Jasny przekaz w temacie rybołówstwa – w 2017 roku ALDI Polska była oficjalnym partnerem kampanii jubileuszowej Marine Stewardship Council (MSC), która stanowiła dobrą okazję do informowania o zrównoważonych metodach połowu ryb oraz certyfikacie MSC.
Dwadzieścia lat – tak długo MSC zajmuje się ochroną mórz i światowych zasobów ryb. Jest jednym z naszych najważniejszych partnerów w zakresie pozyskiwania ryb ze zrównoważonego połowu. Prowadząc ogromną kampanię pod hasłem “Zawsze dzikie” organizacja ekologiczna świętowała swoje okrągłe urodziny w ubiegłym roku. Była wspierana przez ALDI Nord w wielu krajach. Na pokładzie również koledzy z Polski. Niezależnie czy to w 124 sklepach, w gazetce reklamowej ALDI czy też na stronie internetowej – wszędzie był zgłębiany temat zrównoważonego połowu. Przez cały listopad pracownicy i klienci mogli dowiedzieć się więcej na temat przełowienia, nielegalnego połowu oraz zanieczyszczenia środowiska jak również poznać produkty z certyfikatem MSC. Ponieważ w przypadku ryb oczywistym jest, iż organizacje środowiskowe, producenci, sprzedawcy detaliczni i konsumenci muszą patrzeć w tym samym kierunku.
„Projekt ten był częścią dużej krajowej inicjatywy na rzecz produktów pochodzących ze zrównoważonych źródeł. Przyciągał wzrok w dosłownym tego słowa znaczeniu, ponieważ charakterystycznych oznaczeń na półce nie mógł przeoczyć żaden klient” – mówi Justyna Radwańska, Specjalista ds. Odpowiedzialności Przedsiębiorstwa w Polsce. Działania ALDI zaplanowała wspólnie z Działem Marketingu i polską organizacją MSC. „Dla nas była to pierwsza tego typu współpraca na polskim rynku. Tym bardziej cieszy nas fakt, że wszystkie nasze działania przebiegły pomyślnie.”
Dzięki kampanii MSC, ALDI Polska jest na dobrej drodze spełnienia wymogów naszej przyszłej międzynarodowej polityki zakupowej ryb. Jak w przypadku każdej polityki zakupowej dotyczącej danego surowca, ważny jest również dialog z partnerami handlowymi, organizacjami środowiskowymi, pracownikami i klientami w celu oszczędnego obchodzenia się z surowcami.
„Szacuje się, że blisko 90% światowych zasobów dziko żyjących ryb jest wyczerpanych lub zagrożonych – jest to obecnie jedno z największych wyzwań ekologicznych na świecie! Naszą misją jest wykorzystanie niebieskiego certyfikatu MSC i programu certyfikacji MSC, aby przyczynić się do utrzymania mórz i oceanów świata w dobrej, stabilnej kondycji. Bardzo cieszy nas to, że ALDI popiera zasady zrównoważonego rybołówstwa i aktywnie włącza się w Program Certyfikacji MSC. Poprzez stałe zwiększanie asortymentu produktów certyfikowanych i działania edukujące konsumentów ALDI Polska aktywnie wspiera zrównoważone rybołówstwo.”
Anna Dębicka, Koordynator Programu MSC w Polsce