1. Dobre praktyki sieci sklepów ALDI po raz pierwszy w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

Dobre praktyki sieci sklepów ALDI po raz pierwszy w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”.

28.03.2019

Dobre praktyki sieci sklepów ALDI po raz pierwszy w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Raport jest największym w kraju przeglądem działań CSR i został ogłoszony po raz 17. przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu.

media

Coraz więcej firm wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). Potwierdza to najnowsza edycja publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zarówno pod względem liczby zgłoszonych praktyk, jak i liczby firm jest rekordowa i odnotowała wzrost na poziomie 30 procent. W gronie firm społecznie odpowiedzialnych znajduje się także sieć ALDI, której działania w 12 obszarach zostały docenione i zaprezentowane na łamach raportu.

 

Sieć ALDI jako międzynarodowe przedsiębiorstwo handlu detalicznego jest świadoma wpływu swojej działalności na otaczające środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzialność i zrównoważony rozwój są stałym elementem codziennej działalności ALDI. Dlatego naturalne jest zaangażowanie w istotne dla sieci obszary działania: wzrost gospodarczy i godną pracę, odpowiedzialną konsumpcję i produkcję, czy działania w dziedzinie klimatu, w ramach których przeprowadzono przebudowę wszystkich sklepów zgodnie z konceptem ANiKo, zwiększając tym samym zadowolenie klientów i pracowników.

- Jako dojrzały przedsiębiorca o ugruntowanej pozycji na rynku światowym, sieć ALDI jest  w pełni świadoma odpowiedzialności za prowadzenie swojego biznesu. Oznacza to dla nas przejmowanie odpowiedzialności na wielu płaszczyznach równocześnie - za  produkty, wpływ naszej działalności na społeczeństwo i środowisko, za pracowników, kontrahentów i dostawców - mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska. Stawiamy na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami, którzy podzielają nasze rozumienie jakości i odpowiedzialności. To dla nas wartość nadrzędna, którą kierujemy się na co dzień na każdym etapie funkcjonowania firmy. Cieszymy się, że te działania zyskały uznanie i trafiły do prestiżowego Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Umacnia nas to w dalszym, konsekwentnym realizowaniu wyznaczonych celów - dodaje Hubert Iwanowski.

Jednym z istotnych elementów działalności ALDI w zakresie CSR jest edukacja klientów z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnej konsumpcji i zakupów poprzez propagowanie treści związanych ze zrównoważonym rybołówstwem, certyfikatem MSC czy znakiem Fairtrade. Z dbałością prowadzona jest przejrzysta polityka związana z dobrostanem zwierząt, a także międzynarodowa polityka zakupowa oleju palmowego i drewna, której celem jest przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów, ochrona lasów zagrożonych, szczególnie lasów tropikalnych.
 

Sieć podnosi także świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu wśród swoich pracowników. Co miesiąc Dział CR (Corporate Responsibility) przygotowuje i udostępnia wszystkim pracownikom Newsletter, w którym informuje o bieżących projektach, wdrożeniach z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także wyjaśnia i edukuje pracowników. Jako członek Business Social Compliance Initiative (BSCI), ALDI angażuje się w tworzenie odpowiednich i bezpiecznych warunków pracy. ALDI wierzy też, że trwały sukces przedsiębiorstwa jest możliwy tylko wtedy, gdy respektowane i chronione są prawa człowieka. W związku z tym sieć opublikowała deklarację zasad dotyczącą przestrzegania praw człowieka, w której zdefiniowała własne stanowisko, zakres obowiązywania, standardy i wytyczne, a także opisała procesy ich wdrażania.

 

Równie ważna dla Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord jest polityka klimatyczna, która zakłada obniżenie emisji gazów cieplarnianych do 2021 r. o 40 procent względem roku 2015. Co roku Grupa publikuje też własny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który przedstawia jej działania w tym obszarze.

 

Zwiększone zanieczyszczenie środowiska spowodowane substancjami chemicznymi stosowanymi w procesach produkcyjnych w przemyśle tekstylnym i obuwniczym skłoniły ALDI, by poprzez dobrowolne zobowiązanie, wspierał cele kampanii Detox, która została zainicjowana przez organizację ekologiczną Greenpeace. Razem z Greenpeace opracowano obszerny katalog kryteriów, w którym zdefiniowano wysokie wymagania ekologiczne w obszarze produkcji tekstyliów i obuwia. Celem tych działań jest, by do 2020 roku zrezygnować z określonych chemikaliów przy produkcji tekstyliów i obuwia marki własnej.

 

Z natury odpowiedzialni to z kolei nazwa praktyk ALDI, w ramach których sieć systematycznie rozszerza ofertę produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Umożliwiają to liczne polityki zakupowe, jak np. międzynarodowa polityka zakupowa kakao, międzynarodowa polityka zakupowa kawy, międzynarodowa polityka zakupowa herbaty, a doskonałym zobrazowaniem tych działań jest sprzedaż marek własnych - GutBio i FAIR, których produkcja opiera się o naturalne składniki.

 

 - Ogłoszenie “Raportu Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce” to doskonały pretekst do tego, by przypomnieć i wyeksponować wszystkie dobre praktyki stosowane przez ALDI i innych przedsiębiorców, pokazać ich skalę, a także wymienić się doświadczeniami i zainspirować do dalszych działań – mówi Justyna Radwańska, CR Junior Project Manager w ALDI.

Po raz kolejny trzonem tegorocznej edycji raportu jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu - zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe  praktyki operacyjne. Sieć ALDI została dostrzeżona za działania w 12 obszarach, a opis praktyk stosowanych przez ALDI znajduje się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Pełna treść raportu dostępna jest w linku >> https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2018/

 

Przypomnienie o
Błąd! Przepraszamy, wystąpił błąd. Spróbuj ponownie później.

Czy chcesz aby Cię powiadomić, kiedy przedmiot będzie dostępny?

Potwierdzenie przypomnienia

Dzień przypomnienia
Dwa dni wcześniej
Jeden dzień wcześniej
W dniu oferty
Godzina
00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00
Uwagi
  • Aby skorzystać z bezpłatnej usługi przypomnień, potrzebujemy potwierdzić Twój adres e-mal. Robimy to dwustopniowo, tj. Wprowadź swój adres e-mail i kliknij "Aktywuj przypomnienie". Po kilku minutach otrzymasz link aktywacyjny. W następnym kroku klikasz w ten link i aktywujesz usługę przypomnienia.
  • Aby przesłać ten formularz, musisz aktywować akceptację plików cookie w ustawieniach bezpieczeństwa swojej przeglądarki.
  • Przypomnienie może zostać wysłane tylko wtedy, gdy wybrana data przypada w przyszłości i pomyślnie uwierzytelniłeś swój adres e-mail.

Niedostępne

Oferta już wygasła

Aktywacja przypominania!

Potwierdzenie przypomnienia

Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.

Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)

Na podany adres e-mail została wysłana wiadomość, aby potwierdzić Twój adres e-mail. Prosimy kliknąć w link w wiadomości.

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch