Na naszym kursie ku modernizacji rozwijamy się szybciej niż kiedykolwiek. Także w dziedzinie komunikacji nastały nowe czasy – jeszcze kilka lat temu uważani byliśmy za małomównych i powściągliwych, a dziś informujemy otwarcie i przejrzyście o tym, co robimy. Jedno jest pewne: pracownicy ALDI Nord muszą wiedzieć, co się dzieje. Oto on – nasz nowy magazyn dla pracowników w Niemczech “ALDI to my”!
Już na pierwszy rzut oka widać, o kogo w tym wszystkim chodzi: o 35 000 pracowników ALDI w Niemczech – niezależnie czy z Działu Sprzedaży, Logistyki czy też Administracji. To dla nich powstał magazyn „ALDI to my“. Magazyn przedstawia ważne informacje i odsłania kulisy różnych ciekawych tematów ALDI Nord. Zachęca także do współdziałania poprzez zapraszanie wszystkich pracowników ALDI Nord do wspólnego kształtowania magazynu pisząc własne artykuły i prezentując pomysły.
W wydanym pierwszym magazynie tytułem wstępu Theo Albrecht umieścił swoje krótkie powitanie, w którym podkreślił dużą wagę komunikacji wewnętrznej w nowoczesnej Grupie Przedsiębiorstw.
„Magazyn dla pracowników pomoże nam wspierać nasze wzajemne zrozumienie i nasze różne działania. Z harmonijnego współistnienia nas wszystkich wynika to, co stanowi ALDI Nord.“
Theo Albrecht
Od wiosny 2017 roku magazyn „ALDI to my“ pojawia się w Niemczech co trzy miesiące. Każdy pracownik ALDI w Niemczech otrzymuje swój osobisty egzemplarz. Zaciekawiony? Zajrzyjmy razem do magazynu:
Kto stoi za sukcesem ALDI Nord? Dzięki tytułowym bohaterom przedstawiamy na pierwszej podwójnej stronie każdego wydania jednego z pracowników ALDI i jego współpracowników. Jak przystało na tytułowego bohatera, znajduje się on także na okładce magazynu. Ma on u nas również ostatnie słowo! W rubryce „Czas wolny po pracy“ tytułowy bohater zdradza na koniec, jak spędza swój wolny czas.
W powszedni dzień roboczy nie ma zwykle czasu na wizytę w sklepie regionalnej spółki w kraju albo za granicą. Rubryki “ALDI regionalnie” i “ALDI zagranicą” dają wgląd w to, co i gdzie się dzieje: tu np. relacjonujemy 40-lecie ALDI Dania lub pokazujemy, w jaki sposób inne sklepy w Niemczech radzą sobie z okresem przebudowy. Na „tablicy korkowej“ zaprezentowani są koledzy – od praktykanta do regionalnego kierownika sprzedaży.
Pracownicy mogą nie tylko czytać magazyn “ALDI to my”, ale także aktywnie współuczestniczyć w jego tworzeniu. Na przykład zgłaszając siebie jako tytułowego bohatera lub przedstawiając swój ulubiony produkt. Szczególnie interesująca jest rubryka „Spotkania“. Przez jeden dzień dany pracownik ALDI pracuje w innym dziale przyglądając się kolegom z innych obszarów przedsiębiorstwa. W ten sposób pracownicy ALDI osobiście się poznają, gdzie w normalnych okolicznościach nie było by to możliwe. Te doświadczenia ułatwiają pracownikom magazynu wzajemne zrozumienie i dają poczucie jedności.
„Kciuk w górę! Dzięki magazynowi można poznać inne działy naszego przedsiębiorstwa!”
Kasjerka, ALDI Beverstedt
Zrównoważony rozwój stanowi bardzo ważny temat dla ALDI Nord, dlatego poruszany jest on w różnych miejscach w magazynie. W tym celu poświęciliśmy także całą stronę tematowi “zrównoważonego rozwoju”. Oprócz tego np. w rubryce „Newsy ALDI” przekazujemy pracownikom w ALDI Nord informacje dot. powodów rezygnacji ze sprzedaży jednorazowych plastikowych toreb czy też wprowadzania certyfikatu „Dla większej ochrony zwierząt” Niemieckiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt.
Przy okazji: także w ALDI Belgia od kwietnia 2018 roku dostępny jest magazyn pracowniczy „Vivaldi“.