W piątek 18 czerwca nastąpi oficjalne otwarcie pasieki edukacyjnej, która powstała dzięki współpracy ALDI i Klubu Gaja. Pasieka rozpoczyna działalność edukacyjną od warsztatów w ramach Festiwalu Ekodzieło. Podczas warsztatów pszczelarskich uczestnicy będą mogli zapoznać się z pszczelą rodziną, posmakować miodu i zrobić z węzy własną świecę. W trosce o te pożyteczne owady sieć ALDI posadziła przy swoich sklepach łąki kwietne, a teraz zasiedliła pasiekę edukacyjną, do której docelowo wprowadzi się ponad 150 tysięcy pszczół. Sieć namawia klientów do tworzenia miejsc przyjaznych pszczołom, oznacza rośliny miododajne w gazetkach i zachęca do mądrych zakupów.
ALDI jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która zwraca uwagę na problem ochrony pszczół i podejmuje działania, by pomóc tym pożytecznym owadom. Sieć posadziła już w maju łąki kwietne przy sklepach. W czerwcu rusza z drugą inicjatywą, wspierającą ochronę pszczół w miastach, otwierając wraz z Klubem Gaja pasiekę edukacyjną na terenie Tajemniczego Ogrodu w Bielsko-Białej.
18 czerwca pasieka rozpocznie swoją działalność edukacyjną od warsztatów w ramach Festiwalu Ekodzieło. Podczas warsztatów pszczelarskich „Życie pszczół. Co tak pięknie pachnie?” dzieci, młodzież i seniorzy będą mogli poznać zwyczaje pszczół, wysłuchać opowieści i ciekawostek o pszczołach i ich opiekunach, skosztować miodu i zrobić z węzy własną świecę. Celem pasieki jest podnoszenie świadomości i uwrażliwienie ludzi na rolę pszczół w naszym życiu.
- Cieszymy się, że dzięki wspólnym wysiłkom ponad 150 tysięcy pszczół znalazło swój dom, w tym magicznym miejscu, jakim jest Tajemniczy Ogród. Pasieka obejmuje trzy ule, a opiekę nad pszczelą rodziną sprawował będzie Patryk Słotwiński, edukator z Klubu Gaja. Razem możemy pomóc zapylaczom, tworząc miejsca przyjazne pszczołom w miastach i przyczynić się do wspólnego sukcesu ekologicznego – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
Do pasieki będzie można wejść tylko podczas warsztatów edukacyjnych. Na co dzień pasiekę będzie można obserwować podczas spacerów po Tajemniczym Ogrodzie.
- Do Tajemniczego Ogrodu zaprosiliśmy pszczoły, bo są nieodłączną częścią tego ekosystemu, a ten wspaniały skrawek przyrody w samym sercu miasta wydaje się być dla nich dobrym siedliskiem. Dla naszych pszczół przygotowaliśmy ule zaprojektowane na tych ziemiach pod koniec XIX w. i od tamtej pory są one uważane za najbardziej zbliżone do naturalnych pszczelich siedlisk. Powstaje tutaj piękne miejsce, w którym natura będzie się przeplatać z edukacją i kulturą, a mieszkańcy będą mogli z tej ciekawej symbiozy czerpać wiedzę i inspiracje – wyjaśnia Patryk Słotwiński, edukator Klubu Gaja i opiekun pasieki.
Sieć ALDI ma bardzo rygorystyczną politykę zakupu roślin, dzięki czemu jest w stanie wyeliminować z dystrybucji produkty, które nie tylko mogą szkodzić konsumentom, ale też owadom, w tym pszczołom. Sieć zachęca klientów do podejmowania mądrych wyborów, kupowania produktów ekologicznych, BIO, i sezonowych. Świadome zakupy wymuszają na producentach żywności przestrzeganie norm i zasad związanych z opryskiwaniem. Dodatkowo sieć w gazetkach promocyjnych oznacza rośliny przyjazne pszczołom. Na specjalnie przygotowanej stronie internetowej zachęca klientów do tworzenia miejsc przyjaznych pszczołom, doradza jak przygotować takie miejsce, które rośliny warto mieć w swoich ogrodach lub na balkonie oraz zachęca do wystawiania poidełek, które pomagają przetrwać owadom upalne dni. Więcej na temat ochrony pszczół na Wspólnie dbamy o pszczoły (aldi.pl)
***
ALDI w Polsce posiada 173 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. WięcejnaWWW.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)