18.10.2019
Sieć sklepów ALDI, posiadająca w Polsce 134 sklepy, odnosi się do najnowszego raportu Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów z dnia 1 października 2019 roku dotyczącego nieprawidłowości w oznakowaniu owoców i warzyw krajem pochodzenia. Informujemy, że do dnia 18 października 2019 r. nie otrzymaliśmy żadnego oficjalnego pisma od UOKiK czy Inspekcji Handlowej lub innej podobnej instytucji, które wskazywałyby na konkretne przypadki błędnego znakowania owoców i warzyw dostępnych w sklepach sieci ALDI w Polsce.
Zaalarmowani udostępnionym raportem, przeprowadziliśmy szczegółową analizę procesu znakowania owoców i warzyw, zarówno na opakowaniach producenta, jak i cenówkach oraz tzw. wywieszkach. Wykazała ona dbałość i systematyczną kontrolę wewnętrzną na wielu etapach procesu. Każdego dnia prowadzimy regularne kontrole poprawności znakowania cenówek i tzw. wywieszek w naszych sklepach. Transparentne komunikowanie kraju pochodzenia jest nie tylko prawnym obowiązkiem, ale wpisuje się w misję ALDI rzetelnego komunikowania jakości i charakterystyki naszego asortymentu.
Pojawiające się sporadycznie przypadki błędnego oznakowania owoców i warzyw krajem pochodzenia to w odniesieniu do naszej sieci zdarzenia jednostkowe, wynikające z ewentualnego błędu ludzkiego. Każdą taką sytuację niezwłocznie korygujemy. Odnośnie jednoczesnego znakowania produktów kilkoma krajami pochodzenia, informujemy, że jest ono związane m.in. z sezonowością owoców i warzyw. Jest więc prawdopodobne, że w przypadku zmiany sezonu nasi dostawcy równolegle zamawiają dany artykuł z kilku krajów, maksymalnie trzech.
W razie zauważenia jakichkolwiek nieprawidłowości związanych ze znakowaniem produktów dostępnych w naszych sklepach, prosimy o niezwłoczne powiadomienie pracowników Sprzedaży w danej lokalizacji, Biura Obsługi Klienta lub Biura Prasowego sieci. Każdy taki przypadek będziemy traktować priorytetowo w postaci natychmiastowej wymiany cenówki. Prewencyjnie wprowadziliśmy również wzmożone kontrole wewnętrzne w tym obszarze.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)