Informacja prasowa w 24.03.2021
Działania sieci sklepów ALDI na rzecz dobrostanu kur niosek i sukcesywnego zastępowania jaj
z chowu klatkowego chowami alternatywnymi, zostały wyróżnione w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki. W wyniku badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, ALDI uplasowało się na trzecim miejscu w rankingu podnosząc o ponad 15% wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych przy produkcji marek własnych w stosunku do ubiegłych lat.
ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zadeklarowało, że do roku 2025 wycofa ze sprzedaży i składów wszystkich produktów marek własnych jaj świeżych od kur z chowu klatkowego, dając dobry przykład pozostałym sieciom i wyznaczając standard, który szybko został przyjęty na rynku. Sieć doceniona została za postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocję kupna jaj z chowów alternatywnych oraz czytelną i transparentną komunikację z klientami poprzez opublikowanie na swojej stronie internetowej oświadczenia w sprawie wycofywania jaj z chowu klatkowego.
W ofercie produktów marek własnych ALDI, zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 45% pochodzą one z chowów alternatywnych. Liczba ta wzrosła o ponad 15% w stosunku do ubiegłych lat. Dodatkowo aż 72% sztuk sprzedanych jaj świeżych pochodzi z hodowli alternatywnych. Działania sieci zostały pozytywnie ocenione w rankingu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w którym ALDI zajęło trzecie miejsce.
– To już kolejny raz, kiedy ALDI pokazuje, że jest jednym z wiodących liderów w zakresie poprawy dobrostanu kur niosek. Poprzez systematyczną pracę, wdrażane rozwiązania oraz transparentną komunikację, sieć pozytywnie wpływa na poprawę losu milionów zwierząt w Polsce. Sprawne wycofywanie jaj pochodzących z chowu klatkowego to bardzo istotny element działalności w ramach odpowiedzialności społecznej biznesu, jego efektywna realizacja dobitnie pokazuje, że ALDI spełnia oczekiwania konsumentów - mówi Julia Pająk, Specjalistka ds. Kampanii Biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki
Sieć sklepów ALDI od lat konsekwentnie prowadzi działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt, wprowadzając m.in. kompleksowy zbiór regulacji w obrębie łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt.
– Przyznane wyróżnienie cieszy nas, ponieważ jest odzwierciedleniem podejmowanych przez nas od lat działań na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i utwierdza w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest słuszny. Poprzez swoją aktywność chcemy pokazywać, że nasze codzienne wybory mają znaczenie. Podnieśliśmy o ponad 15%, w stosunku do ubiegłych lat, wykorzystanie jaj z chowów alternatywnych przy produkcji marek własnych. Jesteśmy dumni również z tego, że w kilku krajach,
w których działa ALDI, cel wycofania w całości jaj klatkowych ze składów produktów, m.in. w Niemczech i Belgii, został już zrealizowany. Jesteśmy nastawieni na dialog z dostawcami i wierzymy, że i w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zadeklarowanym terminie – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR w ALDI Polska.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki łącznie wzięło udział 9 sieci handlowych. Każda sieć uczestnicząca w badaniu oceniana była pod kątem transparentności i rzeczywistych postępów we wdrażaniu podjętych zobowiązań w temacie wycofania jaj z chowu klatkowego oraz promowaniu kupna jaj z innych niż klatkowe systemów hodowli. Na 9 sieci handlowych, które wypełniły ankietę, 7opublikowała na swojej oficjalnej stronie czytelne dla konsumentów oświadczenie o rezygnacji z jaj „trójek”, a 8 z nich promują zakup jaj świeżych z chowu alternatywnego wśród swoich klientów.
ALDI w Polsce posiada 169 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)