17.11.2020
Sieć sklepów ALDI zachęca klientów do niemarnowania żywności i podpowiada, jak w ciekawy sposób wykorzystać pozostałości produktów spożywczych. W ten sposób, w ramach kampanii „W ALDI mamy moc niemarnowania” sieć edukuje klientów w zakresie racjonalnego gospodarowania żywnością. Kampania realizowana jest od 16 listopada, a jej partnerami są organizacje pożytku publicznego, którym ALDI od kilku lat przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
W Polsce rocznie marnuje się ok. 9 mln ton żywności, co oznacza, że statystyczny Polak marnuje każdego roku aż 274 kg żywności. Problem nieracjonalnego gospodarowania produktami spożywczymi jest naprawdę duży. Właśnie dlatego sieć sklepów ALDI rozpoczęła kampanię edukacyjną dla klientów i promuje dobre zwyczaje w gospodarowaniu jedzeniem.
- Jednymz kluczowych filarów działania naszej firmy jest społeczna odpowiedzialność biznesu. W myśl tej idei, od lat podejmujemy działania na rzecz przeciwdziałania marnowaniu żywności, przekazując produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia organizacjom pożytku publicznego a także obniżając ich ceny. Teraz te działania uzupełniamy o działania edukacyjne skierowane do klientów. Promując racjonalne gospodarowanie produktami spożywczymi, zwiększamy wiedzę i świadomość naszych klientów, a tym samym przyczyniamy się do ograniczenia liczby marnowanej żywności. Wierzymy, że każde nawet pojedyncze działanie w tym zakresie ma sens – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
ALDI w swojej kampanii podkreśla, że produkty, z krótkim terminem przydatności do spożycia, z powodzeniem mogą być wykorzystywane w kuchni. Sieć prezentuje pomysły na to jak przechować produkty, by dłużej cieszyć się ich świeżością i uniknąć ich wyrzucania. ALDI podpowiada też jak wykorzystać resztki produktów np. obierki ziemniaków, czerstwy chleb czy ogryzki z jabłka. W tym celu sieć nawiązała współpracę z influencerką Anną Lesz, autorką książki "Bez marnowania. Kuchnia Zero Waste" oraz bloga www.zjem-cie.pl.
W ramach kampanii ALDI przewidziało również konkurs, w którym zachęca klientów do podzielenia się przepisami na dania z resztek. Sieć uruchomiła też specjalną stronę dedykowaną akcji www.aldi.pl/niemarnuje, na której znajdą się szczegółowe przepisy i porady na temat racjonalnego gospodarowania żywnością.
Kampania „W ALDI mamy moc niemarnowania” jest realizowana m.in. wraz z Caritas Polska, Towarzystwem Pomocy im. św. Brata Alberta oraz Fundacją Mamy i Taty –organizacjami, którym ALDI regularnie przekazuje produkty z krótkim terminem przydatności do spożycia.
ALDI od wielu lat prowadzi też działania profilaktyczne, zapobiegające marnowaniu żywności poprzez przecenianie o 30% w stosunku do ceny regularnej artykułów przed upływem terminu ważności. Sieć stara się również nieustannie optymalizować procesy zaopatrzenia sklepów, by dostosować ilość dostarczanego do sklepów towaru do zapotrzebowania klientów, a tym samym zapobiegać sytuacjom zmuszającym nas do utylizowania żywności.
ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 146 sklepy i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
Dodatkowe informacje: patrycja.narozna@prart-media.pl, 609 69 33 45
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)