Wiemy, że w temacie dobrostanu zwierząt wciąż jest wiele do zrobienia. Ale jesteśmy na dobrej drodze. Potwierdzają to dwie ostatnie publikacje na temat zaangażowania w dobrostan zwierząt w przemyśle spożywczym. W porównaniu międzynarodowym osiągnęliśmy trzecie miejsce. Również w Niemczech w porównaniu do innych sieci supermarketów osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki.
LDI Nord w 2017 roku zajęło trzecie miejsce w międzynarodowym rankingu „Business Benchmark on Farm Animal Welfare” (BBFAW). Od 2012 roku ranking ten ocenia zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt, obecnie aż 110 firm z branży spożywczej – w tym producentów żywności, sprzedawców detalicznych i hurtowych żywności, a także gastronomię. Ich wyniki są oceniane na podstawie publicznie dostępnych informacji. Począwszy od roku 2013/2014, gdzie zajęliśmy 6 miejsce, BBFAW co roku plasowało nas o jedno miejsce wyżej. Jak nam się to udało? Przede wszystkim przez ciągłe zwiększanie naszego zaangażowania na rzecz dobrostanu zwierząt. Dużą rolę odegrały także nasze polityki zakupowe dotyczące dobrostanu zwierząt. Zapewniają one transparentność naszej organizacji oraz wyznaczonych celów.
„ALDI Nord prowadzi szeroko zakrojoną politykę zakupową w zakresie dobrostanu zwierząt i wdrożyła jasne procesy w łańcuchu dostaw. W 2017 roku ocena uległa znacznej poprawie w porównaniu z rokiem poprzednim. Głównie w wyniku bardziej transparentnych raportów. W niektórych krajach Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord podjęto szczególnie kompleksowe zobowiązania dotyczące poprawy dobrostanu zwierząt.“
Nicky Amos, Dyrektor Zarządzający, BBFAW
W Niemczech wytyczne sieci supermarketów w zakresie dobrostanu zwierząt zostały po raz pierwszy porównane w 2017 roku przez „Fundację Alberta Schweitzera”. W tym celu organizacja zbadała wszystkie opublikowane regulacje dotyczące dobrostanu zwierząt. Potwierdziła ona, że nasza dyrektywa jest jedną z najbardziej kompleksowych w Niemczech. W porównaniu do innych dyskontów ALDI przekonywało swoim szeroko zakrojonym zaangażowaniem w dobrostan zwierząt. W przyszłości analiza będzie przeprowadzana co dwa lata.
„ALDI Nord bez wątpienia sprawia, że dobrostan zwierząt zyskuje na znaczeniu. Pokazuje to na przykład powołanie dla tego obszaru specjalnego zespołu. Nawet jeśli wciąż jest wiele do zrobienia – kierunek jest właściwy, a tempo jest znaczne mimo licznych i częściowo wzajemnie ze sobą powiązanych elementów.“
Mahi Klosterhalfen, Dyrektor zarządzający Fundacji Alberta Schweitzera Członek Zarządu oragnizacji Compassion in World Farming
Wyniki pokazują nam, iż wraz z naszymi działaniami i celami jesteśmy na dobrej drodze.