21.05.2020
Działania sieci sklepów ALDI na rzecz dobrostanu kur niosek i sukcesywnego zastępowania jaj z chowu klatkowego chowami alternatywnymi zostały wyróżnione w „Rankingu odpowiedzialnego biznesu: poprawa dobrostanu kur niosek przez sieci sklepów”. W wyniku badania przeprowadzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, ALDI uplasowało się na pierwszym miejscu w rankingu. W badaniu udział wzięło łącznie 12 sieci handlowych.
Działania sieci zostały pozytywnie ocenione w rankingu przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, w którym ALDI zajęło pierwsze miejsce. Sieć doceniona została za postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocję kupna jaj z chowów alternatywnych oraz czytelną i transparentną komunikację z klientami poprzez opublikowanie na swojej stronie internetowej oświadczenia w sprawie wycofywania jaj z chowu klatkowego.
-Próbując przekonać największe firmy w Polsce do pochylenia się nad problemem chowu klatkowego kur niosek, potrzebujemy liderów, którzy wskażą kierunek i dynamikę zmian – ALDI jako pierwsza sieć sklepów w Polsce wydała w 2016 roku politykę wycofania jaj z chowu klatkowego, rozpoczynając bardzo ważny trend wśród polskich sieci handlowych. Obecnie, na co zwracamy uwagę w rankingu, swoją transparentnością i postępem we wdrażaniu polityki, ALDI wyróżnia się na tle ponad 30 innych sieci sklepów w Polsce, które zadeklarowały wycofanie jaj klatkowych sprawiając, że przyszłość kur niosek maluje się w dużo jaśniejszych kolorach. Polityka wycofania jaj klatkowych i troska o dobrostan zwierząt to w obecnych czasach niezbędny element polityki CSR. Sieć ALDI, ku zadowoleniu konsumentów, zdecydowanie zdaje sobie z tego sprawę– mówi Maria Madej, Corporate Relations Manager ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki.
Sieć
sklepów ALDI od lat konsekwentnie prowadzi działania na rzecz poprawy
dobrostanu zwierząt, wprowadzając m.in. kompleksowy zbiór regulacji w
obrębie łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe regulujące kwestie
ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu
zwierząt. ALDI jako jedna z pierwszych sieci handlowych w Polsce
zobowiązała się również do wycofania do końca 2025 roku ze swojej oferty
i składu produktów marek własnych jaj z chowu klatkowego. Już teraz
jaja wchodzące w skład produktów marek własnych sieci w ponad 30%
pochodzą z chowów alternatywnych, a udział ten stale rośnie.
– Przyznane wyróżnienie cieszy nas przede wszystkim dlatego, że jest odzwierciedleniem podejmowanych przez nas od lata działań na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek jest słuszny. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym czujemy się odpowiedzialni za dobrostan zwierząt i dlatego od kilku lat promujemy wśród klientów i naszych dostawców jaja z chowów alternatywnych. Poprzez swoją aktywność chcemy pokazywać, że nasze codzienne wybory mają znaczenie. Wybierając podczas zakupów jaja pochodzące z chowu ekologicznego („0”),na wolnym wybiegu (“1”) czy ściółkowego (“2”), każdy z nas przyczynia się do poprawy warunków życia zwierząt hodowlanych – mówi Katarzyna Bawoł, Kierownik Działu Jakości i CR w ALDI Polska.
W badaniu ankietowym przeprowadzonym przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki łącznie wzięło udział 12 sieci sklepów. Każda sieć uczestnicząca w badaniu oceniana była pod kątem transparentności i zakresu opublikowanych zobowiązań do wycofania jaj z chowu klatkowego, poczynionych od czasu podjęcia zobowiązania postępów we wdrażaniu jego założeń oraz promowaniu kupna jaj z różnych systemów hodowli. Na 12 sieci sklepów, które wypełniły ankietę, 10 promuje zakup jaj świeżych z chowu alternatywnego wśród swoich klientów. 7 z 12 sieci sklepów przestało lub planuje przestać zachęcać klientów do zakupu jaj klatkowych
***
ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 140 sklepów i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)