28.03.2019
Coraz więcej firm wdraża i realizuje działania z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu (Corporate Social Responsibility – CSR). Potwierdza to najnowsza edycja publikacji Forum Odpowiedzialnego Biznesu, która zarówno pod względem liczby zgłoszonych praktyk, jak i liczby firm jest rekordowa i odnotowała wzrost na poziomie 30 procent. W gronie firm społecznie odpowiedzialnych znajduje się także sieć ALDI, której działania w 12 obszarach zostały docenione i zaprezentowane na łamach raportu.
Sieć ALDI jako międzynarodowe przedsiębiorstwo handlu detalicznego jest świadoma wpływu swojej działalności na otaczające środowisko i społeczeństwo. Odpowiedzialność i zrównoważony rozwój są stałym elementem codziennej działalności ALDI. Dlatego naturalne jest zaangażowanie w istotne dla sieci obszary działania: wzrost gospodarczy i godną pracę, odpowiedzialną konsumpcję i produkcję, czy działania w dziedzinie klimatu, w ramach których przeprowadzono przebudowę wszystkich sklepów zgodnie z konceptem ANiKo, zwiększając tym samym zadowolenie klientów i pracowników.
- Jako dojrzały przedsiębiorca o ugruntowanej pozycji na rynku światowym, sieć ALDI jest w pełni świadoma odpowiedzialności za prowadzenie swojego biznesu. Oznacza to dla nas przejmowanie odpowiedzialności na wielu płaszczyznach równocześnie - za produkty, wpływ naszej działalności na społeczeństwo i środowisko, za pracowników, kontrahentów i dostawców - mówi Hubert Iwanowski, Zastępca Dyrektora Zakupów ds. Jakości i CR ALDI Polska. Stawiamy na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami, którzy podzielają nasze rozumienie jakości i odpowiedzialności. To dla nas wartość nadrzędna, którą kierujemy się na co dzień na każdym etapie funkcjonowania firmy. Cieszymy się, że te działania zyskały uznanie i trafiły do prestiżowego Raportu „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Umacnia nas to w dalszym, konsekwentnym realizowaniu wyznaczonych celów - dodaje Hubert Iwanowski.
Jednym z istotnych elementów działalności ALDI w zakresie CSR jest edukacja klientów z zakresu zrównoważonego rozwoju, odpowiedzialnej konsumpcji i zakupów poprzez propagowanie treści związanych ze zrównoważonym rybołówstwem, certyfikatem MSC czy znakiem Fairtrade. Z dbałością prowadzona jest przejrzysta polityka związana z dobrostanem zwierząt, a także międzynarodowa polityka zakupowa oleju palmowego i drewna, której celem jest przeciwdziałanie nielegalnemu wycinaniu lasów, ochrona lasów zagrożonych, szczególnie lasów tropikalnych.
Sieć podnosi także świadomość społecznej odpowiedzialności biznesu wśród swoich pracowników. Co miesiąc Dział CR (Corporate Responsibility) przygotowuje i udostępnia wszystkim pracownikom Newsletter, w którym informuje o bieżących projektach, wdrożeniach z zakresu zrównoważonego rozwoju, a także wyjaśnia i edukuje pracowników. Jako członek Business Social Compliance Initiative (BSCI), ALDI angażuje się w tworzenie odpowiednich i bezpiecznych warunków pracy. ALDI wierzy też, że trwały sukces przedsiębiorstwa jest możliwy tylko wtedy, gdy respektowane i chronione są prawa człowieka. W związku z tym sieć opublikowała deklarację zasad dotyczącą przestrzegania praw człowieka, w której zdefiniowała własne stanowisko, zakres obowiązywania, standardy i wytyczne, a także opisała procesy ich wdrażania.
Równie ważna dla Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord jest polityka klimatyczna, która zakłada obniżenie emisji gazów cieplarnianych do 2021 r. o 40 procent względem roku 2015. Co roku Grupa publikuje też własny Raport Zrównoważonego Rozwoju, który przedstawia jej działania w tym obszarze.
Zwiększone zanieczyszczenie środowiska spowodowane substancjami chemicznymi stosowanymi w procesach produkcyjnych w przemyśle tekstylnym i obuwniczym skłoniły ALDI, by poprzez dobrowolne zobowiązanie, wspierał cele kampanii Detox, która została zainicjowana przez organizację ekologiczną Greenpeace. Razem z Greenpeace opracowano obszerny katalog kryteriów, w którym zdefiniowano wysokie wymagania ekologiczne w obszarze produkcji tekstyliów i obuwia. Celem tych działań jest, by do 2020 roku zrezygnować z określonych chemikaliów przy produkcji tekstyliów i obuwia marki własnej.
Z natury odpowiedzialni to z kolei nazwa praktyk ALDI, w ramach których sieć systematycznie rozszerza ofertę produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Umożliwiają to liczne polityki zakupowe, jak np. międzynarodowa polityka zakupowa kakao, międzynarodowa polityka zakupowa kawy, międzynarodowa polityka zakupowa herbaty, a doskonałym zobrazowaniem tych działań jest sprzedaż marek własnych - GutBio i FAIR, których produkcja opiera się o naturalne składniki.
- Ogłoszenie “Raportu Odpowiedzialnego Biznesu w Polsce” to doskonały pretekst do tego, by przypomnieć i wyeksponować wszystkie dobre praktyki stosowane przez ALDI i innych przedsiębiorców, pokazać ich skalę, a także wymienić się doświadczeniami i zainspirować do dalszych działań – mówi Justyna Radwańska, CR Junior Project Manager w ALDI.
Po raz kolejny trzonem tegorocznej edycji raportu jest zaproponowany w normie ISO 26000 podział na 7 obszarów społecznej odpowiedzialności biznesu - zaangażowanie społeczne i rozwój społeczności lokalnej, praktyki z zakresu pracy, środowisko, zagadnienia konsumenckie, ład organizacyjny, prawa człowieka, uczciwe praktyki operacyjne. Sieć ALDI została dostrzeżona za działania w 12 obszarach, a opis praktyk stosowanych przez ALDI znajduje się w tegorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. Pełna treść raportu dostępna jest w linku >> https://odpowiedzialnybiznes.pl/publikacje/raport-2018/
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)