W światowy Dzień Czekolady (7 lipca), ALDI zwraca uwagę na problem uprawy nasion kakaowca. W 2020 roku, sieć ALDI w Polsce sprzedała 637 ton czekolady, z czego ponad połowa to marki własne, przy produkcji których używa się wyłącznie certyfikowanego kakao ze zrównoważonych upraw. Sieć zapowiada rozszerzanie asortymentu Fairtrade i podkreśla, że wybierając produkty z certyfikatem, konsumenci mają realny wpływ na poprawę losu drobnych producentów.
W 2020 roku sieć ALDI sprzedała ponad 637 ton czekolady w Polsce. Klienci ALDI chętnie wybierali popularną czekoladę marki Château, a także czekolady premium Moser Roth z certyfikatem Fair Trade. Najwyższą sprzedaż w minionym roku odnotowała czekolada z całymi orzechami laskowymi tzw. Orzechowa oraz czekolada Orzechowa gorzka, obie marki Chateau. W ALDI obecnie są cztery marki własne w asortymencie czekolady tj. Chateau, Choceur, Moser Roth, Maurinus, w tym 32 artykuły i 67 rodzajów czekolad. Udział marek własnych w asortymencie słodycze czekoladowe w 2020 roku wyniósł 66% i stale rośnie. Wśród czekoladowego asortymentu ALDI na uwagę zasługuję właśnie marka Chateau, która oferuje 16 różnych smaków czekolad oraz nowość w asortymencie czekolada, Moser Roth BIO w czterech smakach tj. ciemna, karmel i sól morska, kokos i ananas oraz morele i orzech.
Jako przedsiębiorstwo odpowiedzialne społecznie i ekologicznie od 2018 roku do produkcji artykułów marki własnej zawierających nasiona kakaowca, ALDI używa wyłącznie certyfikowanego surowca. Dzięki temu sieć aktywnie wspiera zrównoważoną produkcję kakao oraz przyczyniamy się do poprawy warunków pracy i życia rolników zaangażowanych w jego uprawę. Na opakowaniach marek własnych klienci znajdą certyfikaty UTZ i Fairtrade, które gwarantują, że pozyskanie surowca do ich produkcji, nie wiąże się z cierpieniem ludzi i degradacją środowiska naturalnego. Dzięki premii Fairtrade rolnicy w krajach rozwijających się mogą inwestować w swoje lokalne projekty, takie jak edukacja dzieci, szkolenia pracowników, czy też wyposażanie szpitali. Wybierając produkty Fairtrade konsumenci mają realny wpływ na poprawę losu drobnych producentów.
- Czekolada to słodka przyjemność, ale do jej konsumpcji należy podchodzić z umiarem. Naszym klientom dajemy wiele powodów do tego, by przyszli do nas na kolejne zakupy. Mamy w ofercie coś dla każdego – dla tych, którzy lubią słodkie życie wypełnione waflami holenderskimi i czekoladą z okienkiem, dla tych którzy preferują słone smaki, np. naszej szynki szwarcwaldzkiej w połączeniu z wyśmienitym serem pleśniowym, czy wreszcie dla tych, którzy w swojej diecie starają się ograniczyć lub wykluczyć cukier – ci znajdą w ALDI bogaty wybór produktów niesłodzonych. Wiemy, że jedzenie to sztuka podejmowania mądrych decyzji, dlatego chcemy wyjść naprzeciw oczekiwaniom klientów i ułatwić im zakupy. Z myślą o tym, w strefie zdrowia stawiamy na produkty wegetariańskie, wegańskie, BIO, fit i te bez laktozy, cukru czy glutenu – mówi Dominika Juszczyk, Menadżer ds. Komunikacji i PR w ALDI Polska. -Dzięki takiemu podejściu oraz polityce społecznej odpowiedzialności nasi klienci mają dostęp do produktów wysokojakościowych, które powstają zgodnie z najwyższymi standardami etycznymi- dodaje Juszczyk.
Fairtrade jest jedną z wiodących marek etycznych na świecie, dlatego właśnie jej standardy sieć uwzględnia w międzynarodowych politykach zakupowych min. kawy, herbaty czy kakao. Udział produktów z certyfikatem Fairtrade w asortymencie sklepów w większości Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord stale rośnie. W roku 2019 sieć oferowała 265 produktów Fairtrade, co oznacza wzrost o 190 procent w porównaniu z rokiem 2018. W Polsce, na przestrzeni ostatnich trzech lat ich liczba wzrosła z 6 do 96. Klienci ALDI wśród oferowanych produktów Fairtrade znajdą kawę, herbatę oraz słodycze. W ofercie sieci znajdują się również produkty wykorzystujące wyłącznie certyfikowany olej palmowy. Do końca 2025 roku dostępna w sieci odzież i tekstylia domowe będą miały w swoim składzie wyłącznie certyfikowaną bawełnę. W ALDI nie kupimy również kwiatów i roślin, które nie pochodzą ze zrównoważonych upraw.
O ALDI
ALDI w Polsce posiada 175 sklepów i zatrudnia blisko 3500 pracowników. Spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
ALDI Polska jest częścią grupy przedsiębiorstw ALDI Nord – jednego z wiodących międzynarodowych detalistów. Spółka oferuje klientom w dziewięciu krajach europejskich wysokiej jakości produkty w najniższej możliwej cenie. Kluczem do sukcesu Grupy ALDI Nord jest zespół ponad 77 000 pracowników zatrudnionych w Belgii, Danii, Francji, Niemczech, Luksemburgu, Niderlandach, Polsce, Portugalii i Hiszpanii. Więcej na WWW.aldi.pl
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)