Gorzka, deserowa, mleczna, biała - to tylko niektóre z rodzajów czekolad, które dostępne są na rynku. W asortymencie ALDI znajduje się prawie 90 wariantów smakowych, w tym 45 w obrębie marek własnych. Czekolady są produktem całorocznym, jak wynika z badań własnych ALDI. Jednak największą sezonowość i skok w sprzedaży odnotowują w okresie zimowym, zwłaszcza przedświątecznym. Kategoria czekolad w ALDI podlega częstym promocjom, dzięki którym kupujący od początku 2023 r. zaoszczędzili ponad 21% na ich zakupie.
7 lipca obchodzimy Światowy Dzień Czekolady. Historia początków czekolady, choć w innej niż aktualnie formie, sięga okresu prekolumbijskiego. Pierwszą czekoladę w formie pitnej przyrządzali już Majowie. Był to gorzki, rytualny napój. Czekolada w formie powszechnie znanej to z kolei XIX wiek i Francis Fry, który w 1847 r. stworzył pierwszą tabliczkę czekolady. Uzyskał ją dzięki połączeniu kakao, cukru oraz rozpuszczonego tłuszczu kakaowego. Konszowanie, czyli długotrwałe, intensywne walcowanie i mieszanie składników czekolady, zostało wynalezione przez Rudolphe’a Lindta w drugiej połowie XIX w. Od tamtej pory aż do dzisiaj powstało wiele rodzajów czekolad wśród których najbardziej popularne to gorzka, deserowa, mleczna i biała. Choć znamy je w standardowych objętościach wynoszących ok. 100-200 gram, to największa czekolada na świecie miała ponad 5 tys. kilogramów, czyli tyle, co mniej więcej 3 dużych rozmiarów hipopotamy, i można z niej było wykroić ponad 70 tys. tabliczek standardowych rozmiarów.
Jak wygląda konsumpcja czekolad wśród klientów ALDI?
Od początku roku sieć notuje wzrost sprzedaży czekolad na poziomie powyżej 38%.
- Pokusiliśmy się o wewnętrzną analizę koszyków zakupowych naszych klientów, która pozwala nam wysnuć wniosek, że przeciętne gospodarstwo domowe kupuje blisko 4 kg czekolady rocznie w przeliczeniu na jedną osobę – mówi Szymon Czubak, Kierownik Kategorii ALDI Polska. Nasi klienci najczęściej wybierają „Orzechową”, czyli czekoladę mleczną z całymi orzechami laskowymi naszej marki własnej Château. Dużym zainteresowaniem cieszą się także czekolady tej samej marki dostępne w aż 16 unikalnych wariantach smakowych, dostępnych tylko w ALDI. Np. czekolada mleczna ze słonymi precelkami, czy czekolada biała z wiórkami kokosa lub chrupkami – dodaje S. Czubak.
W asortymencie ALDI znajdują się 3 marki własne czekolad i są to: Moser Roth, Châtea, Choceur. W obrębie tych marek klienci mogą wybierać spośród 45 różnych wariantów smakowych. W przyszłym roku sieć planuje ujednolicenie i przejście na 2 marki własne w obrębie czekolad.
Warto dodać, że kakao używane do produkcji czekolad marek własnych ALDI posiada liczne certyfikaty. Wśród nich UTZ, Rainforest Alliance oraz Fairtrade.
Poza licznymi promocjami na czekolady, które sieć wprowadza kilka razy w ciągu miesiąca, ALDI utrzymuje promocje, które na stałe zagościły w naszym handlowym kalendarzu, takie jak Promocja od pierwszej sztuki, dobrze przyjęta przez klientów, będąca jednocześnie wyrazem naszej filozofii sprzedażowej, która pozwala nam wyróżnić się na tle konkurencji. Dzięki niej konsumenci nie muszą kupować kilku opakowań danego produktu, aby skorzystać z promocyjnego rabatu, ponieważ obowiązuje on już od pierwszej sztuki. Więcej na www.aldi.pl
***
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 262 sklepy zatrudnia ponad 4000 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze COŚ z ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 86 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na www.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)