Artykuły spożywcze pochodzące ze zrównoważonych źródeł dla prawdziwych smakoszy - ALDI Francja

Francja – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

ALDI we Francji posiada już 888 sklepów. W kraju smakoszy na półkach naszych regałów znajduje się coraz więcej produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł oraz produktów regionalnych. Ponadto obecnie zatrudniamy wielu nowych pracowników.

ALDI Francja rośnie w siłę, sklepy przechodzą gruntowne modernizacje, a nowe sposoby komunikacji z klientami zwracają uwagę na nasze oferty. Naturalnie pociąga to za sobą wzrost w liczbie zatrudnianych pracowników. W 2017 roku przyjęliśmy do pracy prawie 3 000 nowych pracowników. Wspieramy również naszych doświadczonych kolegów dając możliwość awansu wewnątrz przedsiębiorstwa. Naszym klientom we Francji oferujemy wiele produktów wysokiej jakości coraz częściej pochodzących ze zrównoważonych źródeł. W tym zakresie określamy surowe wymogi wobec naszych dostawców wykraczając przy tym poza ramy ustawowe. Nasze zaangażowanie na rzecz ochrony środowiska naturalnego przejawia się we Francji przykładowo poprzez udzielanie wsparcia organizacji BEE FRIENDLY, która promuje praktykę rolniczą zapobiegającą wymieraniu pszczół. Ponadto w 2017 roku uczestniczyliśmy w „świadomym tygodniu ryb” („Semaine de la pêche responsable“) organizowanym przez Marine Stewardship Councils (MSC) i Aquaculture Stewardship Councils (ASC). W naszej gazetce reklamowej informujemy klientów i pracowników o znaczeniu zrównoważonego rybołówstwa i odpowiedzialnej akwakultury. W 2017 roku zwiększyliśmy także nasz asortyment BIO z 45 do 60 artykułów. Pod nową marką własną „BON & VÉG“ oferujemy produkty wegetariańskie i wegańskie. Również produkty regionalne odgrywają we Francji coraz ważniejszą rolę – aż 98 procent mięsa świeżego i głęboko mrożonego pochodziło z hodowli francuskich. Poza tym pod marką własną „Pays Gourmand“ oferujemy we Francji specjały typowe dla regionu.

Nasze ciekawostki

669

awansowanych pracowników

W 2017 roku 7 % pracowników ALDI Francja otrzymało awans. Oznacza to, że ALDI Francja oferuje możliwości rozwoju kariery i przywiązuje dużą wagę do doświadczenia swoich pracowników.

87 %

certyfikowanego oleju palmowego

W roku sprawozdawczym 87,4 % oleju palmowego zawartego w naszych artykułach posiadało certyfikat Okrągłego Stołu na rzecz Zrównoważonego Oleju Palmowego (Roundtable for Sustainable Palmoil – RSPO). To dało około 200 ton więcej aniżeli w 2016 roku.

Profil ALDI Francja

Spółki regionalne
13
Ilość sklepów
888
Pracownicy ALDI łącznie
9.218
Rok wprowadzenia na rynek
1988
Strona internetowa
www.aldi.fr

Nasze krajowe cele z programu CR (2017):

Obszar działania: odpowiedzialność w ramach łańcucha dostaw

Aktualny podgląd naszych celów znajdą Państwo w: Program CR 2018.

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

W prowadzenie produktów posiadających certyfikat BEE FRIENDLY

nowy

2019

sporządzenie i wdrożenie

Francja

Zamiana ryb i owoców morza na towary certyfikowane w sposób zrównoważony

nowy

2019

75%

Francja

Opublikowanie krajowej polityki zakupowej dot. dobrostanu zwierząt

Objectif atteint – Durabilité chez ALDI Nord

2018

kontynuacja i rozszerzenie

Francja

Zamiana kakao na certyfikowany surowiec (według standardów UTZ, Fairtrade, Rainforest Alliance lub unijnego logo produkcji ekologicznej) we wszystkich produktach marki własnej

Processus continu – Durabilité chez ALDI Nord

2020

100%

Francja

Oznaczenie Kodem Identyfikowalności ALDI (ATC) artykułów marki własnej zawierających co najmniej 3% mięsa

Processus continu – Durabilité chez ALDI Nord

2020

100%

Francja

Zwiększenie asortymentu owoców i warzyw

Processus continu – Durabilité chez ALDI Nord

2018

100

Francja

Instalacja systemów fotowoltaicznych w nowych sklepach

nowy

2020

100%

Francja

Objectif atteint – Durabilité chez ALDI Nord Objectif atteint Processus continu – Durabilité chez ALDI Nord Processus continu
Obszar działania: oszczędzanie zasobów

Cel

Status

Termin celu

Zakres celu

Istotność celu

Instalacja systemów fotowoltaicznych w nowych sklepach

nowy

2021

120

Francja

Objectif atteint – Durabilité chez ALDI Nord Objectif atteint Processus continu – Durabilité chez ALDI Nord Processus continu

Nasze krajowe cele z programu CR (2017):

Znakowanie

ALDI Francja: regionalne specjały na stół

Więcej
Tematy Kluczowe

Polityki zakupowe w obszarze Food uwzględniające zrównoważony rozwój

Więcej
Tematy Kluczowe

Zrównoważone kształtowanie asortymentu

Więcej
Dobrostan zwierząt

Dobrostan zwierząt w dyskoncie – czy to sprzeczność?

Więcej
Marnowanie żywności

Misja ratowania

Więcej
Obsługa klienta

Zapraszamy do środka! Nowe sklepy

Więcej

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch