30.10.2019
ALDI jest jedną z pierwszych sieci handlowych w Polsce, która ogłosiła wycofanie jaj z chowu klatkowego do 2025 roku, dając dobry przykład pozostałym sieciom i wyznaczając standard, który szybko został przyjęty na rynku. Dziś sieć idzie o krok dalej i zobowiązuje się do wycofania do 2025 roku jaj z chowu klatkowego również ze składów wszystkich produktów marek własnych. Już teraz jaja wchodzące w skład produktów marek własnych sieci w ponad 30% pochodzą z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie.
– Naszymi działaniami od wielu lat konsekwentnie wspieramy dobrostan zwierząt. Jako odpowiedzialny społecznie przedsiębiorca, działający na rynku globalnym wprowadzamy zmiany równolegle w wielu krajach. Naturalnym działaniem po ogłoszeniu wycofania jaj z chowu klatkowego do 2025 roku było pójście o krok dalej w zgodzie z trendami światowymi. Już teraz w naszej ofercie produktów marek własnych zawierających w swoim składzie jaja, w ponad 30% pochodzą one z chowów alternatywnych, a liczba ta stale rośnie. Jesteśmy dumni również z tego, że w kilku krajach, w których działa ALDI, cel wycofania w całości jaj klatkowych ze składów produktów, m.in. w Niemczech i Belgii, został już zrealizowany. Jesteśmy nastawieni na szeroki dialog z producentami, wierzymy, że w Polsce ten cel uda nam się osiągnąć w zakładanym terminie, być może wcześniej – mówi Justyna Radwańska, Manager ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa ALDI Polska.
– Ogromnie cieszą nas wyniki naszych rozmów z ALDI, który od początku jest liderem trendu odchodzenia od jaj z chowu klatkowego w Polsce i daje właściwy przykład całej branży. Spodziewamy się, że pozostali gracze na rynku już wkrótce złożą podobne deklaracje dotyczące używania jaj „trójek” jako składnika w produktach marek własnych, a nie tylko – jak dotąd – w całych jajach dostępnych na półkach. Ten proces jest nieuchronny i zgodny z globalnym trendem rezygnacji z tego najokrutniejszego typu chowu, w którym na jedną kurę przypada powierzchnia niewiele większa od kartki A4. Przewidujemy, że do 2025 roku jaja z chowu klatkowego praktycznie znikną z półek sklepowych w naszym kraju – mówi Karolina Skowron, dyrektorka Fundacji Alberta Schweitzera.
Produkty marki własnej ALDI są jednym z ważniejszych filarów identyfikujących sieć. Często doceniane przez klientów stały się bohaterami nowej kampanii marketingowej, opartej na haśle RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI. Sieć oferuje konsumentom szeroki wybór w tym zakresie od produktów codziennego użytku po marki premium, a na szczególną uwagę zasługują wyróżniki ALDI: kawy marki własnej Markus czy czekolady marki Château. ALDI posiada także marki własne odpowiadające na zmieniającą się świadomość ekologiczną i żywieniową klientów, jak np. GutBio z unijnym logiem produkcji ekologicznej gwarantującym brak sztucznych nawozów i konserwantów czy produkty rybne Golden Seafood lub Fjördens ze znakiem MSC, gwarantującym zrównoważony połów i ochronę oceanów.
W DNA ALDI wpisana jest odpowiedzialność społeczna rozwijana od lat, dzięki której sieć wprowadziła kompleksowy zbiór regulacji w obrębie całego łańcucha dostaw i liczne polityki zakupowe firmy regulujące kwestie ekologiczne i społeczne, w tym międzynarodową politykę dobrostanu zwierząt. Sieć pozostaje także w stałym dialogu z wieloma organizacjami, które za cel postawiły sobie poprawę dobrostanu zwierząt i dbałość o klimat. W październiku tego roku ALDI rozpoczęła współpracę z Klubem Gaja, włączając się hucznie w obchody Święta Drzewa (sadząc wspólnie z Klubem ponad 2800 drzew) i przyczyniając do stworzenia ogrodu polisensorycznego w Zespole Szkół Specjalnych w Sosnowcu.
Link do deklaracji ALDI: https://www.aldi.pl/meta/odpowiedzialnosc/lancuch-dostaw-artykuly-spozywcze/dobrostan-zwierzat/jaja/wycofanie-jaj-z-chowu-klatkowego.html
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)