***
O FUNDACJI JiM
Fundacja JiM od 21 lat niesie pomoc osobom autystycznym oraz ich opiekunom. Jej celem jest tworzenie lepszego świata dla osób autystycznych, walka o dostęp do diagnozy i terapii oraz budowanie akceptacji i wsparcie osób dorosłych w spektrum. W Klinice JiM Fundacja diagnozuje dzieci i dorosłe osoby w spektrum autyzmu. Pomoc Fundacji w ciągu roku to m.in. 302 zdiagnozowanych dzieci, 1187 kryzysowych interwencji, 14185 godzin walki o samodzielność. Fundacja JiM jest również organizatorem ogólnopolskiej akcji Ciche Godziny, w której zachęca sieci handlowe oraz sklepy do uwzględnienia potrzeb osób autystycznych, poprzez niwelowanie nadmiernych bodźców (m.in. głośnych dźwięków i intensywnego oświetlenia) oraz do wyjścia naprzeciw ich potrzebom. Tworzy kampanie społeczne budujące wiedzę o autyzmie i uczące zrozumienia dla osób w spektrum.
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 258 sklepów i zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)