19.10.2020
Jesienią ubiegłego roku sieć dyskontów ALDI rozpoczęła ogólnopolską kampanię marketingową pod hasłem RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, będącym jednocześnie nowym sloganem marki. Bohaterami kampanii stały się wybrane produkty marki własnej z różnych kategorii asortymentowych, a kluczowym jej etapem był Wielki Test Produktów. Gospodarzem testu była aktorka Sonia Bohosiewicz, zaś testerów wyłoniono z grona obecnych i potencjalnych klientów sieci. Badanie efektywności komunikacji sklepów oraz weryfikacja zmian w ich percepcji po zakończeniu Wielkiego Testu pokazały wzrost świadomości i silniejsze przywiązanie klientów do marki.
W ciągu minionego roku, w 6 etapach Wielkiego Testu, przetestowano 33 produkty marek własnych. Chętni do testowania mogli zgłaszać się za pośrednictwem strony www.zawszeALDI.pl, gdzie aktualnie prezentowane są ich opinie. Średnia ocena wszystkich produktów wynosi ponad 4,5 gwiazdki (4,5873) w pięciogwiazdkowej skali. Wśród testowanych produktów znalazły się dwa rodzaje paczek - były to tzw. produkty suche, między innymi Kakao Schovit, Wafle holenderskie, Makaron 5-jajeczny premium wstążki, Kawa ziarnista Moreno CaffèCrema, Sok PureFruit, Śliwki Suszone TraderJoe’s, Oliwa z oliwek GUT BIO. Drugi rodzaj stanowiły paczki z tzw. łańcuchem zimna, a w nich znalazły się jogurt z owocami i musli z łyżeczką, serek twarogowy kremowy w wiaderku, Smoothie PureFruit, salami międzynarodowe Tremondi, ciasto na pizzę z sosem pomidorowym Mama Mancini czy żółty ser w plastrach Maasdamer marki Hofburger.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni z przebiegu kampanii, a najlepszym potwierdzeniem jej skuteczności są wyniki badań przeprowadzonych na zakończenie Wielkiego Testu. Nasza komunikacja okazała się atrakcyjna dla klientów, wzrosła bowiem świadomość marki. Obserwujemy także wyraźną poprawę percepcji asortymentu ALDI - częściej niż co trzeci klient uważa, że nasza oferta jest bardzo szeroka. Przez ostatni rok zyskaliśmy więcej regularnych konsumentów, którzy wyrażają także dużą skłonność do polecania marki – mówi Agnieszka Barańska, Dyrektor Marketingu i Komunikacji ALDI. – Przede wszystkim pogłębiliśmy znajomość klientów, poznaliśmy ich upodobania i opinie o produktach, a to pozwala nam połączyć marketingową wiedzę ze świadomie budowaną ofertą asortymentową. Dbałość o satysfakcję naszych konsumentów zawsze była w centrum działań ALDI, dlatego nieustannie pracujemy nad jej zwiększaniem – dodaje Barańska.
Badania przeprowadzone przez IQS w roku 2020, pokazały także, że na tle innych dyskontów ALDI wyróżnia się wysokim komfortem robienia zakupów i jakością obsługi. Wizerunek sieci jest mocniejszy niż w 2018 roku. Wzrosły zakupy świeżych owoców i warzyw, ulubionymi kategoriami spożywczymi klientów ALDI często są słodycze, pieczywo, chemia gospodarcza oraz środki czystości. poprawiła się ogólna ocena sklepu ALDI, niemal połowa klientów ocenia go bardzo pozytywnie, zaś kolejne 45% badanych ocenia go raczej pozytywnie. Aktualnie sieć prowadzi wielki finał kampanii, w którym wybrane produkty z Wielkiego Testu można kupić w cenach do -33%, a promocje na poszczególne produkty będą prowadzone przez równy miesiąc.
Dotychczasowa kampania marketingowa ALDI rozpoczęła się we wrześniu 2019 roku od działań wizerunkowych skupionych wokół hasła RAZ ALDI, ZAWSZE ALDI, jej kolejnym etapem była komunikacja produktowa oparta o wyniki Wielkiego Testu ALDI, prowadzona w lekkim, swobodnym tonie, z przymrużeniem oka i poczuciem humoru. Wykorzystane nośniki reklamowe obejmowały billboardy, spoty radiowe, reklamy prasowe i internetowe. Więcej informacji na temat całej kampanii znajduje się na dedykowanej stronie: www.zawszealdi.pl. Za opracowanie, codzienną obsługę i kompleksowe wdrożenie strategii oraz kreacji odpowiada Agencja Scholz&Friends Warszawa, zakupem mediów zajął się dom mediowy U2 Media, Carat Poland, (radio, prasa, outdoor) i agencja Booost oraz iProspect (internet). Wszystkie działania online’owe oraz prowadzenie profilu ALDI w Social Mediach powierzono agencji The Digitals, należącej do Grupy S/F.
***
ALDI to międzynarodowa sieć dyskontów posiadająca głównie na zachodzie i południu Polski 143 sklepy i zatrudniająca niemal 3000 pracowników. Jest jedną z wiodących firm handlowych w Europie, a według raportu Global Powers of Retailing 2019 firmy Deloitte utrzymuje też swoją pozycję jednego z 10 największych detalistów na świecie. Strategia ALDI to wyselekcjonowany asortyment wysokiej jakości w dobrej cenie. Oprócz tego spółka stawia na długotrwałe, sprawiedliwe i niezawodne relacje handlowe z dostawcami oraz spełnianie wymogów firmy odpowiedzialnej społecznie. Nowe hasło marki brzmi „Raz ALDI, zawsze ALDI”, bo po ulubione produkty chętnie się wraca.
Niedostępne
Oferta już wygasła
Aktywacja przypominania!
Potwierdzenie przypomnienia
Otrzymasz przypomnienie w dniu ${date} o godzinie ${time}.
Wymagana aktywacja wiadomości (e-mail)