W kraju smakoszy wielu konsumentów zwraca uwagę nie tylko na jakość i cenę ale także na pochodzenie produktów. Dlatego ALDI Francja oferuje swoim klientom wiele produktów z Francji oraz wiele specjałów typowych dla danego regionu. Dzięki transparentnemu oznakowaniu naszych marek własnych nasi klienci mogą w szybki sposób zidentyfikować pochodzenie produktów. Ponadto dwa razy w roku organizujemy tydzień tematyczny, w którym w centrum uwagi znajdują się produkty regionalne.
Wcelu wspierania lokalnej produkcji regularnie współpracujemy z małymi i średnimi producentami z Francji. Dobrym przykładem jest fakt, iż 98 procent naszego świeżego i mrożonego mięsa posiada znak „Viandes de France“. Potwierdza on, że mięso pochodziło ze zwierząt urodzonych, wyhodowanych i ubitych we Francji. Również dzięki Kodowi Identyfikowalności ALDI (ATC) nasi klienci we Francji mogą śledzić pochodzenie coraz większej ilości produktów zawierających mięso – tym samym wykraczamy poza ustawowe wymagania. Do 2020 roku wszystkie produkty zawierające ponad trzy procent mięsa będą posiadać kod ATC.
Nasza marka własna “Pays Gourmand” wyróżnia francuskie specjały np. naleśniki gryczane czy też tartę na bazie ciasta chlebowego. W 2017 roku we Francji wprowadziliśmy do naszego asortymentu łącznie 43 produkty pod marką „Pays Gourmand“.
Własnym znakiem „Lait Français“ („francuskie mleko“) wyróżniamy produkty mleczne wytwarzane z mleka z francuskich punktów skupu mleka.
W 2017 roku 12 artykułów z oferty ALDI Francja posiadało certyfikat „Label Rouge“– np. nasz pasztet czy też ser Emmentaler. To francuskie logo wyróżnia produkty najwyższej jakości. Przyznawane jest przez „INAO – Institut National de l’Origine et de la Qualité“ (Narodowy Instytut Pochodzenia i Jakości). Niezależne badania zapewniają najwyższe standardy jakości.
Wiele produktów w naszym asortymencie jest opatrzona znakiem “AOP – Appellation d’Origine Protégée” (ChNP – Chroniona Nazwa Pochodzenia) lub “IGP – Indication Géographique Protégée” (ChOG – Chronione Oznaczenie Geograficzne). W ten sposób wyróżnione są produkty, które spełniają surowe wymagania geograficzne i produkcyjne. W 2017 roku 58 produktów w ALDI Francja oznaczonych było AOP (ChNP) natomiast 52 posiadały znak IGP (ChOG), w tym Camembert z Normandii.