Początki marki ALDI sięgają 1914 roku, kiedy matka przyszłych założycieli firmy – braci Karla i Theo Albrechta, otworzyła mały sklep spożywczy w Essen. To on zapoczątkował sukces i rozwój rodzinnego przedsiębiorstwa. Idea dyskontu opierająca się na wyselekcjonowanym asortymencie wysokiej jakości w niskich cenach była kontynuowana przez braci, którzy na trwałe zapisali się w historii niemieckiej branży handlowej.
W 1945 roku bracia Karl i Theo Albrecht przejęli od rodziców prowadzenie rodzinnego przedsiębiorstwa. Już trzy lata od przejęcia rodzinnej firmy rozpoczęli jej rozbudowę i przekształcili ją w sieć sklepów, konsekwentnie realizując swoją strategię. Wyrażała się ona w wyselekcjonowanym asortymencie dobrej jakości, niskich cenach i małych kosztach. W 1955 roku funkcjonowało już 100 sklepów tworzących sprawnie działającą sieć handlową. Kilka lat później bracia podjęli decyzję o rozwijaniu sieci ALDI Süd w południowej części Niemiec i ALDI Nord w północnej. Karl przejął odpowiedzialność za obszar południowy, a Theo północny. Od tamtej pory oba - powiązane ze sobą rodzinnie - przedsiębiorstwa ściśle ze sobą współpracują.
W 1962 roku Theo Albrecht dał początek sieci sklepów ALDI w północnych Niemczech. Od nazwiska założyciela pochodzi nazwa firmy, która powstała z połączenia skrótów słów Albrecht oraz Diskont. „Koncentracja na tym co najważniejsze” od początku zajmowała ważne miejsce w strategii firmy. Z tego względu rezygnowano z kosztownej aranżacji i wyposażenia sklepów czy z szumnej reklamy. W centrum od początku stawiano klienta, zapewniając mu asortyment wysokiej jakości w korzystnych cenach. Doskonały stosunek jakości do ceny stał się w latach 60-tych i 70-tych najlepszą reklamą sieci ALDI. I chociaż już od dawna w sklepach ALDI nie sprzedaje się „wyłącznie z palet", stworzona idea działania sklepów dyskontowych ALDI funkcjonuje w swych głównych założeniach już ponad 60 lat.
Od dziesięcioleci dostosowujemy nasz asortyment do wymagań i potrzeb naszych klientów. Wychodząc naprzeciw ich oczekiwaniom, na przestrzeni lat rozszerzyliśmy naszą ofertę o wiele innowacyjnych produktów i usług. Do sprzedawanych na początku bazowych produktów, takich jak mąka, cukier i konserwy, w latach 60-tych dołączyły kosmetyki i pierwsze produkty akcyjne. Były to m.in. artykuły tekstylne i artykuły gospodarstwa domowego, nabiał, wędliny, sery i produkty mleczne przechowywane w regałach chłodniczych, świeże owoce i warzywa, wino, dania gotowe, świeże mięso i świeże pieczywo.
W latach 90-tych pojawiły się w sklepach ALDI tzw. towary luksusowe. Dzisiaj można kupić u nas również urządzenia elektroniczne, wysokiej jakości oliwę z oliwek i produkty dla koneserów. Oferujemy także szeroką gamę produktów ekologicznych, certyfikowanych produktów drzewnych i papierniczych czy produktów rybnych wyprodukowanych zgodnie z zasadami zrównoważonego rozwoju. Przy wyborze naszego asortymentu kierujemy się kryteriami ekologicznymi i społecznymi.
W przyjmowanej strategii, kluczowe miejsce zajmują uwarunkowania lokalne. Naszym zobowiązaniem jest dostarczanie najwyższej jakości produktów wyselekcjonowanych specjalnie dla polskich klientów. Bliska jest nam lokalność i otwartość na trendy. W imię tego rozszerzamy i pielęgnujemy współpracę z lokalnymi i regionalnymi dostawcami.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)