ALDI to my – magazyn dla pracowników

ALDI to my – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Na naszym kursie ku modernizacji rozwijamy się szybciej niż kiedykolwiek. Także w dziedzinie komunikacji nastały nowe czasy – jeszcze kilka lat temu uważani byliśmy za małomównych i powściągliwych, a dziś informujemy otwarcie i przejrzyście o tym, co robimy. Jedno jest pewne: pracownicy ALDI Nord muszą wiedzieć, co się dzieje. Oto on – nasz nowy magazyn dla pracowników w Niemczech “ALDI to my”!

 

Już na pierwszy rzut oka widać, o kogo w tym wszystkim chodzi: o 35 000 pracowników ALDI w Niemczech – niezależnie czy z Działu Sprzedaży, Logistyki czy też Administracji. To dla nich powstał magazyn „ALDI to my“. Magazyn przedstawia ważne informacje i odsłania kulisy różnych ciekawych tematów ALDI Nord. Zachęca także do współdziałania poprzez zapraszanie wszystkich pracowników ALDI Nord do wspólnego kształtowania magazynu pisząc własne artykuły i prezentując pomysły.

W wydanym pierwszym magazynie tytułem wstępu Theo Albrecht umieścił swoje krótkie powitanie, w którym podkreślił dużą wagę komunikacji wewnętrznej w nowoczesnej Grupie Przedsiębiorstw.

„Magazyn dla pracowników pomoże nam wspierać nasze wzajemne zrozumienie i nasze różne działania. Z harmonijnego współistnienia nas wszystkich wynika to, co stanowi ALDI Nord.“

Theo Albrecht

Od wiosny 2017 roku magazyn „ALDI to my“ pojawia się w Niemczech co trzy miesiące. Każdy pracownik ALDI w Niemczech otrzymuje swój osobisty egzemplarz. Zaciekawiony? Zajrzyjmy razem do magazynu:

Tytułowi bohaterowie – zespół w centrum uwagi

Kto stoi za sukcesem ALDI Nord? Dzięki tytułowym bohaterom przedstawiamy na pierwszej podwójnej stronie każdego wydania jednego z pracowników ALDI i jego współpracowników. Jak przystało na tytułowego bohatera, znajduje się on także na okładce magazynu. Ma on u nas również ostatnie słowo! W rubryce „Czas wolny po pracy“ tytułowy bohater zdradza na koniec, jak spędza swój wolny czas.

Tytułowi bohaterowie w magazynie dla pracowników  – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Pracownik ALDI – nasze odkrycie

W powszedni dzień roboczy nie ma zwykle czasu na wizytę w sklepie regionalnej spółki w kraju albo za granicą. Rubryki “ALDI regionalnie” i “ALDI zagranicą” dają wgląd w to, co i gdzie się dzieje: tu np. relacjonujemy 40-lecie ALDI Dania lub pokazujemy, w jaki sposób inne sklepy w Niemczech radzą sobie z okresem przebudowy. Na „tablicy korkowej“ zaprezentowani są koledzy – od praktykanta do regionalnego kierownika sprzedaży.

Rubryka "ALDI regionalnie" w magazynie dla pracowników – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Współuczestnictwo – w samym środku magazynu

Pracownicy mogą nie tylko czytać magazyn “ALDI to my”, ale także aktywnie współuczestniczyć w jego tworzeniu. Na przykład zgłaszając siebie jako tytułowego bohatera lub przedstawiając swój ulubiony produkt. Szczególnie interesująca jest rubryka „Spotkania“. Przez jeden dzień dany pracownik ALDI pracuje w innym dziale przyglądając się kolegom z innych obszarów przedsiębiorstwa. W ten sposób pracownicy ALDI osobiście się poznają, gdzie w normalnych okolicznościach nie było by to możliwe. Te doświadczenia ułatwiają pracownikom magazynu wzajemne zrozumienie i dają poczucie jedności.

„Kciuk w górę! Dzięki magazynowi można poznać inne działy naszego przedsiębiorstwa!”

 Kasjerka, ALDI Beverstedt

Rubryka "Spotkania" w magazynie dla pracowników – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

Zrównoważony rozwój – stałe miejsce w magazynie

Zrównoważony rozwój stanowi bardzo ważny temat dla ALDI Nord, dlatego poruszany jest on w różnych miejscach w magazynie. W tym celu poświęciliśmy także całą stronę tematowi “zrównoważonego rozwoju”. Oprócz tego np. w rubryce „Newsy ALDI” przekazujemy pracownikom w ALDI Nord informacje dot. powodów rezygnacji ze sprzedaży jednorazowych plastikowych toreb czy też wprowadzania certyfikatu „Dla większej ochrony zwierząt” Niemieckiego Towarzystwa Ochrony Zwierząt.

Przy okazji: także w ALDI Belgia od kwietnia 2018 roku dostępny jest magazyn pracowniczy „Vivaldi“.

Rubryka "Zrównoważony rozwój" – Zrównoważony rozwój ALDI Nord

SDG

Kolejne informacje

Tematy Kluczowe

Różnorodność & Zgodność

W dziewięciu europejskich krajach, w których reprezentowana jest spółka ALDI Nord, pracują ludzie ponad 117 narodowości. Ta różnorodność jest częścią ALDI Nord, wzbogaca naszą współpracę i odzwierciedla różnorodność naszych klientów.

Więcej
Zarządzanie

Compliance (Zgodność z normami)

Nasze działania kształtujemy na podstawie naszych głównych wartości: prostota działania, odpowiedzialność, zaufanie. Te wartości odzwierciedlają również nasze pojmowanie zgodności z normami Grupy Przedsiębiorstw ALDI Nord.

Więcej
Tematy Kluczowe

Standardy zrównoważonego rozwoju w łańcuchu dostaw Non-Food

Überall dort, wo wir unseren Einfluss geltend machen können, übernehmen wir Verantwortung für sichere und faire Arbeitsbedingungen und die Einhaltung von Umweltstandards.

Więcej
Ciekawostki

Co to znaczy być pracownikiem ALDI?

Być pracownikiem ALDI oznacza przede wszystkim – stosować w życiu nasze wspólne wartości. „Prosto, odpowiedzialnie i niezawodnie” - Za tym stoimy my, we wszystkim, co robimy i gdziekolwiek jesteśmy.

Więcej
Tematy Kluczowe

Budowanie pozytywnych relacji z klientami & Jakość usług

Zaufanie naszych klientów jest naszym najcenniejszym dobrem. Od ponad 100 lat konsekwentnie kształtujemy naszą ofertę oraz nasze usługi dostosowane do potrzeb naszych klientów.

Więcej
Tematy Kluczowe

Bezpieczeństwo pracy & Ochrona zdrowia

Przejęcie odpowiedzialności za zdrowie i bezpieczeństwo swoich pracowników w miejscu pracy jest w spółkach ALDI Nord oczywistością.

Więcej
Ciekawostki

Zaangażowanie na rzecz dobrostanu zwierząt: dobre wyniki na tle konkurencji

Wiemy, że w temacie dobrostanu zwierząt wciąż jest wiele do zrobienia. Ale jesteśmy na dobrej drodze. Potwierdzają to dwie ostatnie publikacje na temat zaangażowania w dobrostan zwierząt w przemyśle spożywczym.

Więcej
Tematy Kluczowe

Atrakcyjny pracodawca

Blisko 69.000 pracowników ALDI powinno być dumnych ze swojej pracy w ALDI. Dlatego oferujemy stabilną pracę, atrakcyjne warunki ramowe i długoterminowe perspektywy rozwojowe.

Więcej
Tematy Kluczowe

Marnowanie żywności & Odpady

Przejmujemy odpowiedzialność za ochronę naszego środowiska i zasobów naturalnych. Będąc przedsiębiorstwem handlu detalicznego ważną rolę odgrywa dla nas redukcja ilości odpadów oraz przeciwdziałanie marnowaniu żywności.

Więcej

00:00
01:00
02:00
03:00
04:00
05:00
06:00
07:00
08:00
09:00
10:00
11:00
12:00
13:00
14:00
15:00
16:00
17:00
18:00
19:00
20:00
21:00
22:00
23:00

 

     

regions.regionSwitchHeadline

regions.regionSwitchText
regions.regionSwitchTextExplicitSwitch