1. ALDI na pierwszym miejscu w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki

ALDI na pierwszym miejscu w rankingu Stowarzyszenia Otwarte Klatki

21.05.2020

x

Działania sieci sklepów ALDI na rzecz dobrostanu kur niosek i sukcesywnego zastępowania jaj z chowu klatkowego chowami alternatywnymi zostały wyróżnione w „Rankingu odpowiedzialnego biznesu: poprawa dobrostanu kur niosek przez sieci sklepów”. W wyniku badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, ALDI uplasowało się na pierwszym miejscu w rankingu. W badaniu udział wzięło łącznie 12  sieci handlowych.

 

Działania sieci zostały pozytywnie ocenione w rankingu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w którym ALDI zajęło pierwsze miejsce. Sieć doceniona została za postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocję kupna jaj z chowów alternatywnych oraz czytelną i transparentną komunikację z klientami poprzez opublikowanie na swojej stronie internetowej oświadczenia w sprawie wycofywania jaj z chowu klatkowego.

 

 

-Próbując przekonać największe firmy w Polsce do pochylenia się nad problemem chowu klatkowego kur niosek, potrzebujemy liderów, którzy wskażą kierunek i dynamikę zmian – ALDI jako pierwsza sieć sklepów w Polsce wydała w 2016 roku politykę wycofania jaj z chowu klatkowego, rozpoczynając bardzo ważny trend wśród polskich sieci handlowych. Obecnie, na co zwracamy uwagę w rankingu, swoją transparentnością i postępem we wdrażaniu polityki, ALDI wyróżnia się na tle ponad 30 innych sieci sklepów w Polsce, które zadeklarowały wycofanie jaj klatkowych sprawiając, że przyszłość kur niosek maluje się w dużo jaśniejszych kolorach. Polityka wycofania jaj klatkowych i troska o dobrostan zwierząt to w obecnych czasach niezbędny element polityki CSR. Sieć ALDI, ku zadowoleniu konsumentów, zdecydowanie zdaje sobie z tego sprawę–  mówi Maria Madej, Corporate Relations Manager ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.


Sieć sklepów ALDI od lat konsekwentnie prowadzi działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt, wprowadzając m.in. kompleksowy zbiór regulacji w obrębie łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt. ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce zobowiązała się również do wycofania do końca 2025 roku ze swojej oferty i składu produktów marek własnych jaj z chowu klatkowego. Już teraz jaja wchodzące w skład produktów marek własnych sieci w ponad 30% pochodzą z chowów alternatywnych, a udział ten stale rośnie.

 

– Przyznane wyróżnienie cieszy nas przede wszystkim dlatego, że jest odzwierciedleniem podejmowanych przez nas od lata działań na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest słuszny. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym czujemy się odpowiedzialni za dobrostan zwierząt i dlatego od  kilku lat promujemy wśród klientów i naszych dostawców jaja z chowów alternatywnych. Poprzez swoją aktywność chcemy pokazywać, że nasze codzienne wybory mają znaczenie. Wybierając podczas zakupów jaja pochodzące z chowu ekologicznego („0”),na wolnym wybiegu (“1”) czy ściółkowego (“2”), każdy z nas przyczynia  się do poprawy warunków życia zwierząt hodowlanych – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR w ALDI Polska.

 

W badaniu  ankietowym przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki łącznie wzięło udział 12 sieci sklepów. Każda sieć uczestnicząca w badaniu oceniana była pod kątem transparentności i zakresu opublikowanych zobowiązań do wycofania jaj z chowu klatkowego, poczynionych od czasu podjęcia zobowiązania postępów we wdrażaniu jego założeń oraz promowaniu kupna jaj z różnych systemów hodowli. Na 12 sieci sklepów, które wypełniły ankietę, 10 promuje zakup jaj świeżych z chowu alternatywnego wśród swoich klientów. 7 z 12 sieci sklepów przestało lub planuje przestać zachęcać klientów do zakupu jaj klatkowych

 

***

ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 140 sklepów i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.

 

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z bezpłatnej usługi przypomnień, potrzebujemy potwierdzić Twój adres e-mal. Robimy to dwustopniowo, tj. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij "Aktywuj przypomnienie". Po kilku minutach otrzymasz link aktywacyjny. W następnym kroku klikasz w ten link i aktywujesz usługę przypomnienia.
  • Aby przesłać ten formularz, musisz aktywować akceptację plików cookie w ustawieniach bezpieczeństwa swojej przeglądarki.
  • Przypomnienie może zostać wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data przypada w przyszłości i pomyślnie uwierzytelniłeś swój adres e-mail.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch